Gå til innhold

Bleach anime-tråden [Spoileradvarsel]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, og Kenpachi lekte da. Dersom han ikke hadde brukt øyelapp hele tiden og ikke hatt bjeller i håret er det stor odds for at han hadde vunnet. I tillegg klarer han å være så god når han har et destruktivt samarbeid med sverdet sitt.

 

Ellers virker det som han har mest uoppfyllt potensiale av kapteinene. Han bruker verken Bankai eller sloss kynisk. Kanskje vi får se noen utvikling i framtiden?

Lenke til kommentar

Zaraki Kenpachi er uten tvil en av de aller med mest raw power, men han er langt fra den sterkeste Shinigami, bare vent og se. Ichigo vant over han ja, men det var så vidt, du må huske at en del karakterer har noe som heter Plotkai i Bleach, dette er en release som Kubo Tite (han som skriver manga) bestemmer at de får plutselig av diverse grunner for å gi dem en ny powerup. Dermed er ingenting bestemt. :)

 

Hva som gjelder Gotei 13, så kan du være trygg på at hvertfall disse kapteinene ville nok ha "vaska gulvet" med Kenpachi, Ichigo og de aller fleste andre:

- Yamamoto (En av de få karakterer jeg tror klarer å gå 1vs1 mot Aizen)

- Shunsui (Lat, men det er kun det som kjennetegner han litt som en karakter, jeg mener at han og Unohana deler nok plassen som nest sterkeste i hele Gotei 13)

- Ukitate (Han har den sykdommen som kan være litt i veien, men liten tvil om at hvis det gjelder liv og død, så vil du neppe møtte på denne karen i en kamp)

- Unohana (Vi har sett veldig lite av henne, men vi har fått litt foreshadowing, det var en grunn til at Aizen unngikk å konfrontere henne når han kutta opp Hitsugaya før han teleporterte)

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Erasus har rett, karakterene får plutselig nye

krefter av diverse grunner, men sikkert mest for

å skape spenning "Å nå dør han!...nei det gjorde

han visst ikke, han reiser seg og stopper sverdet

med hånda og banker ham isteden, fordi han hadde

et flashback som minna ham på et løfte han hadde

til noen" slikt som det. Dette gjelder spesielt

Ichigo, til den grad at det nesten kan være irriterende.

Siste anime episode er vel egentlig et bedre eksempel

enn jeg kom med :p

 

Som nevnt også så synes jeg også at Kenpachi har

mest potensiale, han har jo ikke Shikai engang.

Forfatteren har jo mulighet til å gi ham både Shikai

og Bankai i fremtiden (mulig han trente på det etter

fighten med ichigo). Å med tanke på den gangen Ichigo

og Kenpachi slåss så kan jeg ikke tro annet enn at Kenpachi

bare lekte seg av boredom, siden Ichigo hadde ikke i

nærheten av nok hurtighet eller styrke til å engang

sneie Ken om han var serious.

 

Mange litt smålogiske brister, et godt eksempel er

at Byakua ikke klarte å oppfatte bevegelsene til

Ichigo da han først fikk Bankai, men nå virker

det på meg som om Ichigo kun bruker bankai til å få

et litt mer håndterbart sverd og kulere drakt, for

enten så er Byakua en skikkelig treigsynt pushover

eller så har hele universet fått en kollektiv boost,

som håndterer bankaien hans så enkelt. Jaja, bleach

er kult uansett og jeg ser ikke på anime for logikk.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar
Som nevnt også så synes jeg også at Kenpachi har

mest potensiale, han har jo ikke Shikai engang.

Sånn som jeg har oppfattet det er sverdet til Kenpachi i konstant Shikai som Ichigo. Er kun bankai igjen.

 

hmm han kan vel ikke navnet til sverdet sitt engang? mulig å oppnå shikai da?

Lenke til kommentar

Jeg mener at sverdet til Kenpachi er ikke en Shikai, han har ingen releases siden han har aldri klart å lære navnet til sverdet sitt. Første step hvis du kan navnet til sverdet ditt er Shikai, så eventuelt bankai. Dette er jeg helt sikker på har blitt på en eller annen måte nevnt/tatt opp i mangaen av noen kapteiner/vc's i SS.

Lenke til kommentar
Som nevnt også så synes jeg også at Kenpachi har

mest potensiale, han har jo ikke Shikai engang.

Sånn som jeg har oppfattet det er sverdet til Kenpachi i konstant Shikai som Ichigo. Er kun bankai igjen.

 

hmm han kan vel ikke navnet til sverdet sitt engang? mulig å oppnå shikai da?

Hehe, 9 siders tråd om akkurat dette her:

http://forums.narutofan.com/showthread.php...6040&page=9

 

Jeg er en av dem som mener at den er i konstant Shikai siden:

 

maybe28ag.png

 

I tillegg sier Kenpachi "This is the true form of my sword" og at han ikke klarer å seale siden han har så bad-ass reiatsu.

Den dritten med navnet er blitt sagt som en regel, men jeg mener ikke at det her kan trumfe noe 2 folk sier og som Yoroichi ikke en gang sier i mot, når vi hørte om den regelen ble det aldri sagt den var absolutt.

 

I tillegg fins det kapteiner der inne som ikke er redd for han og som sannsynligvis ville skjønt om den var released eller ikke. Disse ville altså da sagt det til han dersom den var konstant released. Derfor blir det jævla tåpelig å konstuere scenarior hvor alle tar feil istedet for å bare høre på det animen sier. Jeg ser ikke gærnt i at regelen har unntak jeg.

 

Ichigo er jo helt lik, den er alltid released det sverdet hans, eneste forskjellen er at han vet navnet. Men vi har også blitt vist mange eksempler på at ting kan gjøres uten navn. Renji unseala sverdet sitt uten navnbruk, de bruker kido uten å si hele spellen. Det vi har blitt forklart er regelen på andre områder er at det blir mer kraftig når man bruker navn illustrerer at navnbruk ikke er snakk om være eller ikke være, men skalering.

 

Dessuten passer det bedre at han har shikai siden Ichigo og kenpachi ble sammenliknet før det siste angrepet i kampen hvor Kenpachi jobbet mot sverdet og Ichigo jobbet med. Er en symmetri her, og Ichigo sa selv at han ikke var noe forskjellig når han bare kunne navnet, derfor ville han samarbeide med Zangetsu. Noe som nok en gang illustrerer at navn ikke er så viktih.

Lenke til kommentar

jeg tror det er mer at Ichigo bare får midlertidige booster.. så selv om han slo kenpachi på det tidspunktet kan han være dårligere enn han på ett senere tidspunkt.. samme med farten til ban kaien hans forhåpentligvis, eller så har han tidenes mest ubrukelige ban kai..

Lenke til kommentar

Problemet er at Ichigo bruker Bankaien sin like ofte som

jeg drikker kaffe (altfor ofte), og derfor så synes jeg

at en mister spenningsmomentet med hele evnen.

 

For forfatteren er det sikkert også et problem at Ichigo's

Bankai er en evne som fører til instant win eller bare fører

ham opp på samme fartsnivå som motstanderen. Siden

fights må være litt spennende virker det som forfatteren har

valgt å gjøre bankaien heller ubrukelig.

Lenke til kommentar

Uten tvil har Ichigo's bankai mistet gløden sin etter å ha vært i bruk så ofte.

 

Har revurdert litt det hele med Kenpachi og sverdet hans nå, tror nå også at sverdet hans er i konstant Shikai form, men siden har ikke har lært navnet til sverdet sitt, så klarer han ikke bruke noe av dens abilities, for å ikke snakke om å håpe om å oppnå bankai for nå.

Lenke til kommentar
Har revurdert litt det hele med Kenpachi og sverdet hans nå, tror nå også at sverdet hans er i konstant Shikai form, men siden har ikke har lært navnet til sverdet sitt, så klarer han ikke bruke noe av dens abilities, for å ikke snakke om å håpe om å oppnå bankai for nå.

Men selv om den er i konstant Shikai form så har vi fortsatt ikke fått vite hva slags teknikk han kan bruke da. Alle andre har en eller annen teknikk når de har sverdet i shikai?

Lenke til kommentar
Har revurdert litt det hele med Kenpachi og sverdet hans nå, tror nå også at sverdet hans er i konstant Shikai form, men siden har ikke har lært navnet til sverdet sitt, så klarer han ikke bruke noe av dens abilities, for å ikke snakke om å håpe om å oppnå bankai for nå.

Men selv om den er i konstant Shikai form så har vi fortsatt ikke fått vite hva slags teknikk han kan bruke da. Alle andre har en eller annen teknikk når de har sverdet i shikai?

Det er jo det jeg prøver å si, han kjenner ikke navnet på sin Shikai og dermed får han ikke brukt dens abilities eller rettere sagt teknikker. Så han har den i Shikai og ikke stort mer. :)

Lenke til kommentar

Den nye episoden var bra...Håper vi får se flere av den kvaliteten vidre fremover. En ting jeg har tenkt på noen ganger nå er: Når lærte Bleach karakterene seg å fly(i hvertfall Ichigo)?

EDIT:Til Erasus:sorry. Jeg surra litt der, men er enig i det du sa da.

Endret av paa99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...