Gå til innhold

Bleach anime-tråden [Spoileradvarsel]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel det var jo tydlig at de ikke sloss med full kraft, ev at de har en "sperre" på seg, når de kommer til den virkelige verden.. Skal nok se at de banker folka i neste episode.. :)

Ah, glemte helt av at de ikke har full kraft i den virkelige verden, men fortsatt litt skuffende.
Ikkaku er svak som helvette samenlignet med alle andre kaptains, ei maur mot en edderkopp.

Hva vet du on at Ikkaku er svak? Vi har aldri fått sett hans sanne kraft akkurat. Selv om vi nå har sett Bankai'en hans, så har vi enda ikke fått sett hva den er i stand til å gjøre.
Lenke til kommentar

har vel av en eller annen grunn fått intrykk av det fordi han ble så enkelt gruset av ichigo, mens renji (som oppnådde bankai etter Ikakku) skadet ichigo skikkelig før han tapte.

 

vi så jo bankaien hans. Var ikke den bare big badass kraft, akkurat slik som ichigo's er nær-lysets-hastighet fart?

 

@swoofah - han ville jo selv ikke bruke den. Fordi han vil kjempe med sin egen kraft! da han ble nesten-drept av ichigo spurte han jo bare fordi han hadde lyst til å slå ham.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar
@swoofah - han ville jo selv ikke bruke den. Fordi han vil kjempe med sin egen kraft! da han ble nesten-drept av ichigo spurte han jo bare fordi han hadde lyst til å slå ham.

8275281[/snapback]

Nei han er som eneste den kapteinen som ikke kan navnet på sin zanpakuto og kan derfor ikke ikke bruke bankai eller dra kraft fra den. Men siden han, som ichigo har så høy spirit force er den ALLTID i shikai-mode.

 

Siden han dog er er en raring, så er det å sloss alt for han, og derfor går han inn i enhver kamp med det handikappet at han har redusert spiritforce. (eye-patchen hans spiser spiritforce). Denne tar han dog av i kampen mot ichigo.

 

Så vidt jeg husker fra kampen mellom ikkaku og ichigo, så releasa aldri/rakk ikke ikkaku sin zanpakotu, mens Ichigo var på shikai allerede.. Kanskje derfor han vant så lett?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

hvor du fikk det fra at jeg sa det vil jeg helst ikke vite, les litt nøyere neste gang. "han vil slåsse med sine egne krafter, ikke få krefter fra noe annet", det vil si at han har lyst å slåsse "jevn og rettferdigt", noe øyelappen understreker.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar

Åh ja, det er blant de navnene jeg bare glemmer hele tida.

 

Swoofah, poenget mitt er at han ikke kan fordi han ikke vil. Han driter i alt annet en kvassheten til zanpakuto'en sin. Dette har han alltid gjort, helt til han taper mot Ichigo, men da har han neglisjert Zanpakuto'en så mye at den ikke vil svare.

Lenke til kommentar
Swoofah, poenget mitt er at han ikke kan fordi han ikke vil. Han driter i alt annet en kvassheten til zanpakuto'en sin. Dette har han alltid gjort, helt til han taper mot Ichigo, men da har han neglisjert Zanpakuto'en så mye at den ikke vil svare.

8276547[/snapback]

Ja og mitt poeng er at han ikke kan, rett og slett fordi HAN IKKE KAN! Alle folka som har fått sin zanpakutō ødelagt har en eller annen gang fått den på i helhet igjen. Og nei, at han taper mot ichigo bare fører videre det at han vil lære sin zanpakutō's navn og på den måten bli enda sterkere.. for det er faktisk det han VIRKELIG strever mot. Alltid, egentlig å være sterkest!

 

Because they are alive, a zanpakutō will regenerate if broken, though there is a limit to such regeneration (a vaporized zanpakutō would not regenerate, for example).

 

denne var rettet til akan.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Ja og mitt poeng er at han ikke kan, rett og slett fordi HAN IKKE KAN! Alle folka som har fått sin zanpakutō ødelagt har en eller annen gang fått den på i helhet igjen. Og nei, at han taper mot ichigo bare fører videre det at han vil lære sin zanpakutō's navn og på den måten bli enda sterkere.. for det er faktisk det han VIRKELIG strever mot. Alltid, egentlig å være sterkest!

og han kan ikke fordi alltid før han slåss mot Ichigo har han bare villet bruke sine egne krefter, ikke slåsse emd noen andre eller få krefter fra noen andre. han sier det opptil flere ganger under kampen med ichigo, og etter kampen sier han jo til zanpakutõ'en sin;

"i've made you wait a hell of a long time, hey you might be thinking "what the hell, after all these years?" But do you think you can tell me now, your name?"

 

det han originelt virkelig strevde mot var å være sterkest med bare sine egne krefter. Da han tapte for første gang mot Ichigo innså han at det ikke ville la seg gjøre.

Endret av krigsnaut
Lenke til kommentar
det han originelt virkelig strevde mot var å være sterkest med bare sine egne krefter. Da han tapte for første gang mot Ichigo innså han at det ikke ville la seg gjøre.

8279721[/snapback]

Nja, vil heller si at han ved at Ichogo sa han kjempet SAMMEN med zanpaktoen kom på smerten ved å ikke ha et navn. Det forandrer ikke nødvendigvis synes hans på hvorvidt utnytting av fordeler i kamp er å jukse, det bare justerte hans syn på hvorvidt å jobbe sammen med zanpaktouen kan regnes som den slags juksing.

 

Forøvrig har jeg tenkt på det selv i ettertid at Ikkaku tapte så enkelt mot Ichigo når det virker her som at Renji er svakere enn Ikkaku. Kanskje Renji er bedre enn Ikkaku i vanlig shikai selvom han har hatt bankai i kortere tid, vi så dem bare sloss unreleased i forrige episode. Siden de hang med hverandre var dette kanskje lenge før Renji ble løytnant og kanskje Renji ble mye bedre i tida etter flashbacka.

 

Eller kanskje forfatteren av mangaen bare dret seg ut litt og lagde litt inkonsistens for å kunne la Ikkaku som var en grei karakter være bra nok til å sloss mot arrancarene.

Endret av perman07
Lenke til kommentar
Eller kanskje forfatteren av mangaen bare dret seg ut litt og lagde litt inkonsistens for å kunne la Ikkaku som var en grei karakter være bra nok til å sloss mot arrancarene.

8284829[/snapback]

 

Det er en mulighet jeg er villig til å bli enig i :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...