Gå til innhold

Genial Artikkel om MAC, nettbank og oppgradering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor kødda han så mye med os x9 når han kunne bare overføre alt til den nye pcen også trashe den andre??? en dum kar!!! jeg vedder på at det samme hadde skjedd med windows, hvis han hadde windows 95 så tror jeg ikke det hadde gått så bra da heller!!!!!

Lenke til kommentar

Haha! Festlig lesestoff. Dette handler vel egentlig ikke om at mac er "dårlig" det handler vel om at en stakkar som har brukt det samme systemet i flere år plutselig får beskjed om han har blitt akterutseilt og en slu selger utnytter det til 1000 for å si det mildt :)

Lenke til kommentar

Det er jo nesten tragisk. Alt i denne artikkelen er jo patetisk.

1) Det er en 5 gammel år maskin, som var low end den gangen der.

2) Mac os x et par tusen ?? 1150kr ink moms på mac and carry.

3) En win maskin fra 2000 er vel ca en 500mhz P3. Var såfall det en komune PC avtale som var relativt high end den gangen hvis jeg ikke husker feil. Da er det uansett på tide å oppgradere.

4) Hvis du ringer en selger hva i HELVETE tror du han kommer til å si? Nei ikke kjøp noe nytt. NÅR HAN SOM RINGER INN KLAGER PÅ DET HAN HAR ER GAMMELT???? Det er jo tross alt jobben hans.

5) Hvis han hadde vært litt smart så kunne jo han bare instalert 10.3 som "krever" 128MB RAM. men jeg har selv kjørt den på en gammel PB med 98 MB ram. Ikke raskt men det funker.

Er du dum så er du dum. Ikke så alt for mye å gjøre med det. Er som at en som har Win 98 klager på at ingen nye programmer fungere. Vel FFS kjøp 2000 eller xp og slutt å klag. Har man en 5 år gammel maskin så har man en 5 år gammel maskin.

Han kan også bare kjøre Ubuntu på den som er gratis og støtter firefox, problemet er løst for kr 0,-

Hvis alle de som syter på at det må kjøpes nytt hw/software for å bruke det siste tjenestene skal få en 2 siders artikkel i en avis så har denne verden blitt et sted jeg ikke har lyst å være.

Edit: Firefox "støtter" det ikke, det blir vel ikke helt det riktige å si. Det er en nativ applikasjon. Det er vel riktigere å si. Selv om dere sikkert fatter hva jeg mener.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Det går ann å trekke en konklusjon etter og lest dette... PC er best og billigst!

Eller at folk som ikke har så god greie lar seg lure til å bruke 10 ganger så mye penger som de egentlig trengte.

- 512MB RAM

- OS X Tiger

- Et par CD-R-plater til backup

Dette kunne han klart seg med, og enkelt kommet seg unna alle de andre problemene.

Ta backup, smell inn ekstra RAM og installer Tiger. Da ville han kunne kjøre greit i gang med nettbanken sin igjen for ca 2200,- istedet for 25000,- som han endte opp med.

Men artikkelen var morsom den, bare litt tragisk å lese hvis det er sant at denne stakkars kunden ikke hadde mer dømmekraft.

Lenke til kommentar
helt enig med macfan, artikkelen er bare tull, ikke noe særlig morsom heller, patetisk!!!!

Så du mener artikkelen er rent oppspinn?

-Kan så være

Har du ikke et snev av humor i deg?

-Du er vel ikke alene i verden

Men hva er patetisk med artikkelen?

Lenke til kommentar

Artikkelen var lystig lesing , men jeg antar artikkelforfatteren har en romslig bankkonto.

En bærbar PC får du jo for 6000kr , og der får han jo tilogmed støtte fra banken sin!! :!:

har du råd til å bruke så masse penger bare fordi du måå ha mac så har du god råd!!

Lenke til kommentar

hjelpes!

- En ny G4 Ibook laptop med OS X, CD og DVD-brenner med den nye oppgraderingen "Tiger", 256 RAM og 60 GB harddisk koster rundt 16 000 kroner

Man får jo denne for under 10k.. Hva salgs support / selger er dette??! snakker jo bare piss.

Edit:

Så at han hadde bestitl 14", da blir den vel litt dyrere! sorry.

Men uns, for en ELENDIG support. Han karen som satt i telefonen burde skaffe seg en ny jobb.

Endret av dibon
Lenke til kommentar
hjelpes!

- En ny G4 Ibook laptop med OS X, CD og DVD-brenner med den nye oppgraderingen "Tiger", 256 RAM og 60 GB harddisk koster rundt 16 000 kroner

Man får jo denne for under 10k.. Hva salgs support / selger er dette??! snakker jo bare piss.

Edit:

Så at han hadde bestitl 14", da blir den vel litt dyrere! sorry.

Men uns, for en ELENDIG support. Han karen som satt i telefonen burde skaffe seg en ny jobb.

Tvert imot den karen som han pratet med burde jo bli forfremmet! Selgeren var jo genialt slu.

Lenke til kommentar
helt enig med macfan, artikkelen er bare tull, ikke noe særlig morsom heller, patetisk!!!!

Bare tull? Det er ikke alle som er like nerder for dere! Dette er en fortelling fra den gjennomsnittlige bruker, som forteller om problemene han får som følge av at han ikke har alt for mye peiling, har trøblete utstyr og kommer in kontakt med en slu selger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...