Bogan Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ingen reptiler er tillat i norge.. Men er jo bare å smugle over fra sverige... Et så stort terrarie du har planer om koster... Men kan jo lages selv, men skjeggvaran er ikke de litt vanskelige å ha? Husk og uv lampe Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) En nabo av meg har en plagsom hund. Kanskje den slangen hadde ordnet biffen. Dessuten så tror jeg at den hadde vært fin å ha med på Cafè 3B i Trondheim. Kunne knertet et par gothere/raddiser. Øy! Jeg er raddis! Men er ikke kvasi da, så da telles det vel ikke? Endret 20. juli 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Det er lov med noen reptiler, jo.. Men vet ikke hvilke det var! Uansett bryr purken seg egentlig fint lite så lenge de ikke finner en tigerpyton rekene mitt i Oslo sentrum.. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hvor stor kan disse reptilene bli.. egentli? Ser jo ut som de kan bli opp til størrelse med en voksen krokkodille Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 komodovaran er verdens største øgle, den kan bli over 2 meter lang. de andre blir ca .05-max 1m i lengde for at de skal være mulig å ha hjemme. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jesus. Jeg som hadde ett intrykk om at de ikke kunne bli mer enn 30 - 40 cm. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 De øglene de fleste har som kjæledyr blir alt fra 10 til 100cm.. 30-40cm er ganske vanlig for en del utvokste øgler! Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 7. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Egentlig forstår jeg godt at enkelte reptiler er ulovlige i Norge. Bare tenk deg en Comodo Varan eller en svær slange på rømmen. Er jo heller ikke lov til å ha løver, tigere, leoparder, elefanter, flodhester og sjiraffer som kjeledyr. Men små skillpadder, gekkoer, frosker osv. synes jeg burde vært lovlig på lik linje med en hund, katt eller kannin. Dette sjedde rett nedi gata hos meg, dama ble ikke uten grunn vettskremt. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Selv om de virker facinerende og spennende osv osv kan jeg med90% sikkerhet si deg at dette er dyr du blir dritt lei i løpet av kort tid selv om du ikke selv tror det... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Det med definisjon av reptiler er jo litt variabelt, men har hørt at skal finnes et eller to kryp som er lovlig! Ihvertfall så selges sirisser og larver i dyrebutikken og jeg vet ikke om så mange andre som eter det enn reptiler? Uansett er det jo ikke noe problem! Kjøp i Sverige (skal til Gøteborg snart å raide byen for reptiler! ) å ha dem med hjem over rensa.. Blikke stoppa nå til dags! Bare hvis det er en russisk trailersjåfør.. Kameraten til kameraten min hadde reptiler (øgler og slanger) for nesten 100.000 i huset sitt og purken synes bare det var fascinerende! Sprøtt.. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 1 sirisser spises av bla: scorpioner tarantellaer. Men ja de selger reptil mat og utstyr i norge. Men det er faktisk ingen øgler som er lov i norge! Om du har en reptil vil politiet sikkert ikke bry seg. Om du blir anmeldt for det vil de nok. Har du mange og farlige reptlier vil de nok og kanskje bry seg. Og det er som du sier ikke noe problem annet enn tollerne og få de til norge. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 En tarantell regner vel som en reptil.. Også scorpioner! Nasty little creatures.. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 jo de gjør kanskje det.. men uansett ingen øgler er tillat i norge med untak av de som lever fritt i naturen.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Det er lov med noen reptiler, jo.. Men vet ikke hvilke det var! Uansett bryr purken seg egentlig fint lite så lenge de ikke finner en tigerpyton rekene mitt i Oslo sentrum.. Som sagt så er det per dags dato forbudt å holde reptiler i Norge. Det er heller ikke lov til å holde amfibier, som f.eks. frosker, bortsett fra Slamkryper. Polititet har ikke ressurser til å opprettholde forbudet, men dersom noen tipser dem, skal man ikke se bort ifra at man kan få et besøk. Enda større sjanse er det vel kanskje hvis noen bestemmer seg for å legge inn en anmeldelse. rart de der , er en akvarie butikk borte i gata som selger frokser Lenke til kommentar
Batterybabe90 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 mange nydelige dyr her ja ! hehe.. Hvis du skal ha en stor en så vet ikke jeg om jeg tør å komme på rommet ditt :-) Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Har en fullvoksen(?) skilpadde:) 5-6 år gammel. 'Red eared slider' er det. Husker ikke om navnet er riktig men.. EDIT: Kommer det ikke ann på hva slags frosker? Endret 30. juli 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå