Gå til innhold

BF2-guide, tips og informasjon til nybegynnere!


Anbefalte innlegg

Damage Points for de 3 pistolene er 20. For de lydløse utgavene er jeg ikke sikker, men tipper DP på 15 . Nu har jeg vært med på noen weapons mod for GR\RS 2\3 , så det er mulig jeg hiver meg med gutta på BF2 også. I så fall kan det hende jeg poster mer info om div aspekter ved simuleringa av våpensystemer i BF2. BTW bare en av hundretusen kuler traff målet sitt i KORA krigen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen kunne tipse litt om hvordan man fungerer som Co-pilot i F.eks. F15 (Hvordan de klarte å gjøre F15 til fighter/bomber, og F/A 18 til Fighter er meg ett under. F15 ble jo bygd som Air dominance fighter også konvertert til F/A roller i etterkant. F/A18 ble bygget som allround fra starten av! (marinen har jo Tomcats til ADF rollen) men det er off topic.)

 

Med Nose cam får man lock...lock til hvada? Laserguided missile? de flyr aldri dit uansett (de følger vel crosshair. Men hvem klarer å styre den etter release??)

 

Samme gjelder egentlig co-pilot secondary attack på AH1 og tilsvarende også, bare der har du enda mindre view siden du ikke kan snu på driten engang...

 

tips mottas med takk..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

F15E er litt større en den fanlige F15, En som flyr som GIB (Guy Inn the Back ) opperer våpen systemene , og skal det fungere bra , så må Piloten og GIB`en være samkjørt, og det funker nesten aldri i BF2 :thumbdown:

Men det fantes 2 seter versioner av den vanlige F15 også. Selv om de ikk er så vanlig å finne som F16 sin (F16B\D ). Når det kommer til F14 så finnes det også versioner av den som bruker i bombe rollen. Du må finne en kar du kan trene sammen med så får du nok det til etter vært.. Jeg har ikke hatt tid til å fly noe særlig i BF2. Men det kommer, da skal jeg koble opp TM HOTAS systemet mit :thumbup: . ..

Lenke til kommentar

det er altså ingen spesielle knapper du kan trykke på for å få missilen til å gå etter "lock" istedet for crosshair? evt. få crosshair locked over enheten (slik man gjør det i "virkeligheten")?

 

hva er vitsen med "lock on" da??

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så godt kjennskap til hvordan det funker i BF2, men jeg har tenkt til sette meg inn i det snart. Men jeg tviler på at det er noe avansert greier.

Jeg har en E book om BF2, men jeg har ikke hat tid til å lese så mye i den. Men det står sikker noe om det der...

Lenke til kommentar
det er altså ingen spesielle knapper du kan trykke på for å få missilen til å gå etter "lock" istedet for crosshair? evt. få crosshair locked over enheten (slik man gjør det i "virkeligheten")?

 

hva er vitsen med "lock on" da??

Du får lock-on hvis du har target i sikte lenge nok (konstant piping) Når du får den i lock-modus, er den 99% treffsikker og den guider seg automatisk. Uhyre effektiv men kan til tider være vanskelig å få lock-on siden flyet flyr rask og er temmelig "svingete"

 

(har co-pilot ribbon)

Lenke til kommentar
det er altså ingen spesielle knapper du kan trykke på for å få missilen til å gå etter "lock" istedet for crosshair? evt. få crosshair locked over enheten (slik man gjør det i "virkeligheten")?

 

hva er vitsen med "lock on" da??

Du får lock-on hvis du har target i sikte lenge nok (konstant piping) Når du får den i lock-modus, er den 99% treffsikker og den guider seg automatisk. Uhyre effektiv men kan til tider være vanskelig å få lock-on siden flyet flyr rask og er temmelig "svingete"

 

(har co-pilot ribbon)

Vanskelig å få lock-on ja, er nok derfor jeg mest slipper bomber med mindre det er luftkamp

Lenke til kommentar
det er altså ingen spesielle knapper du kan trykke på for å få missilen til å gå etter "lock" istedet for crosshair? evt. få crosshair locked over enheten (slik man gjør det i "virkeligheten")?

 

hva er vitsen med "lock on" da??

Du får lock-on hvis du har target i sikte lenge nok (konstant piping) Når du får den i lock-modus, er den 99% treffsikker og den guider seg automatisk. Uhyre effektiv men kan til tider være vanskelig å få lock-on siden flyet flyr rask og er temmelig "svingete"

 

(har co-pilot ribbon)

da ruller jeg ganske ofte 01% i det spillet da, for jeg treffer skjeldent... lock er ikke så vanskelig å få, men å treffe? :nei:

Lenke til kommentar

Det som står om poeng til commander er jo bare viss-vass.

Som commander får du bare et snitt av det laget ditt fikk, enten du vant eller ikke. Om du vinner blir summen doblet. Arilleri og andre kills gir 0 poeng. Teamplay og liknende gir 0 poeng.

kort sagt: Det eneste du får av poeng som commander er resultatet av de andres innsats!

(Har over 12 timer på nakken som commander, ville overraske meg om jeg tok feil)

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar
Det som står om poeng til commander er jo bare viss-vass.

Som commander får du bare et snitt av det laget ditt fikk, enten du vant eller ikke. Om du vinner blir summen doblet. Arilleri og andre kills gir 0 poeng. Teamplay og liknende gir 0 poeng.

kort sagt: Det eneste du får av poeng som commander er resultatet av de andres innsats!

(Har over 12 timer på nakken som commander, ville overraske meg om jeg tok feil)

Du får poeng for at laget ditt tar flagg!!!

Lenke til kommentar
Den femte tigen bruker man svært sjeldent, men kan noen ganger være greit. Du kan zoome inn på kartet så du kan se satelittbilder så og si av hva som skjer. MEd andre ord, du ser all handlingen på brettet ovenfra. Det er greit å kunne dette om noen ber deg lokalisere en sniper ol.

Nøyaktig hvordan gjør man dette? Finner ikke ut hvordan man gjør det

Lenke til kommentar
Kan noen si meg ossn i alle dager de treffer med bombene til flya? Jeg har en  kill sålangt og det var 1001% flaks!

Ifølge Prima strategy guide, treffer bombene langs den vertikale linja, der den møter den stipla linja på bunn av HUD.

 

Bomber flyene som har retarderte bomber er vistnok mer nøyaktige når det gjelder bombing, så det kan være ett tips å øve seg på disse før man går videre til Fighteren ;)

 

 

fuzzy: bli commander for ditt lag, trykk caps lock, trykk N litt for å zoome inn map'et helt inn til at du ser folk ovenifra med detaljer...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...