Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Etter et par bluescreens var det på tide med en memtest og her er resultatene! Bilde1 Bilde2 Er minne mitt ødelagt eller? Kan programmet ta feil... med tanke på at den ikke støttet chipsettet mitt? Takk for svar Endret 17. juli 2005 av chills Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Sendte samme bilde nettopp til komplett.no sin support og de sa at minne mitt desverre er ødelagt så FAEN I HELVETE... det tok 2 uker for å få nytt hovedkort nå 2 nye uker for rammen.... helevete altså! Men jeg sitter jo og skriver dette inlegget med den maskinen som liksom skal hvere ødelagt... meg very confused! Endret 17. juli 2005 av chills Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Skulle ikke tro at memtest86 tar feil, til det er det for enkelt oppbygd. Programmet slår av og på de forskjellige bitene i minnet etter tur, både en etter en og alle samtidig, og ser om det "går i floke" for minnet. Det har det gjort her, men bare av og til, vanligvis er dette på grunn av dårlig kompabilitet mellom HK og ram. Vil resultere i krasj dann og vann, og sannsynligvis ville windows fått skylden... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 chills: Du kan bruke maskinen din, men om maskinen din prøver å skrive til de adressene som er defekte kan du få blåskjerm. Så i utgangs punktet kan du bruke pc'en din lenge før du eventuelt får blåskjerm. PS: Har selv hatt minnebrikker med adresse feil, sitte her å skive på forumet, surfe, lese mail var ikke noe problem. Men straks eg startet ett spill, så litt ute i spillet kom blåskjermen. Faktisk er det mye feil på rambrikkene, men med mine siste 4.5GB rambrikker fordelt på 6pc'er har eg ikke hatt problemer med ramen. De er på 24/7 og de bruker alt ramme etter noe tid på. Har ram program kjørende, så har alltid ram tilgjengelig. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ja jeg har kunne spillt og programmert i over 9 timer og så bluescreen.... og den har bluescreenet meg rett etter oppstart! Å JA kjempe IdÈ: Finnes det noen måte jeg kan nekte maskinen tilgang til det som er ødelagt på brikkene? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Sist jeg tok memtest så fikk jeg over 750 errors Endret 17. juli 2005 av FraXinuS Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Nei, ikke som eg har hørt om. Du får skaffe deg noen nye brikker. Angående ramprogramene? Ikke ha de kjørende mens du spiller FraXinuS: Funker maskinen bra? Husker sånn noelunde at eg hadde ca100 feil etter 24T med mem86. Endret 17. juli 2005 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Finnes det noen måte jeg kan nekte maskinen tilgang til det som er ødelagt på brikkene? Sannsynligvis er ikke brikkene defekt, bare inkompatibel med ditt hk! Og derfor trenger ikke nødvendigvis feilen dukke opp igjen på samme sted hele tiden heller. Hadde engang problem med en shuttle og twinmos - men når jeg brukte twinmos i asus-pcen min, var de 100% feilfri. (Måtte skifte til corsair i shuttle og problemet var løst) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 O. B. Lix: Stemmer det. Men i mitt tilfelle funket minne brikkene på testmaskinen, men ikke i min. Var twinmos 2x512, de nye var også twinmos 2x512 og funker fint. Dette var i juli 03. Hovedkortet er msi875P neo. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Du kan teste aa skru ned hastigheta paa minnet i bios og se om det hjelper (kjoer memtest igjen). Mulig at hovedkortet ditt kjoerer brikkene med litt for stram timing og dersom du har mekka selv og slaatt av Auto detection. Minnefeil er noe herp. Sleit selv med en baerbar som tryna (BSOD) rett som det var i godt over en maaned . Slo den nesten i stykker foer jeg kom paa aa teste minnet. Var EN daarlig byte ja. Saa naar Windows tilfeldigvis la noe viktig der saa tryna alt. Bytta minnebrikken og maskina funka som ny, riktignok med unntak av tastaturet som neven min hadde truffet utallige ganger foer jeg fant ut av problemet. - Per Christian Endret 17. juli 2005 av Flippo Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Finnes det noen måte jeg kan nekte maskinen tilgang til det som er ødelagt på brikkene? Sannsynligvis er ikke brikkene defekt, bare inkompatibel med ditt hk! Og derfor trenger ikke nødvendigvis feilen dukke opp igjen på samme sted hele tiden heller. Hadde engang problem med en shuttle og twinmos - men når jeg brukte twinmos i asus-pcen min, var de 100% feilfri. (Måtte skifte til corsair i shuttle og problemet var løst) Minne skal jo passe til hovedkort mitt sant? Asus A8N SLI-Delux Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Du kan teste aa skru ned hastigheta paa minnet i bios og se om det hjelper (kjoer memtest igjen). Mulig at hovedkortet ditt kjoerer brikkene med litt for stram timing og dersom du har mekka selv og slaatt av Auto detection. Minnefeil er noe herp. Sleit selv med en baerbar som tryna (BSOD) rett som det var i godt over en maaned . Slo den nesten i stykker foer jeg kom paa aa teste minnet. Var EN daarlig byte ja. Saa naar Windows tilfeldigvis la noe viktig der saa tryna alt. Bytta minnebrikken og maskina funka som ny, riktignok med unntak av tastaturet som neven min hadde truffet utallige ganger foer jeg fant ut av problemet. - Per Christian Er det ikke gøy... jeg demonterte maskinen min 2 ganger klar til RMA før jeg sjekket minne Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Er minnet ditt incombantible med hovedkortet ditt ville du fått problemer med å starte masinen første gangen? Flippo: Om du overklokker ja, men har du blokk/adresse feil hjelper det ikke og skrue ned hastigheten. Eneste som hjelper er å få nye rambrikker inn i pc'en. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Er minnet ditt incombantible med hovedkortet ditt ville du fått problemer med å starte masinen første gangen? Flippo: Om du overklokker ja, men har du blokk/adresse feil hjelper det ikke og skrue ned hastigheten. Eneste som hjelper er å få nye rambrikker inn i pc'en. Har sendte return forespørsel "as we speak", og gleder meg til jeg får nye brikker Ventetiden Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Flippo: Om du overklokker ja, men har du blokk/adresse feil hjelper det ikke og skrue ned hastigheten. Eneste som hjelper er å få nye rambrikker inn i pc'en. Ikke umulig at du har rett der. Min erfaring er fra et problem jeg hadde med ei maskin som ikke funka med autodetect av minnehastigheter paa ett sett billige brikker. Naar jeg satte ned hastigheta til PC2700 istedenfor PC3200 som var autodetect'en funka alt fint. Men jeg husker ikke noyaktig hvilken feil memtest ga. Uansett er lavere timing/hastigheter en lett ting aa sjekke foer man bytter minne/hovedkort. Spesielt om man tenker aa bytte til samme merke minne for da har man vel store sjanser for aa faa samme problem om igjen om det er timing/hastighet og hovedkort inkompatabilitet det gaar paa. Mvh, Per Christian Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Flippo: Om du overklokker ja, men har du blokk/adresse feil hjelper det ikke og skrue ned hastigheten. Eneste som hjelper er å få nye rambrikker inn i pc'en. Ikke umulig at du har rett der. Min erfaring er fra et problem jeg hadde med ei maskin som ikke funka med autodetect av minnehastigheter paa ett sett billige brikker. Naar jeg satte ned hastigheta til PC2700 istedenfor PC3200 som var autodetect'en funka alt fint. Men jeg husker ikke noyaktig hvilken feil memtest ga. Uansett er lavere timing/hastigheter en lett ting aa sjekke foer man bytter minne/hovedkort. Spesielt om man tenker aa bytte til samme merke minne for da har man vel store sjanser for aa faa samme problem om igjen om det er timing/hastighet og hovedkort inkompatabilitet det gaar paa. Mvh, Per Christian Tingen er jo at minne jeg har levers tilbake til komplett.no fordi det er defekt... då få jo jeg samme ting tilbake igjen? Må jeg bruk 2k på nytt minne er det, det du sier? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Tingen er jo at minne jeg har levers tilbake til komplett.no fordi det er defekt... då få jo jeg samme ting tilbake igjen? Må jeg bruk 2k på nytt minne er det, det du sier? Det er vanskelig aa si. O.B. Lix har allerede nevnt kompatabilitets problemer med hovedkort som mulig problem, og om det er saken saa vil du fremdeles faa problemer med de nye brikkene. Men det finner du jo naa fort ut av. Og om det skjer burde butikken du handla i fra ikke ha noe problem med aa gi deg minne av et annet merke uten at du betaler noe mer for det evt. mellomlegg om det er dyrere og refundering om det er billigere. I saa tilfelle har de jo tross alt solgt deg minne og hovedkort som ikke er kompatible. Anyway, dette er vanskelig aa finne ut av uten aa gaa gjennom to sett minnebrikker fra samme produsent og finne samme feil paa de. - Per Christian Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Sitat Vi benytter normalt Corsair TWINX 512-3200LL til testing - hvis mulig. Det har vist seg at våre moduler har et problem med Intels 875/865 brikkesett, hvilket har ført til mye problemer under testing. Denne gangen brukes derfor (som tidligere) minne fra Twinmos. På Intel 875/865 baserte kort har disse modulene aldri hatt noen problemer med 2-2-2-5. På testkortet måtte vi derimot opp på 2-3-2-6 før systemet var stabilt. (tRAS lot seg ikke stille lavere enn 6 cycles i BIOS.) Innstillingene er henholdsvis CAS, CAS-to-RAS, RAS Precharge og tRAS. Dette er hentet fra test hos hardware på msi pt8 neo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå