Camron Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Som sagt trenger jeg hjelp til å finne et bra kamera med 3-4mp, rundt 256MB (klar over at de fleste bare kommer med 64, men må da kjøpe med et ekstra kort til samme pris) og kan max koste 3000kr! Takk! EDIT: Er disse noe å satse på? Ser bra ut utenom minnet! https://prisguiden.no/vis_produkt.php?pro...&view=techinfos https://prisguiden.no/produkt/27339 Endret 17. juli 2005 av Camron Lenke til kommentar
vintervinter Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 kjøp IXUSEN, jeg har sett fine bilder tatt med det og det er veldig kjapt i bruk. Minnekort må du vel kjøpe ekstra uansett. Jeg har ikke hørt om noen kameraer som kommer med noe vesentlig minne inkludert... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg fant dette: http://no.nomatica.com/index.asp?Devise=NO...nance=prisguide Digital Ixus 50 + Nomatica svart veske NM-HR + Battteri NB4-L Nomatica + Secure Digital 512 Mb --> 2849kr Noe å satse på? Endret 17. juli 2005 av Camron Lenke til kommentar
tli Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Legg merke til at prisen hos nomatica.com er uten moms! Med moms er det ikke 2849, men 3561 som er prisen. Det er ikke så bra. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ø, LOL? Takk tli, for at du sa ifra! MPX som har det beste tilbudet da tenker jeg..Rart at det koster like mye på MPX som på elkjøp... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 klar over at de fleste bare kommer med 64 De fleste kommer kun med 16, i beste fall 32 skal jeg si deg. Minnekort må man uansett kjøpe i tillegg, om ikke butikken har et spesielt pakketilbud med minnekort da. Ricoh kameraet kan jeg anbefale. Søk etter det her på forumet så finner du ut hvorfor. Men med minnekort blir det over 3000 kroner. Sjekk ut Nikon Coolpix 5900. Knallkamera det også, og du bør få det med 256 eller til og med 512 kort til rundt 3000 kroner. Søk etter det også. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Ja Afseth, litt feil av meg! Lillebroren til Ixus 50, Ixus 40 selges billig på elkjøp som er ganske nær meg! Hva sies om den? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ixus 40 er et helt greit kamera, men finner du Nikon Coolpix 5900 til omtrent samme pris (eller et par hundrelapper mer) og du ikke har noe mot at kameraet er ørlite større (det ser mye større ut på bilder enn det egentlig er), så får du et kamera med blant annet bedre oppløsning, bedre optikk (skarpere bilder), bedre å holde, flere funksjoner og bedre batterilevetid. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Ok! Hvor mange bilder får jeg plass til på det 15MB interne minne til Coolpixen? Vet det blir vanskelig å i, men bare lurer sånn ca...20 eller 100 liksom Og hva er best, 15MB internt minne, eller 16MB SD-kort? Endret 17. juli 2005 av Camron Lenke til kommentar
mnbib Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du får plads til 8-10 billeder i bedste kvalitet på intern memory. Brug det kun som ekstra nødløsning. Du kan kopiere fra intern memory ud til SD-kort i setup menu'en. På et 16 Mb SD kort får du plads til 10-12 billeder, så det er alt for lille et kort. Det kan ikke siges præcis hvor mange der er plads til, da billeder fylder forskelligt alt efter motivet. Der komprimeres mere ved ensartede flader etc. Jeg har et 512 Mb Sandisk ultra II til mit 5900. Når kortet er tomt siger kameraet at der er 199 billeder tilbage i FINE kvalitet. Men jeg har taget 240 shots + 3 filmklip uden at det blev fuldt. Forskellen kommer fordi kameraet regner ud efter max. billedstørrelse, men mange skud fylder reelt mindre. Køb mindst 256 Mb SD og du bliver glad. Køb 512 og du vil aldrig mangle plads. PS Når jeg får 250 billeder på mit 512 kort er det i FINE kvalitet. På NORMAL får jeg over 400 skud, men da kameraet komprimerer meget må FINE anbefales. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Ok! Takk for fyldig forklaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå