Gå til innhold

Skiftet kabinett, alt på harddiskene borte ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heriet litt mer med strømmen, og det viser seg faktisk at ene HDDen ikke får nok strøm ja, men det skal jo egentlig være mulig, jeg hadde hele mitt forrige system på nett, skal vi se, kan jeg sette strømmen om til dette da ?

4 Vifter = 1 pin rett fra ? (blir dette for hardt?)

2 HDD = 2 pin (Raptor og Seagate)

2 HDD = 1 pin (2*160 seagate)

CPU = 1 pin

GPU = 1 pin

Er dette mulig ? har MIST 430 men har bestilt denne fordi jeg har rett og slett ikke nok strøm til CD-rommene..

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&cks=PRL

Lenke til kommentar

I tilfelle RAID, ikke les videre.

Var diskene Dynamic eller Basic ? Hvis de var Dynamic så må de vel "kobles fra" i XP før demontering ? Og da må de kanskje "mountes" etterpå ?

Ihvertfall så jeg kjører alle mine som Basic volumes. Kanskje noen andre kan belyse temaet disker som dynamiske volum i XP, og fra/tilkobling samt eksportering.

prøv Start/Run/diskmgmt.msc og se om diskene dukker opp i Disk Manager.

Du kan jo prøve ymse ting i Disk Manager, og det er gode sjanser for å ødelegge noe. For eksempel er det en smal sak å trykke feil knapp, og ende opp med den klassiske, og alltid like hyggelige :

"This disk is not formatted. Do you want to format it now? Y/N"

Få tak i et program som GetDataBack eller EasyRecovery, og putt i en disk om gangen når du skal redde dataene. Samt en TOM disk du kan legge filer på.

Disse programmene leser data uavhengig av boot records, MFT, partisjonstabeller og anna fjas.

Og bruk riktig versjon, det fins både FAT og NTFS varianter.

Har gjort dette tidligere med strålende resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...