Eclipsed Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 En dag skulle Magnus ut i hardwarejungelen. Han slet og slet for å finne noen produkter som han kunne bruke penger på.... Men så plutselig en dag, fant han noen fine dvd-spillere. Men som i etthvert eventyr var det et problem. Skulle Magnus velge 1. Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray (DVD-116) 2. Asus DVD-spiller IDE 16x/48x (DVD-E616) 3. Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in Det ble ett for stort valg for stakkars Magnus, så han brøyt sammen :sad: Kan DU hjelpe han til den riktige vinneren, slik at Magnus kommer seg på beina igjen...?? PS. Dette er INGEN useriøs post.....bare så det er sagt :wink: Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hmm, dette kan se ut som et vanskelig valg ja. Ikke rart du brøt sammen, nei. Men seriøst: Tar du en nærmere titt på specsene ser du at Pioneer-spillerne har lavere søketid enn Asus-spilleren. Pioneer har søketid på 70 ms på CDROM-delen, og 85 ms på DVD-delen, mens Asus har en "gjennomsnittlig søketid" på 105 ms. På den annen side har Asus raskere lesehastighet på CD. Nå er ikke jeg personlig noen ekspert på dette området (søketid vs readspeed), men denne infoen kan kanskje være til hjelp for noen som er dét. Jeg har imidlertid et par ting til å tilføye. Slot-in er utrolig mye mer behagelig enn vanlig, gammeldags tray. Det er rett og slett et slit å trykke på en knapp for å få ut CD-skuffen, før du kan putte inn en plate. Dette kan lett føre til at du bryter sammen igjen :razz:. Jeg har også personlig brukt den Pioneer-spilleren du har nevnt, slot-in-utgaven altså, i over 2 år, og den har alltid fungert prikkfritt. Den er ikke kresen på lagringsmediet du mater den med, og aksepterer gladelig et par stygge riper, innen rimelighetens grenser selvsagt. Den er dessuten rimelig stillegående. Jeg har nå bestillt komponenter til en ny, komplett pc, og valgte nok en gang Pioneer-spilleren, fordi jeg vet dette er noe jeg kan stole på. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Har ikke forsøkt ASUS, men Pioneer Slot-in er et meget godt valg. Hadde ikke angret på dét kjøpet. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 tusen takk for et bra svar. Skal tenke på det du sa om pioneer slot-in. Vil ikke bryte sammen igjen, hvis jeg gjør det bærer det inn på instittusjon =) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Slott in er skikkeli8g sexy Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Ok. DA blir det GARRATERT SLOT-IN må denna gutten :wink: Forresten fungerer disse platene på Plextor i 40x hastighet ?? NoName CD-R plate 80min sølv 700MB 40x Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Her har jeg egentlig ingen anelse, har selv en Plextor 24/10/40A, og "NoName CD-R plate 80min sølv 700MB 40x" sier ikke akkurat mye. Men det sier jo forsåvidt at platene skal kunne brennes i 40x, og Plextor er jo ikke ikke akkurat beryktet for å være kresen. Men som sagt, jeg aner ikke. Kjøp en pakke og prøv da vel, og fortell hvor du kjøpte dem hvis det virker :smile:. Jeg har lenge siklet etter en slik 40x Plextor, og nå tror jeg snart ikke jeg kan vente lenger... PS: Du vil ikke angre på at du gikk for Pioneer. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 ok. Jeg skal kjøpe en Plextor 40x brenner i dag, og har funnet ut at jeg kjøper den istedenfor ASUS 48x Enig ??? PS. Hvorfor sikler du ikke på ASUS 48x ? (bare lurer) Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hmm, det var et spørsmål som fikk meg til å tenke. Sannsynligvis har det en sammenheng med at Plextor 40x kom uka etter at jeg hadde kjøpt min 24x. Samtidig har Plextor alltid vært ensbetydende med kvalitet i mine øyne. Men jeg tror nesten jeg bør lese noen tester av Asus-brenneren, slik at jeg får klarhet i hva jeg egentlig bør sikle etter :smile:. Forresten, hva fikk deg til å bestemme deg for Plextor? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Aner ikke for å være ærlig !!! Vet at det er et bra kjøp, god kvalitet OSV. Men har ende ikke bestemt meg 100% enda tror jeg......HIMLA VANSKELIG VALG !!!!! Noen som kan hjelpe oss med valgets kval ?? Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Nå må jeg ut å hente pc-komponentene mine på Posten. Du får sjekke noen hardware-sider, kanskje Tom's Hardware eller AnandTech? Jeg lette der, men klarte ikke å finne noe, bare så det er sagt. Men hva du enn gjør: husk at dette er et viktig veivalg i livet ditt! Du får ikke brenneren noe senere selv om du venter noen timer med å bestille. Hvis du venter litt, kan det jo hende noen med peiling tar seg tid til å svare også :smile:. [ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-07-30 14:28 ] Lenke til kommentar
starfalc Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Plextor er kvalitet og ytelse. Har 2 plextor brennere. 1. 12/10/32 2. 40/12/40 Er meget fornøyd med disse to brennerne, og de har alltid vært trofast mot meg uansett hvilke brennecd'r jeg har putta i. Brente faktisk en cd som bare støttet opp til 4x på 12x! CD'n funka helt fint! Asus er jeg heller mer skeptisk til, men det kan jo hende at de lager knakende gode brennere.. Martin. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Oki.....Tusen Takk for all hjelpen jeg har fått av deg THX*** :wink: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Heh, bare et sånt lite "forresten", siden du skal ha Slot-In'en (Noe som er et bra valg ja :smile: ). Last ned DVD-ROM Utility. Husker ikke helt hvor du fikk tak i det fra, men med dette programmet kan du senke hastigheten som DVD-ROMmen spiller i, og da også BETYDELIG synke støynivået (Som er det eneste minuset til Slot-In disse dager). Med dette programmet er det også enkelt å lage sonefri :smile: Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-30 14:20, Menkromsen skrev:Noen som kan hjelpe oss med valgets kval ?? Les denne testen: http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=74 Kjøpte en Plextor 40/12/40A for et par uker siden. Fungerer strålende! Plextor har, som andre sier, alltid vært kjent for kvalitet. Denne brenneren er intet unntak. Har dessuten en meget god garantiordning på 2 år. Bare dét sier en del... Til han som spurte om valg av DVD-ROM, kan Pioneer trygt anbefales. Om en vil ha Slot-in eller Tray er en smakssak, men det er jo litt stilig med Slot-in da. To små bakdeler med det; noe mer støy, og du kan ikke dytte inn 8 cm plater el.l. -RS [ Denne Melding var redigert av: RedScorpion på 2002-07-30 18:02 ] Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Valget er gjort..... Det ble Plextor :smile: Tok det "sikre" kjøpet jeg. Kjøpte den hos komplett til 1200kr. -retail.. Kan sikkert finne det billigere, men bestilte alt fra komplett. Sammen med en pioneer 16x slot-in dvd spiller :smile: Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-30 13:51, tunefish skrev:Slot-in vil du elske. Slot-in vil du elske Slot-in vil du hate den dagen cd ikke vil ut (har ikke nødutløser på min) Lenke til kommentar
mbst Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Har hørt at Slot-in støyer mer enn tray jeg! (Tok du den?? :wink:) Kanskje skulle du overveie Pioneer DVD 500M tray, arvtageren til 116, også tray. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Slot cd spillere sliter ut plater fortere enn vanlige spillere. Det vet alle som har drevet med bilstereo. Man får bl. a. fortere riper i platene. Støv og partikkler har også en lei tendens til å samle seg rundt inngangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå