g0b Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 hei. Jeg har tenkt til å gå til anskaffelse av en ny pc som hovedsakelig skal brukes til spilling. Pcen bør ikke koste mer enn 12 000, og det er best om alle delene kan bestilles fra samme sted. Trenger ikke skjerm, mus, høytalere, tastatur eller os. Pcen trenger ikke være spesielt stillegående, men vil ikke at den skal bråke heller. Jeg vil at det skal være et langsiktig kjøp, med muligheter for å oppgradere i fremtiden. Jeg har ingen formening om det bør være amd eller intel, bare det gir god ytelse for pengene. Skjermkortet bør være bra (pci ekspress? agp?). Btw, kan noen si litt om den saken om at man kan ha 2 skjermkort på 1 pc ? SLI eller hva det nå heter ?? sikkert greit å ha muligheter for å benytte seg av dette dersom det ikke koster for meget. skal vel spilles mest world of warcraft, men skal vel også spille andre krevende spill i fremtiden. takk for svar, adjø så lenge : P Lenke til kommentar
eplee Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 dette oppsettet skal være bra! SLI er nvidia sin funksjon med 2 skjermkort som selvfølgelig gir bedre ytelese enn 1. Men hvis man ikke har nok penger må man ikke ha 2 med en gang... ATI kommer med noe av det samme , crossfire.. men det har ikke kommet ut enda. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) dette oppsettet skal være bra! SLI er nvidia sin funksjon med 2 skjermkort som selvfølgelig gir bedre ytelese enn 1. Men hvis man ikke har nok penger må man ikke ha 2 med en gang... ATI kommer med noe av det samme , crossfire.. men det har ikke kommet ut enda. Ser veldig fristende ut det her, mangler kabinett men det er ikke noe problem.. Men har fått lest litt om sli og det viser seg at man "må ha" sli sertifisert strømforsyning også(?). Men dette finnes jo også på komplett. Leste også dette: Note: NVIDIA SLI power supply recommendations are based on the following test configurations: High-End NVIDIA SLI Configuration: Dual GeForce 7800 GTX or GeForce 6800 Ultra Graphics cards Athlon 64 939-pin CPU or Intel Xeon Two or more HDD, including RAID 0,1, 0+1 or 5 configurations Two optical drives PCI sound card Vil det si at jeg bør bruke 2 harddisker ? og 2 cd/ dvd rom ? Og bør jeg ha eget pci lydkort i stedet for lydkort inkludert i hovedkortet ? RAID skjønner jeg meg ikke på :\ er dette vanskelig ? Her er internettsiden jeg har informasjonen min fra.. hvis det skulle være til noe hjelp. Jeg stiller mange spørsmål nå, men vil jo helst kjøpe riktig utstyr. EDIT: glemte å nevne noe: P Endret 18. juli 2005 av g0b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå