Gå til innhold

er det verdt å oppgradere brenner?

Anbefalte innlegg

jeg har en nec2500 for tida, og lurer på om det er verdt penga og nødvendig å oppgradere til en BenQ DW1640

jeg brener 10-15 plater per uke. jeg bryr meg ikke så mye om brennehastigheter, men mere på brennekvalitet. jeg brenner for det meste dvd+r plater som ligger i kategori2 ifølge ocfreaks dvdguide. men vil platene vare ha lengre levetid og tåler riper mere hvis jeg oppgraderer til en benq1640?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge du ikke merker at brenneren sløver så er Nec DVD Recorder ND-3540A 16X Black Dual Layer DVD R / RW Bulk

Eneste jeg merket var hastighetene og at jeg kunne brenne dvd plater.

som sagt,merker du at brenneren sløver så får du bytte, da blir det som en invistering, hvis den funker godt enda så er det bortkastet penger

Lenke til kommentar

Den brenneren du har er ganske bra, så hvis hastigheten ikke irriterer deg er det ingen grunn til å oppgradere.

Du vil nok få en del bedre brennekvalitet med DW1640, ihvertfall i målte feilverdier, men om det er så mye at det betyr noe i praktisk bruk er vel kanskje tvilsomt. Hovedfordelen er økte hastigheter, da også på DL plater hvis du har interesse av å brenne slike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...