Gå til innhold

Den som har Chieftec DA-01SL-D Dragon FullTower må hjelpe me

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettopp kjøpt ny maskin og skal sette denne opp. Jeg er ingen newbie, men problemet mitt er ganske uvanlig.

Jeg sliter med å sette inn cdromene i dette kabinnettet. Jeg har satt på skinnene på begge sider og prøver å dytte den inn, men bredden på kabinettet er for liten, så jeg får ikke dyttet den inn verken forfra eller bakrfra. Den går akkurat inn uten skinnene, men da sitter jo cdromen løst. Noen som vet hvordan jeg kan stappe inn dem?

Jeg har en kamerat som kjøpte miditoweren, og han bare satt på skinnene før han satt inn cdromen, og putta den inn forfra. Så jeg håper og tror at det er anderledes med Full Tower.

Det er så kjedelig å ikke klare noe så elementært, men likevel så vanskelig. Lurer kanskje på om det er produskjonsfeil. Gidder noen som har kabinettet å måle bredden på der man setter inn cdromene. Bredden min på der man setter inn cden er 15 cm.

Det går heller ikke ann å skru på skinnene etter at man har satt inn cdromen.

[ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-07-30 13:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du mener motsatt vei? Jeg tror vel at du har kabinettet når du sier noe sånt noe? Jeg har prøvd alle mulige veier å sette inn cdromen og skinnen. Skinnene har jeg satt baklengs og forfra uten at det hjelper. Problemet er at jeg ikke får cdromen i når skinnene er på. Det har ikke noe å si hvilken vei de står!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 13:59, Gullars skrev:

Du må først ta av dekslet frampå maskinen, deretter set du cd-rom'en inn frå framsida med skinnene...

var ikkje lett å forklara dette nei... :wink:

Hørt på makan :smile: Har samma kabinettet selv, og har aldri hatt noen problemer med å montere dvd-spiller. Skinnene monteres på sidene av spilleren, og skyves inn forfra. Uten å ta ut frontdekslet. Enklere blir det rett og slett ikke :grin:

Lenke til kommentar

Håper dette hjelper:

Når det gjelder monteringen av CD-ROM eller andre enheter, så fester du plastskinnene på denne måten. Deretter stikker du enheten inn forfra. Pass imidlertid på at du ikke kommer i konflikt med andre komponenter inne i kabinettet.

Chieftec_festesystem.comp2.jpg

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 14:37, Kjellis skrev:

Bra jobba snesoey.

..nå må han vel få det til vel......!!!

:smile: Rett skal være rett. Den er litt tricky.. Skinnene er festet på bunnen av kabinettet, teksten på skinnene blir opp/ned, og det følger ikke med bruksanvisning.

Lenke til kommentar

Det er en liten forskjell på Miditower og fulltower. På miditower så er det bare å skru på skinnene og setter cd/dvd-rommen inn. PÅ fulltower så må du først ta av et deksel foran. Det gjør du ved å trykke inn de to "knappene" på hver si side av kabinettet og dra dekselet ut. Etter det kan du skru på skinnene og "slide" cd/dvd-rommen inn og sette på dekselet igjen. voila!!!

Håper du skjønte forklaringa mi! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 20:29, CaSh skrev:

Takk for alle svar. Men jeg ringte support og visstnok måtte jeg ta av hele shiten som ligger foran. Hele den plast greia for så å dumpe den inn. Ganske komplisert eller hva?

Ummm....nei! Du må kun ta av den øverste plastramma for å få gjort det. Forøvrig er Chieftec-kabinettet mitt uten tvil det mest lettbygde kabinettet jeg har hatt. (Har samme som deg)

Løsningene til hdd, floppy, CD-drev og vifter er geniale. God plass er det også. So, in short: I love my Chieftec :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...