MeSs Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Er en Western Digital 80gb 7000rpm, lager klikkelyder når den søker etter den i oppstart, ganske ny.. Kjøpt på komplett! Noen som vet hva det kan være? Mvh Marius Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Kan være at lesehodet er skadet. Last ned et program fra Western Digital sin hjemmeside, husker ikke navnet, men det skal sjekke om harddisken din fungerer som den skal. Hvis det er betydelig støy, og det er mange andre rare ting med den, f.eks treghet etc. så bør du be om en retur. Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Eneste gangene jeg har vært borit liggnende symptoner er med vanlige disketer... og alle de har da vært ødelagt. Uansett hva du gjør ikke gjør noe som tar bort garantien. Er det noe internt som har blitt ødelagt innenfor dens garantert livs tid så får du jo en ny en. , men hvorfor kjøpte du en 80GB 7000rpm "ny"? I mitt syn ikke det beste kjøpet fra starten av. Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ja, kan høres ut som det er Click of Death. Har opplevd det samme med en IBM deskstar. Her er en god site som kan forklare litte mer: Data Recovery - Click of Death Nederst på siden er det faktisk 2 .wav filer som du kan høre på. Hvis du har samme lyd som den siste, så er harddisken mest sannsynlig borte. Håper du har den første! //Advancer Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Click of death Får jeg ikke noe ut av den? Jeg kjøpte den ny i 2002-2003.. hva tror dere om disse da?` http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=22893 mvh Marius Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det spørs hva slags lyd den lager. Hør med de du kjøpte disken av om det er muligheter for garanti eller hjelp av noe slag. De diskene er helt sikkert greie. Personlig setter jeg alltid et lite spørsmål ved kjøp av brukte data deler, men det er min greie. //Advancer Lenke til kommentar
iMarius Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) heh, nesten samme skjedde med min Western Digital 80gb for under en mnd siden.. Harddisk lagde klikkelyder i oppstarten slik at den ikke kom seg i windows...maskinen bare reseta seg selv hele tiden til jeg slo den av. Men det rare var at jeg fikk lagt inn en ny windows på den og etterpå har jeg ikke hatt problemer.. Veldig snodig siden harddisken gjorde synelige tegn til å være på dødsleiet med det ekle klikkelydene. Har forsåvidt ikke tatt noen sjanser på at den kommer til å leve noe mye lengre så jeg tok backup av det viktigste rett etter jeg fikk lagt inn windows på nytt. Endret 19. juli 2005 av Dunah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå