unIQue007 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Har nettopp kjøpt meg Cooler Master Hyper 6 kjøler for P4. Den skal kjøres på en 2.8 P4 uten HT (vet ikke helt hvilken kjerne den har.). Dette skal kjøres på et ASUS P4C-800E Deluxe HK. Med andre ord det kan bli litt lett overklokking. Det jeg da lurte på om noen har prøvd å bruke denne kjøleren passivt, altså uten vifte på kjøleren? Hadde vært deilig hvis det gikk. Holder på å dempe lyden mest mulig i min "beloved" Lian Li........ På forhånd takk. Endret 17. juli 2005 av unIQue007 Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ikke noe og anbefale. Skal du kjøre passivt på en CPU, så bør det være en meget stor kjøler. Men du kan vel kjøre ned volt på viften, slik at den blir stille.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg var på et lite søk og kom over denne tråden og velger å svare selv om den er litt gammel. På mine [email protected] GHz Xeon prosessorer har jeg to Coolermaster E3W-NPTXC-01 kjølere som er godkjent i 3U systemer vifteløst opp til 3.2 GHz. Disse har fire heatpips og er laget av alu mot Hyper 6 sine seks heatpipes og kobber finner. Jeg har en 900 RPM 120mm 16dB vifte som blåser fra 10 cm avstand over RAM, NB, Mosfets og begge prosessorene og CPU temperaturen var i mai 35C idle og 45C load. Så jeg tror det går fint så lenge du har litt airflow gjennom kjøleren, f.eks det PSU drar ut. http://www.ctechnet.com/hardware/Coolermas...TXC-01_side.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå