Gå til innhold

verste filmen(e) du har sett

LIRS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For min del er det ikek snev av tvil: tidenes møkkafilm må bare være Tetsuo (1988), også kjent som Tetsuo: The Iron Man.

Filmen vasser opp til ørene i gørr, blodet dekker vegger og tak, musikken er en krysning mellom piggtråd og dekonstruert death metal. Plottet ... eh, hvilket plot?

Kort beskrevet: en fyr skjærer opp låret sitt, setter inn et metallrør, men horder med mark velter ut av såret. Fyren (tja, jeg antar det er en mann, men selv om jeg vet det var minst 2 kvinnelige skuespillere, vet jeg sannelig ikke hvem de var i filmen) løper da (naturligvis?) ut på gaten og blir nedkjørt.

...og ennå har ikke introteksten rullet frem på skjermen!

Mer gørr skjer, i stor skala, men detaljer ville gi samtlige moderatorer anfall.

Og så får opphavsmannen, Shinya Tsukamoto, penger til en re-make, denne gangen i farver. Den så jeg ikke.

Noen som blir med å kaste snøballer på denne skøyeren?

S,

Lenke til kommentar

S,

Har allerede begynt å lage snø. Tetsuo er makeløs.

Jeg håper i alle fall Tetuo er makeløs, flere som den er allerede for mange.

Dersom du virkelig likte uhumskhetene, er jeg utrolig interessert i å vite hvorfor.

Forøvrig har jeg heller aldri sett så mange forlate kinosalen før filmen var ferdig. Og joda, jeg så filmen til endes, måtte neste det siden jeg hadde bedt med et par kamerater, heldigvis var det ikke mange som hadde anledning den kvelden.

Lenke til kommentar

S,

Har allerede begynt å lage snø. Tetsuo er makeløs.

Jeg håper i alle fall Tetuo er makeløs, flere som den er allerede for mange.

Dersom du virkelig likte uhumskhetene, er jeg utrolig interessert i å vite hvorfor.

Forøvrig har jeg heller aldri sett så mange forlate kinosalen før filmen var ferdig. Og joda, jeg så filmen til endes, måtte neste det siden jeg hadde bedt med et par kamerater, heldigvis var det ikke mange som hadde anledning den kvelden.

Er jo egentlig absurd å måtte beskytte den. Tetsuo er jo allment kjent og hyllet igjennom flere dimensjoner som en kultfilm. ;)

Men vel, er kanskje ikke rette til å svare på dette. Har aldri helt forstått hele den greia med "metal and flesh". Det er vel basert på en eller annen filosofi eller noe. Muligens basert på en filosofi/vitenskap at i fremtiden vil mennesker kunne muteres inn til delvis maskiner.

Vet at David Cronenberg også pratet mye om det. I Tetsuo presenteres dette som et slags hyperkinetisk mareritt. Den lagde vel alene sjangeren cyberpunk, og den er svært innflytelsesrik som film.

Men neida, den vil aldri være for et større publikum. Til det er den for surrealistisk og vel, lets face it; original. Filmentusiaster over hele verden salutterer den da, så å kalle den tidenes verste film er kanskje å ta i.. men selvsagt.. din mening kan ingen rokke. Hvis du mener oppriktig at Tetsuo er den verste filmen noensinne lagd så har du jo rett til det. (Men det hindrer dog inte et par snøballer i flabben)

S,

Lenke til kommentar
Grease :dontgetit:

Og: Dawn of the dead :yucky:  :sick:

Ja grease er greit, men dawn of the dead? syns Orginalen var genial, remake var helt grei.

remaken er jo bra..

den værste filmen jeg har sett er "Escape From New York" ,fikk tvingt med selv til og se hele, FY F... så dårlig film

Lenke til kommentar
Er jo egentlig absurd å måtte beskytte den. Tetsuo er jo allment kjent og hyllet igjennom flere dimensjoner som en kultfilm. ;)

Jeg har lurt litt på disse som hyller slike filmer.

Men vel, er kanskje ikke rette til å svare på dette. Har aldri helt forstått hele den greia med "metal and flesh". Det er vel basert på en eller annen filosofi eller noe.

Filosofi?? Da setter jeg heller en knapp på "eller noe".
Muligens basert på en filosofi/vitenskap at i fremtiden vil mennesker kunne muteres inn til delvis maskiner.
Når en film er så grøtete i plottet at ingen ser ut til å vite hva meningen er, så mener jeg den har feilet som et medium.

Vet at David Cronenberg også pratet mye om det. I Tetsuo presenteres dette som et slags hyperkinetisk mareritt. Den lagde vel alene sjangeren cyberpunk, og den er svært innflytelsesrik som film.

Dette er nytt for meg. Blade Runner (1982) er ofte krediert for å ha definert stemningen i Cyberpunk-genren, og den filmen kom før Tetsuo brakk seg over lerretet. Japans cyberpunk, muligens, men ikke cyberpunk i sin alminnelighet. Ellers er vel William GIbson den som brakte Cyberpunk-begrepet opp i dagslyset.

Men neida, den vil aldri være for et større publikum. Til det er den for surrealistisk og vel, lets face it; original. Filmentusiaster over hele verden salutterer den da, så å kalle den tidenes verste film er kanskje å ta i.. men selvsagt.. din mening kan ingen rokke. Hvis du mener oppriktig at Tetsuo er den verste filmen noensinne lagd så har du jo rett til det. (Men det hindrer dog inte et par snøballer i flabben)

S,

Mulig du likte den, men da er jeg interessert i å vite hvorfor du likte den. Selv har jeg argumerntert for at den er pyton. I tillegg gikk det ut over apetitten. Kanhende filmen har et potensiale til slankere.

Menmen, liker du denne typen radioaktivt filmmateriell, kan du glede deg over adskillige flere filmer fra regissøren, og andre av hans kumpaner som Shozin Fukui.

Lenke til kommentar
En kandidat til tittelen som ikke er MST3K-dårlig:

"The Postman" med Kevin Costner, makan til møl skal du lete lenge etter. Og den varer i timesvis.  :ohmy:

Jeg så filmen. Makan til selvdigger-epos har jeg aldri sett.

Hadde derimot filmen vært klippet ned til ca. det halve, kunne det nok ha vært noe. Konseptet var interessant, men klisjeene for tunge og progresjonen for treg.

Lenke til kommentar
Jeg har lurt litt på disse som hyller slike filmer.

Lurt på om de er "gode i hodet" liksom? Eller rent nysgjerrig mer hva det er som fascinerer?

Filosofi?? Da setter jeg heller en knapp på "eller noe".

Som sagt, jeg har til gode til å ha lest/hørt nok om hva de greiene der går i nøyaktig. Du kan jo sjekke det opp selv.

Når en film er så grøtete i plottet at ingen ser ut til å vite hva meningen er, så mener jeg den har feilet som et medium.

Hvorfor det?

Har ikke artisten bak et verk lov til å bestemme selv hvordan han vil gjøre en film?

Tetsuo er jo en dekonstruksjon av mediet. Den fungerer på helt egne premisser.

Dette er nytt for meg. Blade Runner (1982) er ofte krediert for å ha definert stemningen i Cyberpunk-genren, og den filmen kom før Tetsuo brakk seg over lerretet. Japans cyberpunk, muligens, men ikke cyberpunk i sin alminnelighet. Ellers er vel William GIbson den som brakte Cyberpunk-begrepet opp i dagslyset.

Blade Runner var nok den første når man ser det i retrospektiv ja. Jeg er ikke ekspert på cyberpunk, men Tetsuo regnes for å være banebrytende innenfor sjangeren.

Men jo, cyberpunk eksisterte både i tegneserie og bokform en stund før Tetsuo jo.

Den var vel også en av de første filmene som satt fart på Extreme Asia-bølgen.

Mulig du likte den, men da er jeg interessert i å vite hvorfor du likte den.

Vel, smak og behag er det ikke?

Er det så utrolig rart da egentlig? Filmen er jo totalt unik på mange plan. Som sagt har den jo dekonstruert hele filmmediet og bygd det opp igjen. Både tempomessig, grafisk og lydmessig spiller den helt på egne premisser. Den er en original film rett og slett. Den bygger dessuten opp forstyrrende fremtidsdystopia som veldig få filmer klarer ellers. Samt at subjektet fascinerer.

Klart, den er ikke noe for alle likevel. Har ikke noe problemer med å forstå at du ikke likte den.

At du tydeligvis ser det som helt totalt usannsynlig å forstå at andre gjør det derimot stusser meg litt da.

S,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dude, where`s my pot! :thumbdown: utrolig kjederlig film... gidda ikke å se den ferdig engang... 40kr rett i dass... anbefales ikke!

Ah, ja. Det er faktisk en 0-av-10-film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...