Gå til innhold

Hardisken ble borte.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Western Digital 200Gb hd, som bare forsvant over natten, mens den lastet over fra en annen pc. Samtidig som to andre tok fra meg..

Overføringen skulle være på 22Gb, mens når vi våknet var det bare 11Bg som var tatt over. Det tyder på at hd'en har koblet ut i natt.

Bios og "Legg til maskinvare" finner hd'en, men den kommer ikke fram i windows.

Kan hd'en ha gått varm og blokket ut? Trenger hjelp fort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du prøvd å kobla den aktuelle disken i en annen pc? satt den disken din som primary Slave sammen med en annen disk? se om disken da blir funnet. mulig den har fått seg en liten blackout ja. blir disken funnet i BIOS? blir disken funnet om du booter fra Windows 2k/XP cd`en? hvis den blir funnet når du booter fra Win 2k/XP plata så holder det nok med en formatering av HELE disken bare, litt kjipt sikkert, men, men. jeg vil anbefale deg å ikke overføre filer til deg selv samtidig som andre overfører filer fra deg. jeg regner med at dere gjorde det via Windows?

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har en Western Digital 200Gb hd, som bare forsvant over natten

Merkelige saker dette, men det skjer dessverre oftere og oftere.

Den vanligste årsaken til at harddisker blir borte er at de faller ut av kabinettet. Spesielt utsatt er de som ofte tar sine harddisker inn og ut av kabinettet. De har en tendens til å la være å skru i de tilhørende skruene. Jeg sier ikke at trådstarter er slumsete på dette området, men det er iallfall et moment man bør ta med i betrakningen.

Hvis du mistenker at harddisken har falt ut, eller på annen måte blitt borte, så må du straks gjennomsøke området i kabinettets nærhet.

En annen årsak som går igjen når harddisker blir borte, er tyveri. Når noe blir borte over natten, er det nærliggene å mistenke tyveri. Dette er en mer diffus tilstand, fordi man lett kan mistenkte tyveri når det er snakk om vesentlig mer utbredt låning.

Hvis man med stor grad av sikkerhet mener at det er snakk om et tyveri, så må du nok dessverre bite i det sure eplet og kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...