Gå til innhold

Harddisk ødelagt?rare lyder,finner ikke hd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være at lesehodet er skadet.

Last ned et program fra Western Digital sin hjemmeside, husker ikke navnet, men det skal sjekke om harddisken din fungerer som den skal.

Hvis det er betydelig støy, og det er mange andre rare ting med den, f.eks treghet etc. så bør du be om en retur.

Lenke til kommentar

Eneste gangene jeg har vært borit liggnende symptoner er med vanlige disketer... og alle de har da vært ødelagt. Uansett hva du gjør ikke gjør noe som tar bort garantien.

Er det noe internt som har blitt ødelagt innenfor dens garantert livs tid så får du jo en ny en. :), men hvorfor kjøpte du en 80GB 7000rpm "ny"?

I mitt syn ikke det beste kjøpet fra starten av.

Lenke til kommentar

Det spørs hva slags lyd den lager. Hør med de du kjøpte disken av om det er muligheter for garanti eller hjelp av noe slag.

De diskene er helt sikkert greie. Personlig setter jeg alltid et lite spørsmål ved kjøp av brukte data deler, men det er min greie.

//Advancer

Lenke til kommentar

heh, nesten samme skjedde med min Western Digital 80gb for under en mnd siden..

Harddisk lagde klikkelyder i oppstarten slik at den ikke kom seg i windows...maskinen bare reseta seg selv hele tiden til jeg slo den av.

Men det rare var at jeg fikk lagt inn en ny windows på den og etterpå har jeg ikke hatt problemer.. Veldig snodig siden harddisken gjorde synelige tegn til å være på dødsleiet med det ekle klikkelydene.

Har forsåvidt ikke tatt noen sjanser på at den kommer til å leve noe mye lengre så jeg tok backup av det viktigste rett etter jeg fikk lagt inn windows på nytt.

Endret av Dunah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...