Gå til innhold

Kjøp av Bærbar NÅ?

div_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en F-S Amilo D 1000 MHz, og den bråkte som et uvær.. Hadde også noe problemer med at maskinen frøs og skjermen svartnet mens jeg satt og jobbet med den. Dette varte i 2-3 sekunder, før alt ble normalt igjen.

CD-ROM'en bråkte også veldig på min maskin..

Ser forøvrig at det står DDR SDRAM på spesifikasjonene i linken over.. Antar det skal være SDRAM, men ville blitt positivt overrasket om det er DDR-minne på den :smile:

Lenke til kommentar

Er nok DDR på den. Kan ikke huske å ha sett en bærbar P4 med vanlig SD Ram.

Så grei ut den, men jeg ville ikke ha forventet no særlig batterilevetid. Er nok best egnet til å stå permanent tilkoblet strømnettet. Men om ikke baterilevetid er et must bør den holde. Lurte litt på det gfx opplegget. ATI MR 6500? Er det det samme som Ati Mobility Radeon kanskje? Er nok den som kom før 7500 i alle tilfeller, og er sikkert ikke det sprekeste gfx du får.

For den prisen kan du jo få en brukbar dell bærbar også da. (Vet du ikke ville handle på nett :smile: )

Lenke til kommentar

Tror ikke denne her er så dum:

Toshiba Satellite 1900-203..

Dette blir sagt om dens lillebror: "Satellite 1900-102 har muskler nok til å drive hva det skal være av spill pr i dag."

+

Pentium 4

30GB Harddisk

Combo DVD/CD-RW

IR-port

Bra skjermkort

-

Her finner du en P4 med vanlig SDRAM :smile:

Kun 1024x778 oppløsning (personlig synes jeg ikke dette gjør noe)

Maskinen selges hos Telehuset. Veiledende pris hos Toshiba er 18.750,- (inkl. moms), men mener Telehuset selger den til 17.999,- :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt en Toshiba 1900-102 selv, og har følgende å si:

-OK skjerm, dvs. ikke super.

-Skjermkortet, ATI Radeon, er også OK (dvs. du kan spille de fleste spill, men ikke på max)

-Bråker lite når viften er av, litt i meste laget når viften er på (som er halvparten av tiden du bruker den).

-DVD/CDRW'en er svært stilegående.

Totalkonklusjonen min er at til den prisen toshiba selger den (15989,-) så får du en god maskin idag.

men imorgen er 1 august og da senker de prisene, så jeg anbefaler deg å vente 24 timer :smile:

Lenke til kommentar

I følge FS har Amlio D en batteritid på 2,5timer og vekten er på 3,4kg....

Det er SD-RAM, ikke DDR. Tror Elkjøp roter litt.

Har sett på 2,0Ghz modellen, og den er fet. Viften er slettes ikke ille når den setter i gang. Den 15" (!) skjermen er imponende bra. Og ikke minst er den rask. Kunne ha hatt et noe raskere skjermkort, men dette er i følge FS utskiftbart....

Hvis du vil spare en kilo, må du som regel ta til takke med mindre skjerm, og "gammel" 900-1300mhz prosessor til samme pris.

Har selv bestilt 2,2Ghz modellen.

Lenke til kommentar

Ja. Det står på FS sine sider, OG ble bekreftet av FS på telefon. Det er alså ikke på hovedkortet, noe som gjør den i allefall litt mer oppgraderbar enn mange andre bærbare....

Prosessoren kan også byttes, men det sa vel neppe være nødvendig med det første....?

Lenke til kommentar

Har bestilt en jeg og... får den vel i slutten av august!!! gjett om jeg gleder meg... har tenkt og oppgradere den ganske kjapt til 512MB RAM (se egen tråd om du har noe peiling på det...)

Håper den står til forventningene da...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 23:31, div_ skrev:

Nok en gang...Takker alle som tok seg tid til å svare på denne mail....det blir vel kanskje en toshiba 1900-203 el 1900-102 da hvam vet??

:smile: :smile:

Da ville jeg gått for 1900-203.. 30GB istedet for 20GB og 15" skjerm istedetfor 14" :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...