Gå til innhold

Leadtek 6600Gt Vs XFX 6600GT


Marcelo

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et av disse kortene, men lurer først på hvilket som er best av Leadtek 6600Gt og XFX 6600Gt, kunne dere og begrunet hvorfor det ene er bedre en det andre, fordeler og ulemper lissom? Begge disse kortene er 128mb versioner

 

Takk for alle svar på forhånd

 

Mvh: Marcelo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke nødvendighvis samme ytelse, noen har bedre ram en andre, har og hørt noe om at XFX sin version har 100mhz mer på et eller annet, men jeg er ikke sikker på det. derfor jeg spør?

 

Po[wP]ow: Jeg lurer på hvorfor du mener at jeg ikke skal kjøpe leadtek? kan godt være at XFX sin version er bedre, men jeg bare lurer på hvilket jeg bør velge

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilket grunnlag han har når han skriver at du ikke skal kjøpe Leadtek, men jeg kan gå god for Leadtek 6600 GT. Har det selv, utmerket kort.

 

Leadtek og XFX fikk gull og sølv i Anandtech.com's test av PCI-e 6600 GT for en stund siden. Begge to er gode kort. Personlig hadde jeg tatt det billigste.

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=20

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Har sjølv Leadtek kortet. Fungerer heilt supert. Og det er utrulig stille. Meinar eg har lest på ein slik test side at det var det stillaste 6600GT kortet dei hadde vore borti. INgen problem å ha maskina på om natta. ( som du forstår så er 0 støy viktig for meg ;) ) Det yter også bra i FarCry. Har ikkje fått testa det så mykje eigentlig fordi eg kjøpte det mens eg las til eksamen og så reiste eg heim på sommarferie uten maskina mi........

Lenke til kommentar

Vett at mange har hatt gode erfaringer med XFX sin 6600GT og hører og her at mange liger Leadtek 6600Gt pga ytelse og støy. Men ka med det med at XFX 6600GT har 100mhz mer i memory rate? Det er agp utgaven jeg skal ha får jeg venter egentlig på 7800GT, men må ha noe jeg kan spille på imens :p

Lenke til kommentar

Viss Leadtek er det billigste, går du vel selvsagt for det. 100MHz ekstra minne-frekvens kan du jo enkelt stille opp selv, skulle gå uten problemer.

 

EDIT: Hvorfor ikke bare kjøpe Club3D sitt 6600GT kort? Det er jo en del billigere enn de andre sine, viss det kun er kortet du er ute etter. Som sagt tidligere, 100MHz ekstra minne-frekvens er enkelt å stille opp selv, uten problemer.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Jeg tror du kan summere de kortene slik:

(har hatt XFX 6600GT selv)

 

Leadtek

*Kanskje en av de minst bråkete kjølerne til 6600GT

*Dårlige overklokkingsegenskaper.

*Billigst

 

XFX

*100Mhz mer frekvens på minne som standard.

*Bråkete kjøleløsning(Ble bedre etter at jeg installerte Gainward powertools)

*Gode overklokkingsegenskaper. (Klarte 1193Mhz minne på mitt , uten minnekjøling!)

*Dyrest

 

I godt overklokket tilstand vil XFX yte kanskje 0-10% mere enn leadtek kortet.

varierer fra spill til spill.

 

Er du mest interessert i plug&play så kjøp Leadtek.

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Tingen er at jeg har aldri og kommer aldri til å overklokke noe som helst i systemet mitt, iallefall ikke skjermkortet. Men har fått tilbud på både Leadtek 6600Gt og XFX 6600GT. Leadtek kortet får jeg 250kr billigere en XFX sitt kort men jeg vil bare ha det som er best, pris har jo noe å si, men ikke så mye til at jeg går får det som er dårligst. Men hvis det ikke er mye dårligere sånn at jeg vil merke ytelsesforskjell så ville jo leadtek vert det beste. eller hva sier dere? vil jo egentlig ha det som er best

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...