Gå til innhold

Den middels lille tråden om reptiler

lokeland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En nabo av meg har en plagsom hund. Kanskje den slangen hadde ordnet biffen. Dessuten så tror jeg at den hadde vært fin å ha med på Cafè 3B i Trondheim. Kunne knertet et par gothere/raddiser. :)

Øy! Jeg er raddis! :dontgetit: Men er ikke kvasi da, så da telles det vel ikke? :ermm:

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Egentlig forstår jeg godt at enkelte reptiler er ulovlige i Norge. Bare tenk deg en Comodo Varan eller en svær slange på rømmen. Er jo heller ikke lov til å ha løver, tigere, leoparder, elefanter, flodhester og sjiraffer som kjeledyr.

Men små skillpadder, gekkoer, frosker osv. synes jeg burde vært lovlig på lik linje med en hund, katt eller kannin.

Dette sjedde rett nedi gata hos meg, dama ble ikke uten grunn vettskremt.

Lenke til kommentar

Det med definisjon av reptiler er jo litt variabelt, men har hørt at skal finnes et eller to kryp som er lovlig! Ihvertfall så selges sirisser og larver i dyrebutikken og jeg vet ikke om så mange andre som eter det enn reptiler?

Uansett er det jo ikke noe problem! Kjøp i Sverige (skal til Gøteborg snart å raide byen for reptiler! :p) å ha dem med hjem over rensa.. Blikke stoppa nå til dags! Bare hvis det er en russisk trailersjåfør..

Kameraten til kameraten min hadde reptiler (øgler og slanger) for nesten 100.000 i huset sitt og purken synes bare det var fascinerende! Sprøtt..

Lenke til kommentar

1 sirisser spises av bla: scorpioner tarantellaer. Men ja de selger reptil mat og utstyr i norge. Men det er faktisk ingen øgler som er lov i norge! Om du har en reptil vil politiet sikkert ikke bry seg. Om du blir anmeldt for det vil de nok. Har du mange og farlige reptlier vil de nok og kanskje bry seg.

Og det er som du sier ikke noe problem annet enn tollerne og få de til norge.

Lenke til kommentar
Det er lov med noen reptiler, jo.. Men vet ikke hvilke det var! Uansett bryr purken seg egentlig fint lite så lenge de ikke finner en tigerpyton rekene mitt i Oslo sentrum..

Som sagt så er det per dags dato forbudt å holde reptiler i Norge. Det er heller ikke lov til å holde amfibier, som f.eks. frosker, bortsett fra Slamkryper. Polititet har ikke ressurser til å opprettholde forbudet, men dersom noen tipser dem, skal man ikke se bort ifra at man kan få et besøk. Enda større sjanse er det vel kanskje hvis noen bestemmer seg for å legge inn en anmeldelse.

rart de der , er en akvarie butikk borte i gata som selger frokser

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...