hardkjerne Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Har nettopp bestillt meg et D70 kamera, og ser at jeg kan få bruk for å tømme minnekort når jeg er "ute på tur". Jeg har allerede en iPod 40 Gb (ikke foto), og ser at det er noen løsninger til dette fra Belkin: Digital Camera Link for iPod w/ Dock Connector Media Reader for iPod w/ Dock Connector Noen andre løsninger? Ser disse også går for en ganske liten penge på ebay.com, noen synspunkter? Endret 21. juli 2005 av vembi Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 har selv en sånn!! funker glimrende! Putter bare Memory card inn i boksen, så kobler du boksen til Ipod og vips du har lagt bildene over! Du må da gjøre noe på ipod (husker ikke helt) er litt tid siden jeg brukte den Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Digital Camera Link for iPod w/ Dock Connector Ser denne går for en ganske liten penge på eBay, noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Digital Camera Link for iPod w/ Dock Connector Ser denne går for en ganske liten penge på eBay, noen som har erfaringer? Jepp!! Den funker bra som jeg sa i den andre posten! Du får tømt kortet og flytta bildene dine over til Ipoden! Så når du kommer hjem, så aktiverer du Ipoden din som ekstern Harddisk > min datamaskin > velger Ipod hva du nå enn har kalt den > også skal bildene ligge der inne Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Ok, høres bra ut. Fant den til bare 14 £ på eBay. Dette blir gull Endret 21. juli 2005 av vembi Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ok, høres bra ut. Fant den til bare 14 £ på eBay. Dette blir gull Den funker drit bra, så du kan ikke bli annet en fornøyd Lenke til kommentar
Djengis Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har selv en Ipod, og vurderte denne løsningen fra Belkin. (Vurderte også å bytte til en ipod Photo med den nye overføringskabelen) Etter å ha lest en del på nettet fikk jeg klart inntrykk av at: 1: Denne løsningen er vanvittig treg 2: Den sluker strøm 3: Du får ikke sett bildene som er overført i etterkant (ihvertfall ikke RAW-bilder) Det "farligste" for min del er at du ikek får sjekket at bildene har kommet korrekt over. Tanken på å komme hjemm etter en lang reise og se at du feks har gjort en tabbe under overføringen som gjør at bildene er slettet tiltaler ikke meg. Etter dette gikk jeg i stedet for en Epson P-2000 som har funket supert! (tømmer et 1gb kort på ca 5 min, viser alle bildene (med histogram og annen info), og har en helt fantastisk bra skjerm. (+ at batteriet holder til å overføre mange kort. Selv har jeg aldri gått tom for batteri, men skal holde til ca 13 1 gb tømminger) Men for all del: Belkindingsen er jo så billig at det er verdt å teste dette først. Selv gadd jeg bare ikke å gå veien om å prøve noe som nødvendigvis knapt nok blir noen 2. rangs-løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå