Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 :!: Ta det fra en som har vært selger av data i over 8 år: Stol aldri på en selger! Så du har levd på løyn i 8 år Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hehe, er en litt morsom historie, kan kjenne meg igjen på andre fronter, er ikke så lett når man har null peil. AtW Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) helt enig med macfan, artikkelen er bare tull, ikke noe særlig morsom heller, patetisk!!!! Så du mener artikkelen er rent oppspinn? -Kan så være Har du ikke et snev av humor i deg? -Du er vel ikke alene i verden Men hva er patetisk med artikkelen? Que? Artikkelen legger frem poenget at man må investere 25k for å få noe som fungerer, og det han har ikke kan brukes lengre. Det er feil. Denne artikkelen har vel ikke så mye med mac å gjøre, men på utdatert teknologi og hvor fort det skjer. Det handler ikke om en slu selger (men heller en kjøper som ikke er den skarpeste kniven i skuffen), han sier at han trenger med minne. Det stemmer jo. Maskinen hans er gammel. Det stemmer. Backup er jo svært godt å ha, uansett platform. Han hadde jo fått skjeft hvis han som selger ikke tilbyr det, og hd kræsjet. eks hvis jeg hadde kjøpt en mobiltellefon som jeg ikke har svarte freaky peiling på så hadde jeg likt om selgeren hadde tilbyt det han synes er lurt å ha i en mobiltellefon. Hvis han ikke hadde tilbytt det hadde jeg blitt sur. Du må jo selv klare å vite hva du trenger, kan ikke klage på selgeren så lenge han ikke lyger angående hva som er dine behov. Det var da jeg som begynte med at artikkelen var patetisk. Det var grunnet at det er så dårlig skrevet og alt dette er basert på en tel samtale som neppe er tatt opp for så at den er skrevet med ordrett. Eller hur? Kildene hvor er de fra? Det er ikke oppspinn men satt så på spissen og vrid at det er rett og slett patetisk. Det er såfall det jeg synes, synes heller ikke den er morsom men så er dette subjektive synspunkter. Endret 17. juli 2005 av Macfan Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Psst.. Dette er ikke en artikkel, det er en kronikk! Lenke til kommentar
whoi Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Synes det var en artig artikkel jeg. Hvorfor ta det så personlig? Edit: Eller eier ikke mac-folk humor? Endret 17. juli 2005 av Blurpy Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 helt enig med macfan, artikkelen er bare tull, ikke noe særlig morsom heller, patetisk!!!! Så du mener artikkelen er rent oppspinn? -Kan så være Har du ikke et snev av humor i deg? -Du er vel ikke alene i verden Men hva er patetisk med artikkelen? Que? Artikkelen legger frem poenget at man må investere 25k for å få noe som fungerer, og det han har ikke kan brukes lengre. Det er feil. Denne artikkelen har vel ikke så mye med mac å gjøre, men på utdatert teknologi og hvor fort det skjer. Det handler ikke om en slu selger (men heller en kjøper som ikke er den skarpeste kniven i skuffen), han sier at han trenger med minne. Det stemmer jo. Maskinen hans er gammel. Det stemmer. Backup er jo svært godt å ha, uansett platform. Han hadde jo fått skjeft hvis han som selger ikke tilbyr det, og hd kræsjet. eks hvis jeg hadde kjøpt en mobiltellefon som jeg ikke har svarte freaky peiling på så hadde jeg likt om selgeren hadde tilbyt det han synes er lurt å ha i en mobiltellefon. Hvis han ikke hadde tilbytt det hadde jeg blitt sur. Du må jo selv klare å vite hva du trenger, kan ikke klage på selgeren så lenge han ikke lyger angående hva som er dine behov. Det var da jeg som begynte med at artikkelen var patetisk. Det var grunnet at det er så dårlig skrevet og alt dette er basert på en tel samtale som neppe er tatt opp for så at den er skrevet med ordrett. Eller hur? Kildene hvor er de fra? Det er ikke oppspinn men satt så på spissen og vrid at det er rett og slett patetisk. Det er såfall det jeg synes, synes heller ikke den er morsom men så er dette subjektive synspunkter. Måten det ble fremstilt på av selger/konsulent/tekniker til ham var nettopp at her måtte det investeres og fornyes, derfor skriver han også det i artikkelen, det er hva jeg leser i hvert fall. For øvrig virker det som om han ble fornøyd, sikker kona med ny kjole og. At det er skrevet med en god porsjon ironi og lagt til litt tennvæske gjør det hele til en underholdende liten notis. Assosierer artikkelen mer med hvordan mange faktisk kan oppleve møte med teknologien som finnes i dag, og hvor overveldende det kan være. Da man ikke selv har forutsetninger for å gjøre de nødvendig grep setter man fagfolk på oppgaven, dette gjorde han og det kosta skjorta. At det kunne vært løst ved hjelp av langt smidigere metoder er det vel ingen tvil om, at det omhandlet mac og ikke pc for eksempel var en tilfeldighet. Kunne for så vidt ha vært en stakkar som skulle få sett kamper fra tippeligaen i fremtiden og endte opp med fullt parabolutstyr, kort fra både Viasat og Canal Digital med de største pakkene og alle tilleggstjenestene de leverer. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Nå vil jeg da påstå at mac ikke er så rosenrødt. Styrken til MS er at alt er bakoverkompatibelt, selv de eldste ms-dos fungerer i xp... Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hm, ser jeg har lest noe helt annet enn andre folk i den artikkelen her. Det punktet jeg la merke til var det med nettleserstøtte. Dere _aner_ ikke hvor frustrert hver gang jeg kommer til en side og får meldingen "denne siden er laget for internet explorer x.x" Jeg er faktisk windowsbruker.. men bruker Opera... Og irriterer vettet av over inkompetente slaskewebdesignere som ikke greier å bruke standarder som støttes i alle weblesere. IE finnes for OS 9 også hvis jeg ikke husker feil.. så antageligvis kunne problemet hans blitt løst med å laste ned IE for mac Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Nå vil jeg da påstå at mac ikke er så rosenrødt.Styrken til MS er at alt er bakoverkompatibelt, selv de eldste ms-dos fungerer i xp... Heh, det er jo en sannhet med kraftige modifikasjoner, kan liste opp en mengde dos-programer som ikek funker på XP. AtW Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Nå vil jeg da påstå at mac ikke er så rosenrødt.Styrken til MS er at alt er bakoverkompatibelt, selv de eldste ms-dos fungerer i xp... Heh, det er jo en sannhet med kraftige modifikasjoner, kan liste opp en mengde dos-programer som ikek funker på XP. AtW Greit, de finnes sikkert, jeg har ingen som ikke virker, og det ble et sprang fra win98 til xp også da... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Nå vil jeg da påstå at mac ikke er så rosenrødt.Styrken til MS er at alt er bakoverkompatibelt, selv de eldste ms-dos fungerer i xp... Heh, det er jo en sannhet med kraftige modifikasjoner, kan liste opp en mengde dos-programer som ikek funker på XP. AtW Greit, de finnes sikkert, jeg har ingen som ikke virker, og det ble et sprang fra win98 til xp også da... Jeg vil tippe at kanskje 50% av gamle dos-only spill ikke virker på en skikkelig måte i XP. Når det gjelder andre ting, så er det jo begrenset hvor mye nytte man har av det. AtW Endret 17. juli 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ser ut som om enkelte har tolket det som om noe av hensikten med teksten var å stille Mac i et dårlig lys. I likhet med Peder82 tror jeg at grunnen til at det her dreide seg om Mac ganske enkelt var fordi det var dette Lars Mjøen tilfeldigvis var i besittelse av. Det er nok heller det at mennesker som tilhører hans generasjon, som ofte vegrer seg for å ta i bruk datamaskiner, til stadighet hører om hvor enkelt, allsidig og effektivt ting kan gjøres på en datamaskin (PC såvel som MAC). Dette "motbeviser" han på selvironisk vis ved å illustrere hvordan noe så enkelt som å betale en regning ender opp med å koste ham mye hodebry samt 25000 kroner. Selvfølgelig virker det jo idiotisk for for de fleste her inne, men for de som sitter på særdeles begrensede datakunnskaper (og det er mange) er slike hendelser ofte en realitet, da de, dessverre, er et lett bytte for utspekulerte selgere. Som sagt, teksten er nok ikke ment å fremstå som "anti-mac", og jeg tror vi alle er klar over at det eksisterer et mangfold av tilsvarende hendelser blant uvitende PC-brukere. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Enig med kvakko... Får folk som ikke kan mye data blir det vanskelig og ende opp med noe som yter bra og gjør nytten i forhold til pris.... JA, noen må sende en mail den duden som skrev artikkelen og fortelle han om dette forumet... Då skjønner han fort for en "idiot", han har hvert! Men det er vel heller selgeren som burde fått i ræven! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Nå vil jeg da påstå at mac ikke er så rosenrødt.Styrken til MS er at alt er bakoverkompatibelt, selv de eldste ms-dos fungerer i xp... Heh, det er jo en sannhet med kraftige modifikasjoner, kan liste opp en mengde dos-programer som ikek funker på XP. AtW Jeg klarer fint og fyre i gang doom 95, ganske bra med tanke på at det er veldig mange windows versjoner siden! Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) JA, noen må sende en mail den duden som skrev artikkelen og fortelle han om dette forumet... Då skjønner han fort for en "idiot", han har hvert! Tror nok Mjøen er fullstendig klar over at enkelte her har skodd seg på hans uvitenhet, så det er nok ikke nødvendig. Sannsyligvis prøver han nettopp å vise hvor lette ofre vi er i slike situasjoner hvor vår egen kunnskap kommer til kort. Personlig er jeg helt blank når det gjelder biler, så en litt slesk bilmekaniker ville nok ikke hatt store problemer med å hale noen ekstra tusenlapper fra min lomme. Endret 18. juli 2005 av Kvakko Lenke til kommentar
Osse Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 ATWindsor Skrevet 17/07/2005 : 22:09 QUOTE (O. B. Lix @ 17/07/2005 : 23:08) QUOTE (ATWindsor @ 17/07/2005 : 22:57) QUOTE (O. B. Lix @ 17/07/2005 : 22:18) Nå vil jeg da påstå at mac ikke er så rosenrødt. Styrken til MS er at alt er bakoverkompatibelt, selv de eldste ms-dos fungerer i xp... Heh, det er jo en sannhet med kraftige modifikasjoner, kan liste opp en mengde dos-programer som ikek funker på XP. AtW Greit, de finnes sikkert, jeg har ingen som ikke virker, og det ble et sprang fra win98 til xp også da... Jeg vil tippe at kanskje 50% av gamle dos-only spill ikke virker på en skikkelig måte i XP. Når det gjelder andre ting, så er det jo begrenset hvor mye nytte man har av det. AtW Fiinnes programmer som kun funger delvis, som f.eks Lotus smartsuite96, som fortsatt er min foretrukne kontorpakke. Ellers en morsom artikkel, greit skrevet og ironisk. med et humoristisk innslag. Tror ikke dette denne artiklen var noe angrep på Mac Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Nå vil jeg da påstå at mac ikke er så rosenrødt.Styrken til MS er at alt er bakoverkompatibelt, selv de eldste ms-dos fungerer i xp... Heh, det er jo en sannhet med kraftige modifikasjoner, kan liste opp en mengde dos-programer som ikek funker på XP. AtW Jeg klarer fint og fyre i gang doom 95, ganske bra med tanke på at det er veldig mange windows versjoner siden! Nå er jo doom95 ett spill, som faktisk ikke er den gamle dos-versjonen engang, så jeg forstår ikke helt hvorfor det er relvant. (du burde forresten prøve doomsday, det puster nytt liv i gode gamle geniale doom) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå