Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

komunikasjons problemer med router


Anbefalte innlegg

hei

jeg har ISP hos telenor. har da Alcatel speedtouch modem/router. som jeg har satt opp med bruker navn og passord. jeg kommer meg på internett og brannmuren funker, alt i orden. men så måtte jeg oppgradere for jeg har behov for Wlan og en swicth. jeg kjøpte meg en Asus WL500G Deluxe. ikke den billigste, men....

jeg satte denne opp leste meg litt fram på testen hw hadde gjort osv og fikk alt til og fungere. men etter en stund (mnd) så kræsja det jeg får komunisert med asus routeren men den vil ikke snakke med telenor routeren men kopler jeg direkte til telenor routeren så kommer jeg rett på nett. jeg har resatt begge routerene og prøvd alle mulige variasjoner. hva er galt?... :ermm:

 

test:

http://www.hardware.no/artikkel/13803

Endret av Northrop
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

ruter etterfulgt av trådløs ruter - blir ofte krøll

 

du skulle ha hatt ett trådløst aksesspkt etter ruteren.

 

DOG

 

mener du kan gå inn på speedtouchen og disable router delen og deretter bruke kun den ruteren som er i asuses. Hvis jeg forsto deg rett

 

ergo speedtouchen som rent modem som forer asus ruter med en ip som deretter ruter ip adresser ut til pcer

Lenke til kommentar
ruter etterfulgt av trådløs ruter - blir ofte krøll

 

du skulle ha hatt ett trådløst aksesspkt etter ruteren.

 

DOG

 

mener du kan gå inn på speedtouchen og disable router delen og deretter bruke kun den ruteren som er i asuses. Hvis jeg forsto deg rett

 

ergo speedtouchen som rent modem som forer asus ruter med en ip som deretter ruter ip adresser ut til pcer

hmm jeg skal prøve. takk for råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...