Singh tha king Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 er det ingen som kan bekrefte at de HK'ene jeg har satt opp i første innlegg er noe bra og passer sammen med de andre og kabinettet? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 er det ingen som kan bekrefte at de HK'ene jeg har satt opp i første innlegg er noe bra og passer sammen med de andre og kabinettet? Gigabyte kortet kan du bruke,men Asus kortet har AGP. Hvis du skal kjøpe det,må bytte til et AGP skjermkort. Jeg foreslår at du går for Asus A8N-SLI som er ukens tilbud. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 oi det så jeg ikke, skal se på asus kortet! Lenke til kommentar
Blackthorne Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 wil: det kan faktisk bli billigere enn å skrape sammen alt fra èn nettbutikk. Fraktkostnader og oppkravsgebyr blir ikke så veldig mye, men om han skal bestille fra flere så vil jeg anbefale å bestille minst to deler fra hver netthandel han enn måtte bruke som er billigst på de delene han skal ha. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 noen cd/dvd spillere, cd og dvd brenner dere vil anbefale? to stykker da? helst billigst og best mulig. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Er helt enig med Blackthorne at du bør handle fra færrest mulig butikker. Frakt er DYRT! Her er oppsett fra Netshop: HK:Asus A8N-SLI. 950 kr. CPU:AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte. 1495 kr. Cpu-kjøler:Arctic Cooling Freezer 64. 275 kr. Skjermkort:Gigabyte GeForce 6600 GT. 1299 kr. Dvd-Brenner:Nec ND-3540 sort. Eller var det sølv du skulle ha? Minne:OCZ 1024MB Premier. Pris:5419 kr + frakt. Fra Microplex: PSU: bZerk 500W, Plexi, Sort. 595 kr. Kabinett:bZerk,sølv eller sort. 795 kr. Pris:1390 + frakt. Totalpris fra begge butikkene:6808 + frakt Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Har tenkte å oppgrader til høst, så det dere anbefaler nå, skal jeg følge med på prisen til jeg skal kjøpe det Jeg har sagt det tidligere. Du bør nok heller lage en ny tråd når du har pengene klar. De anbefalingene du får nå er neppe de samme om en mnd eller 2. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) ganske bra det, men 6808+frakt blir nok for dyr... men hvis jeg isteden handler fr microplex og handler mpx. kabinett og PSU med vifter! http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=47522 for bare 495,- (inkl. frakt 650) Morten, du satt opp dette, ser bra ut det! HK:Asus A8N-SLI. 950 kr. CPU:AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte. 1495 kr. Cpu-kjøler:Arctic Cooling Freezer 64. 275 kr. Skjermkort:Gigabyte GeForce 6600 GT. 1299 kr. Dvd-Brenner:Nec ND-3540 sort <--kan denne spille av cd'er, spill og sånt. Minne:OCZ 1024MB Premier. 5669,- inkludert frakt. mpx.no kabinett og PSU med vifter! http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=47522 for bare 495,- (inkl. frakt 650) Sum total: 6319,- edit: morten den nec dvd brenner linken funker ikke oh kan den kjøre spill. Endret 18. juli 2005 av Singh tha king Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 edit: morten den nec dvd brenner linken funker ikke oh kan den kjøre spill. Hvis du skal handle fra MPX,så er dette brenneren du bør gå for. Det er vel den beste brenneren på markedet akkurat nå. Du trenger bare den brenneren,den kan brukes til alt. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) ok, men hvodan brenner man en cd eks.? trenger man ikke to cd spillere/brenner for å brenne en cd? edit: også lurte jeg på må man kjøpe usb porter i front? edit: fireware (kamera greie) på min gammle pc AGP, funker den på den eller må jeg kjøpe en ny i tillegg? Endret 18. juli 2005 av Singh tha king Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) ok, men hvodan brenner man en cd eks.? trenger man ikke to cd spillere/brenner for å brenne en cd? edit: også lurte jeg på må man kjøpe usb porter i front? Den brenner cd'er også,så det er ikke noe problem. Som sagt den kan alt. Du trenger ikke kjøpe ekstra usb porter. Det er 2 stk i front på det X-Gear kabinettet du har valgt. Det er også line-in (mikrofon) og line-out (headsett) i front. Edit:Asus A8N har 1 stk firewire inngang bak og 2 stk kontakter på hovedkortet. Endret 18. juli 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 ok, takk skal du ha! Du er til STOR hjelp! Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) For meg ser det ut som bZerk har kopiert den PSU'en. Tro om denne PSU'en fra Aspire er bedre? Har lest på forumet til microplex og det virker som folk klager på den. Kanskje bare de ikke bruker dem riktig...ikke vet jeg... Aspire X-Navigator inkludert PSU Aspire Xplorer ekskludert PSU. Endret 18. juli 2005 av lovehater Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 wil: det kan faktisk bli billigere enn å skrape sammen alt fra èn nettbutikk. Fraktkostnader og oppkravsgebyr blir ikke så veldig mye, men om han skal bestille fra flere så vil jeg anbefale å bestille minst to deler fra hver netthandel han enn måtte bruke som er billigst på de delene han skal ha. fikk ikke det der helt til å rime jeg. hvordan får du til det at det ikke blir så mye å betale? dette må du forklare litt nærmere. hvis dette er riktig så kan det hende at jeg bestiller fra forskjellige butikker jeg også. men man må jo betale dobbelporto da. siden at man kjøper deler på forskjellige butikker? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 wil: la oss si du skal kjøpe alt fra netshop, men så ser du at HK og ram er billigere hos komplett. Du legger merke til at du sparer over 500,- på å kjøpe hos komplett. portoen er på 90,- 500 - 90 = 410 <---det sparte du ved å kjøpe litt hos komplett. Lenke til kommentar
Blackthorne Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Er helt enig med Blackthorne at du bør handle fra færrest mulig butikker. Frakt er DYRT! Du misforsto, jeg skrev at å handle fra flere nettbutikker kan være prisbesparende om du handler minst to deler fra hver av butikkene utifra hva du trenger. Frakt er ikke så forferdelig dyrt, kun om du skal ha kun èn del fra hver nettbutikk. Derfor: Kjøp minst to fra hver, let etter de billigste delene du skal ha med "Avansert søk" i prisguiden. On topic: Kanskje han burde kjøpe en CPU med vifte i tilfelle han en gang skal selge den eller bruke den i en annen pc, hvor han da kanskje kan få behov for en boxed kjøler? Koster ikke noe mer. Endret 18. juli 2005 av Blackthorne Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 wil:la oss si du skal kjøpe alt fra netshop, men så ser du at HK og ram er billigere hos komplett. Du legger merke til at du sparer over 500,- på å kjøpe hos komplett. portoen er på 90,- 500 - 90 = 410 <---det sparte du ved å kjøpe litt hos komplett. Frakten er på ca 90 kr ja,men det er også eksedisjonsgebyr. Frakt hos Komplett for et hovedkort blir 130 kr. Det kommer også ann på hvor du handler og hva varen veier. Det bZerk kabinettet du har sett på hos Microplex koster 795 kr. Med frakt og alle gebyrer kommer kabinettet seg på hele 1046 kr! Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det der er en DVDbrenner, men den brenner CD-er og spiller av DVD og CD er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå