[makeway] Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei! Instalerte windows istad og trur nok jeg har noen enkelte bugs. Er det noen form for programvare eller noe annet man kan gjøre for å finne feil i windows? Takk for alle innlegg! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Det finnes ikke noe programvare som liksom bare kan scanne gjennom Windows, for så å finne alt som er av feil nei. Til det er nok Windows litt for sammensatt og komplisert. Det finnes jo programvare som kan finne noen typer feil innen enkelte områder av Windows, som f. eks registeret, eller alle .dll-filer, men ingen av disse favner alt i Windows. Da er det nok enklere om du skriver inn en detaljert beskrivelse av feilene her på forumet, så kan en av de mange flinke deltakerne sikkert gi deg noen gode råd om hvordan du skal løse dem. Lenke til kommentar
[makeway] Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ok, skal prøve da. Den vil ikke åpne alle "program installere" (sånn installasjons greier) og så kommer det en sånn boble nede i taskbaren som det står "Har funnet ny maskin vare" Noen som veit hvorfor ? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 ' date='18/07/2005 : 00:50'] Ok, skal prøve da. Den vil ikke åpne alle "program installere" (sånn installasjons greier) og så kommer det en sånn boble nede i taskbaren som det står "Har funnet ny maskin vare" Noen som veit hvorfor ? Til det første du spør om: "program installere" - så begriper jeg ikke hva du mener, og kan desverre ikke hjelpe. Til det andre så betyr den boblen akkurat det den sier, at Windows har oppdaget en ny maskinvare, som det ikke er installert drivere til. Hvis Windows har de nødvendige driverne, blir disse installert, boblen forsvinner og du trenger ikke tenke mer på det. Hvis det i tillegg til boblen kommer opp en boks hvor du bir oppfordret til å installere driver - så må du gjøre det for at den aktuelle maskinvaren skal virke Lenke til kommentar
alfern Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Når du sier "windows installere" regner jeg med at du mener installasjonsveivisere for programvare. Hva skjer når du prøver å installere et program, åpner den ikke i det hele tatt eller får du en feilmelding? Dersom du høyreklikker på ikonet min datamaskin og velger egenskaper, deretter trykker på maskinvare og enhetsbehandling, så kan du se om det er noe hardware som ikke er installert. Om de har en varseltrekant betyr det at det mangler driver eller at maskinvaren ikke fungerer. Lenke til kommentar
[makeway] Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 den åpner bare ikke veiviserne på noen av programmene jeg har lastet ned, feks msn Lenke til kommentar
[makeway] Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 er det et problem ? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det kan tenkes at du har en prosess gående som hindrer deg i å kjøre windows installer, f.eks en orm/virus eller en annen form for malware. Installer et virusprogram og ta et søk, og kjør et program som søker etter malware/spyware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå