Fjonisen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei! Jeg kjøpte for en god stund siden et GeForce FX 5200 grafikkort (jada, jeg vet at det suger ) som jeg puttet i den stasjonære maskinen. Nå har jeg tenkt å re-installere XP og resette hele maskinen. Hva vil da skje ved oppstart? Vil jeg trenge å installere driverne for skjermkortet på nytt? Jeg kan ikke huske om det ble levert med driver-CD, eller om Windows fant sine egne drivere automatisk ved oppstart. Vil jeg trenge en driver-CD? Trenger hjelp.... Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ved installering blir det satt som VGA-skjermkort og det går bra.. Du får bare installere xp på vanlig måte frem til du er ferdig med installasjonen. Da kan du hente nyeste driver fra www.nvidia.com til slutt.. Går fint! Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 må innstalere på nytt ja...da passer det sikkert og laste ned di nyeste driverene me det samme...like etter xp er innstalert alså jojo1717 la ut en link så jeg.. lykke til Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Takk for raske svar! Er det altså sånn at man i prinsippet kan la Windows ordne alt automatisk og kjøre kortet som VGA uten problemer (hvordan blir da ytelsen sammenliknet med hvis man bruker nVidia-drivere?), men at man bør / kan laste ned drivere fra nVidia for best ytelse? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kommer til å ha internett-oppkobling når jeg re-installerer XP pga. flytting... Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 du kan brenne alle driverene på en egen mappe på D: eller egen cd-rom og bruke det når du er ferdig med XP-installasjon og du trenger ikke å koble til internet. Du kan i samme slengen også laste ned Servicepack2 for windows XP og da står du tryggere også når du kobler deg til internett... Lykke til med flytting! Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Ja, jeg antar at det er det enkleste... Men ut av interesse: vil kortet funke fint kun med Windows sine drivere, eller må man laste ned nVidias for å få det til å fungere greit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå