Gå til innhold

BF2-guide, tips og informasjon til nybegynnere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg ble lance corporal på min nye konto nettopp. Men jeg fikk bare ett unlock, ikke to, som jeg skal få. Har BF2 + SF (Deluxe edition).

 

Edit:

Ble corporal og fikk bare ett nå også. :(

Er det bare den første accen jeg registrerer med SF jeg får to unlocks på? Fikk to unlocks på min første acc.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå kjønner jeg ikke noe. Jeg kjøpte den med begge spillene, men jeg spiller bare bf2 og ikke sf. Hvordan får jeg flere våpen, må jeg spille sf? For de jeg spiller med har jo ikke det spillet? kan jeg bruke samme konto på begge spillene? vis jeg unlocker ett våpen i sf, er det unlocket i bf2 da?

 

Jeg har hatt to unlock i bf2, vis jeg spiller et sf game, får jeg unlocke to våpen til da uten at jeg stiger i grad, eller er de to unlockene "mistet for altid"

 

Glem det, fant svar i en annen post:)

Endret av Fribbern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Yes da. Da har jeg hatt BF2 i ca. en uke. Morsomt spill. Men det er noen bugs jeg ikke helt likte. Som at en må bytte kit for å velge ett annet spawnpunkt. Eller at jeg mister koblingen til serveren. Iallefall latt meg bli fortalt at dette er bugs.

 

Så ett par ting jeg synes er negative. AA på UCBen er for svakt. For lett for fly å ta de ut, som igjen gjør det mulig å baserape uten problemer.

Amerikanerenes fly (F18?) er alt for dårlig, etter jeg lærte meg å fly har jeg bare blitt skutt ned en gang av det når jeg har PLA eller MECfly. Og det er tilsvarende lett å skyte ned med PLA/MECfly.

Og gud bedre så mye TK det var på bf.no serverene, vel iallefall de 10 minuttene jeg var inne. Ble drept 7 ganger. En gang var av motstanderene.... Skulle da tro det finnes en autokick av folk som TKer mye?

 

 

Oh well, litt whine må til ;)

 

Men så en ting jeg lurer på. Hvordan bomber mann med fly :p Det vil si hvordan treffer jeg, tenker helst på ensetersflyene. Synes jeg bare bommer.

Lenke til kommentar
Yes da. Da har jeg hatt BF2 i ca. en uke. Morsomt spill. Men det er noen bugs jeg ikke helt likte. Som at en må bytte kit for å velge ett annet spawnpunkt. Eller at jeg mister koblingen til serveren. Iallefall latt meg bli fortalt at dette er bugs.
Problemer med valg av spawnpunkt har jeg ikke opplevd. Dårlig serverstabilitet var et problem i tidligere versjoner, har dog ikke møtt på det i 1.41.

 

Og gud bedre så mye TK det var på bf.no serverene, vel iallefall de 10 minuttene jeg var inne. Ble drept 7 ganger. En gang var av motstanderene.... Skulle da tro det finnes en autokick av folk som TKer mye?
Folk autokickes dersom ofrene straffer eksekutørene nok ganger. På bf.no's servere er det gjerne slik at en TK du kan punishe for er en TK du kan rapportere ved bruk av ?report. Overlagte teamkills, altså.

 

Men så en ting jeg lurer på. Hvordan bomber mann med fly :p Det vil si hvordan treffer jeg, tenker helst på ensetersflyene. Synes jeg bare bommer.
Bombene dropper ikke umiddelbart ved tastetrykk, bombene faller heller ikke samtidig. Generelt sett er det enklere å bombe jo større vinkel du har i forhold til bakken, mindre spredning. Bind gjerne "rear view camera" (eller noe i den gata) til en ledig musetast, enkelt å se hvor bombene treffer og følgelig enklere å korrigere til neste gang.
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Får kaste meg på med noen spørsmål jeg ikke kan si jeg har funnet svar på.

 

Jeg ble commander her en dag (tenkte jeg skulle prøve) men jeg får liksom ikke til å gjøre noe av commandertingene. CAPS LOCK gir meg nada igrunn. Det eneste som skjer er at CL lyset blinker til (så standard CL toggle virker ikke ingame ser det ut til).

Jeg rotet rundt i Key Configuration, og fant "Squad tab (elns)" mappet til CAPS LOCK, endret dette til - (bindestrek) i håp om at dette skulle hjelpe, men akk.

 

Må jeg være på noen spesiell meny eller noe for å få gitt ordre, kjørt scans osv, eller skulle jeg ha fått et eget lite vindu med dette ved å trykke på CAPS LOCK (nå bindestrek)?

 

Samt. så såg jeg noe med at man trengte badges for å få noen spesielle ranks, men samtidig så trengte man kun points (virket det som iallefall) for å få høyere grader. Kan jeg stå i "fare" for å miste unlocks om jeg blir f.eks løytnant (som kun trengte points) før jeg får spesiel Sergeant ranken (som krevde badges) ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du trykker caps lock (commander-knappen), skal du få opp et fullskjerms-vindu med noen knapper på venstre side og et stort kart du skal kunne zoome inn og ut fra. Hvorfor du ikke får dette aner jeg ikke. Prøvd å kontakte Battlefield 2-supporten da?

Lenke til kommentar

Så skal det sies at du vil måtte konkurere med andre spillere om dette. I starten av spillet kommer det opp commander election. Hvis flere melder seg på vil den med høgest rang få tilbud om å stille som commander. Noen ganger forlater commander plassen og da kan andre overta, men dette er ikke på basis av forige påmelding. Her må en melde sin interesse på nytt. Anbefaler deg å få noen med commander-erfaring å vise deg litt. Les guider. En god commander finner seg en uforrstyret plass (gjerne under tak) og jobber med com-skjærmen hele runden gjennom. Start på en server med uncaps. F.eks hangarskip. Ligg under dekk å gjør jobben derfra. Fungerer ikke CL kan du velge alternativ knapp i OPTIONS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...