Steina Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Det er mange bra anime filmer.. Jeg har ikke sett så mange, men jeg har nylig sett en film jeg likte. Jeg håper at det kommer filmer som dere beskriver slik jeg gjorde. Gjerne bruk google for å søke frem handlingen til filmen. Søkeord: "Navn på film" + anime +movie Hvis du ikke finner noe, beskriv handlingen så godt du kan uten å ødelegge spenningen. Ta gjerne også med hva du syntes om filmen. Navn: A Kite Handling: A Kite concerns the activities of a schoolgirl named Sawa. Orphaned in her early teens, she is raised by two men to perform as a highly skilled assassin. Eventually she meets up with another orphan in a similar situation and soon a friendship occurs between the two, one that may give Sawa the strength to find freedom from her current state. Kite can be likened to a much darker and more exploitative version of the film Nikita. http://en.wikipedia.org/wiki/A_Kite Lengde: 51min (Director's Cut) OBS: I denne filmen er det noen veldig 'grove' scener, så den er anbefalt aldersgrense 18år Jeg likte denne filmen da den begynner rett på, og er spennende og erotisk. Terningkast: 4\5 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Bra tråd Beste Det må vel bli Mononoke Hime, men siden så mange vet om eller har sett den filmen så tror jeg, jeg skriver om Vampire Hunter D: Bloodlust fra 2000. Handling: Vampires and Humans used to CoExist. So much so that they had children called Dunpeals. This is the story of the most powerful of them all, Vampire Hunter D. In this story D is hired to save a girl named Charlotte who was kidnapped by the Vampire Meyer Link. The problem? Charlotte doesn't want to go home. D also has to deal with a professional group of bounty hunters, a killer dryad, a double werewolf, a vampire hating sheriff, a ghost, and the issues of his own legacy. Kilde Lengde: 1:41:44 Hvorfor jeg likte filmen: Den har gode chars, gripende historie og den har ikke med den (for oss vestlige) rare japanske humoren som for mange ødelegger filmen. Karakter: 5+/6 Obs: Denne filmen inneholder en del mord og blod Edit: Glemte en hel haug med slasher... Endret 17. juli 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Laputa - Castle in the Sky(Tenku-no Shiro Rapyuta) Handling: A young girl, Sheeta, is kidnapped by secret agents working for a government. Rescued by the boy Pazu, they must together try to reach the legendary floating island Laputa, while avoiding both of the pirates and the army Div. Småplukk Likte filmen veldig godt, syns den var morsom samt at den var underholdene og spennende hele veien. Det er også Studio Ghibli (Spirited Away) som har produsert den noe som sier kvalitet tilogmed før man har sett den! Anbefales! Årstall 1986 Lengde: 2:04:51 Karakter 8/10 Endret 18. juli 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) Handling: Spirited Away is a fantasy adventure with a ten year-old girl, which starts in everyday Japan but goes somewhere very different. For young Chihiro and her family, a mysterious tunnel and haunted town lead to the Land of Spirits, inhabited by gods and monsters and ruled by the greedy witch Yu-baba. Chihiro's parents are transformed into pigs; to rescue them, she must surrender her name and serve in this world. Luckily she finds friends and allies, including the handsome but mysterious boy Haku. Initially sulky and listless, Chihiro (or Sen, as she's now called) finds inner strengths and establishes an identity in this strange world. But can she win back her name and return home? Kilde Lengde: 2:04:47 År: 2001 Hvorfor jeg likte filmen: Dette er et fantastisk eventyr om hekser og guder, og er en av de flotteste filmene jeg har sett noen gang. Flotte karakterer, nydelig musikk, handling, og tegninger. Dette er den flotteste barnefilmen siden "The Lion King". Kan også konkludere med at samtlige jeg har overbevist oom å se filmen, har likt den. Karakter: 6 Endret 28. juli 2005 av bK_Coder Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Grave of the fireflies (Hotaru no haka) Handling: In the latter part of World War II, a boy and his sister, orphaned when their mother is killed in the firebombing of Tokyo, are left to survive on their own in what remains of civilian life in Japan. The plot follows this boy and his sister as they do their best to survive in the Japanese countryside, battling hunger, prejudice, and pride in their own quiet, personal battle. Lengde: 1:33:00 Ugivelsesår: 1988 Denne filmen er vel en av de bedre animasjonsfilmene jeg har sett gjennom tidene. Den spiller veldig på følelser, og fikk meg selvfølgelig til å bli ganske sint på USA. Historien bygger seg rundt konsekvensene for en familie etter et amerikansk bombetokt i Japan under 2. Verdenskrig. Moren dør, og sønnen (en ungdom på 14) og lillesøsteren (fire) må klare seg selv. De har ikke husly, og heller ikke noe særlig til mat. Du vitner deres kamp for overlevelse. Meget vakker film. Karakter: 6 Kan også legge til at jeg har sett: Chihiro og Heksene, Vapire Hunter D: Bloodlust, Hellsing serien og et par til. Alle har vært av veldig god kvalitet. Faktisk virker det på meg som om animasjons filmer og serier holder en ganske god kvalitet. Tar med noen bilder og fra filmen: Endret 8. august 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Dumt at denne tråden skulle dø ut så fort ja, så jeg får vel beskrive en nye en Hauru no ugoku shiro/Howl's moving Castle Handling: When an unconfident young woman is cursed with an old body by a spiteful witch, her only chance of breaking the spell lies with a self-indulgent yet insecure young wizard and his companions in his legged, walking home. Kilde: IMDb Lengde: 1:59 Hvorfor jeg likte filmen: Den har en magisk stemning som griper deg i det sekund du setter den på. Hvor mange ganger har du ikke som liten ønsket deg et magisk hus/slott som kan forrandre seg med litt hjelp av magi og gå av seg selv (eller i denne filmen er det den lille ilddemonen Karushifâ som driver og holder huset sammen). Den er spennende og vidunderlig romantisk, selv for en følelsesløs person som meg! Karakter: 6 BTW: Filmen har faktisk premiære i dag og filmen er et sammarbeid mellom Hayao Miyazaki (Spirited away/Mononoke Hime/Laputa: Castle in the Sky mm) og Disney! Endret 13. januar 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
l_o_s_b Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Akira(1988) Handling: Kaneda is a bike gang leader whose close friend Tetsuo gets involved in a government secret project known as Akira. On his way to save Tetsuo, Kaneda runs into a group of anti-government activists, greedy politicians, irresponsible scientists and a powerful military leader. Kilde:IMDB Lengde: 124min Likte filmen fordi den hadde story i tillegg til at det var ein del action. Personene utvikla seg, og ikkje alle ting blir forklart(må tenke deg til litt). Mykje blod meiner eg å huske. Rekner med at dei fleste har sett denne då, siden det er ein kult film. Har visst vært med på å insirere folka bak The Matrix. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Ghost in the Shell/Kôkaku kidôtai @ Mamoru Oshii Kilde: ImDB Handling: The year is 2029. The world has become intensively information oriented and humans are well-connected to the network. Crime has developed into a sophisticated stage by hacking into the interactive network. To prevent this, Section 9 is formed. These are cyborgs with incredible strengths and abilities that can access any network on Earth. Lengde: 82 min Likte denne filmen veldig godt, bra animert ganske fremtids tenkede, realistisk til den grad det går. If we all reacted the same way, we'd be predictable, and there's always more than one way to view a situation. What's true for the group is also true for the individual. It's simple: Overspecialize, and you breed in weakness. It's slow death. Regner forsåvidt med at de fleste har sett den Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Blood - The last Vampire... Kilde : Anime News Network Plot Summary: Teropterids are evil beasts which pose as humans and live only to drink human blood. Fortunately for the human world there are groups dedicated to destroying them. A brooding and mysterious girl named Saya is the best teropterid slayer there is, and now, in 1960's Japan, she is sent to a U. S. army base which may be infested... Spilletid : 48 minutes Likte filmen godt, bra animert. Gøy historie. Ellers, så er det jo klassikere som Akira og Ghost in the shell, som allerede er nevnt. Kan foresten også nevne Fullmetal Alchemist: Conqueror of Shambala (filmen). Dog, den krever nesten at du har sett hele serien først. Derfor utelater jeg den. Men, hvis du er villig til å scoope igjennom hele serien, så anbefales den på det varmeste. En kanonfilm med masse følelser.. Edit : Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) Sorry at jeg muligens er frekk, men er ikke dette filmen som blir oversatt til Chihiro og heksene ?? Endret 20. mai 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
Solid Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Genial Tråd. Har satt noe av dette på download nå. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Grave Of The Fireflies er min favoritt anime-film, men den har allerede blitt nevnt av Orresnei. Derfor velger jeg heller Tokyo Godfathers Dette er en fin film fra Satoshi Kon og ble utgitt i slutten av 2003. Kort sagt handler den om 3 uteliggere i Tokyo som finner en baby. Gjennom filmen får vi se hvordan de tar vare på babyen og hvordan de selv utvikler seg. Tokyo Godfathers @ Wikipedia Tokyo Godfathers @ IMDB Lenke til kommentar
edds Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Veldig fin tråd. Har ikke sett så mange anime-filmer enda, men venter på en hel pakke DVD'er i posten. Skal skrive om Cowboy Beebop: The Movie når jeg får den. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Fullmetal Alchemist: Conqueror of Shamballa Handling: The movie's story is set two years after the events of the Fullmetal Alchemist TV series's last episode. Dragged from his homeworld to this world, Edward Elric lives in Munich, Germany, in the year of 1923. Stripped of his alchemical powers, he has been all this time researching rocketry together with Alphonse Heiderich, a young man who resembles his own brother. Not only Alphonse, but as Earth appears to be a parallel world to his, Edward encounters some people whose faces are familiar to him. After lending a hand to Noah, a troubled gypsy girl, Edward is thrown in a series of events that can open him a path to return to his homeworld, but also eludes a conspiration that can bring serious consequences to both worlds. Aloof to Edward's situation, Alphonse Elric ventures deeper into the mysteries of alchemy in search of a way to reunite with his older brother. Kilde Min mening: Etter å ha sett hele Anime'en så ble jeg såklart nyskjerrig på hva som egentlig ville skje til slutt etter at brødrene ble separert. Så fikk jeg vite om denne filmen som avsluttet hele historien og jeg gledet meg vilt til å se hva som ville skje. Etter å ha sett filmen så syntes jeg den var utrolig bra og at den avsluttet hele historien på en utrolig bra måte. Endte med at jeg så filmen 2 ganger, men såklart, første gang vil alltid være den beste. Så hvis du har sett Anime'en så må du se denne filmen eller så vil det etter min mening være håpløst å se Anime'en i det hele tatt. Jeg låvger deg at du ikke vil bli skuffet. Så jeg ender med å såklar annbefale denne filmen til alle som har sett Anime'en, har du ikke sett historien fra før av er det lite vits i det. Anbefales! Årstall: July 23, 2005 September 26, 2006 Lengde: 105 min Karakter: 6/6 Endret 1. juli 2006 av Luchy Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Navn: Samurai X: Trust and Betrayal (Director's Cut) Alternative title: るろうに剣心―明治剣客浪漫譚―追憶編 (Japanese) Kenshin le Vagabond (French) Kenshin Samurai Vagabondo: Memorie Del Passato (Italian) Kenshin, el Guerrero Samurai (Spanish) Rurouni Kenshin - Meiji Kenkaku Romantan - Tsuioku Hen (Japanese) Rurouni Kenshin OAV Rurouni Kenshin: Tsuioku Hen (Japanese) Samurai X: Reminiscence Årstall: 1999 Handling: Taken by slavers when he was a child, Himura Kenshin is rescued only when an encounter with bandits kills off everyone but him. He is found by a master of the Divine Justice School of Swordmanship, a school so deadly that to train in it, means death for either the master or student, there can only be one master. Taken by the master, Kenshin is trained in this school, only to leave before finishing so that he may join the Meiji restoration and help prevent further tragedies like his own. Thus is born the Battousai, the greatest strength of the Ishin Patriots, a boy of 15 who kills for the sake of building a new, better world. One night, he comes across a mysterious woman, Tomoe. He must hide with her when the revolution stumbles. They marry for appearances, but soon fall in love. Tomoe has another reason to be with Kenshin, one she regrets but cannot stop. Revenge must be satisfied, and only blood can do that. Kilde: Anime News Network Lengde: 120 min. Hva jeg mener om filmen: Meget god film. Inneholder alt man kan ønske seg; gode tegninger, action og stemningsfulle øyeblikk. Jeg anbefaler denne filmen sterkt. Karakter: 6/6 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Ser at Ghost In The Shell er nevnt tidligere. Jeg synes imidlertid at oppfølgeren Ghost in the Shell: Innocence er enda bedre. Årstall: (2004) Handling: Batô is a living cyborg. His whole body, even his arms and legs, are entirely man-made. What only remains are traces of his brain and the memories of a woman. In an era when the boundary between humans and machines has become infinitely vague, Humans have forgotten that they are humans. This is the debauchery of the lonesome ghost of a man, who nevertheless seeks to retain humanity. Innocence... Is what life is. Lengde: 100 min Min mening: Fantastisk animasjon og interessant historie. Et absolutt must. Åpningscredits er simpelthen "mindblowing". Det er så vakkert at det gjør vondt. Stort pluss for filmmusikken også. Karakter: 6 av 6. Løp og kjøp!! Legger ved noen smaksprøver (2 av bildene er fra opening credits - gjett hvilke ..): Endret 21. juni 2006 av Montag Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Edit : Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) Sorry at jeg muligens er frekk, men er ikke dette filmen som blir oversatt til Chihiro og heksene ?? 6137857[/snapback] Såvidt jeg vet så er det det ja. Utrolig dum oversetning, det er ikke det, jeg har ingen god oversetning selv heller. Kjempe flott tråd detter her, skal sjekke ut flere av filmene some er nevnt. Selv har jeg sett Spirited Away, to Ghost in the Shell filmer (husker ikke navnene), Cowboy Bebop the Movie og Tokyo Godfathers. Spirited Away er favoritt filmen min. Fine filmen! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Jeg så south park lenger og usensurert Den er bare merkelig. 7/10 haha lol :!: :!: Endret 30. juni 2006 av x-nobbit Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Steamboy Handling: Ray is a young inventor living in the U.K. in the middle of the 19th century. Shortly before the first ever Great Exhibition, a marvelous invention called the "Steam Ball," behind which a menacing power is hidden, arrives at his door from his grandfather Lloid in the U.S. Meanwhile the nefarious O'Hara Foundation has sent men to aquire the Steam Ball so that they can use its power towards their own illicit ends. Kilde Min mening: Etter å ha hørt om denne filmen, så ble jeg litt nyskjerrig på den. Viste ikke mye om selve handlingen eller hvordan filmen foregikk. Når jeg så denne filmen så fikk jeg ikke noen dårlig "følelse". Den var veldig interessant, men fortsatt så kan jeg ikke si at det er en topp film. Hvis du har lyst å se en film hvor miljøet er for det meste av rør, skruer, maskiner og selvfølgelig damp, og da mener jeg masse damp. Jeg selv finner miljøet i filmen ganske kjedelig, og synes de ikke ga nok tanke i det. Selv om filmen har sine negative ting, så vil jeg fortsatt anbefale filmen, men ikke på set sterkeste. Selv om filmen er på 2 timer så ble ikke jeg lei eller følte at den ble dratt langt utover i tid. De 2 timene du kanskje kommer til å bruke på denne filmen er verdt det spør du meg. Årstall: 17 July 2004 Lengde: 126 minutes Karakter: 4+/6 Endret 1. juli 2006 av Luchy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå