Gå til innhold

Noen som kan si om dette gitaroppsettet funker?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kjøpe meg en liten rocktron banshee talkbox til gitaren min...

En Slik

Det som er så fint med denne er at den slipper å kobles mellom amp og høyttaler og alt det som er kjent fra den gamle heil modellen...

Men det jeg lurer litt på det er om dette lydoppsettet vil komme til å funke...

Jeg kan jo alltids ta å kjøre den ut i PA men på øvinger har vi ikke alltid PA, derfor lurte jeg på om dette oppsettet ville funke...

Og også om noen har noe tips til hvilken mikrofon jeg burde sette til å ta opp talkbox-signalet mitt...

Takk for all hjelp jeg måtte få!

Edit: la til link til talkboxen

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke mikser og mikrofon med den talkboxen der. Den kobles mellom amp og gitar som en vanelig effektpedal, og fungerer som en vanelig effektpedal. Praterøret følger med, så jeg fatter ikke hva du skal med en mic.

hmm, mulig jeg har missforstått men tar jeg feil nå: det jeg har fått med meg det er at når du trykker på knappen og kommer i "talk mode" så kommer all lyden opp av plastslangen i stedet for ut outputten også former du lyden i munnen din og dette tas opp med en mikrfon som står intill slangen...

Dette kjenner jeg fra alle andre talkboxer nemlig.... correct me if i'm wrong

Lenke til kommentar
Kan si med 70% sikkerhet at det vil funke.

Jess, jeg tror kanskje jeg tar med oppsettet på riff og viser det frem...

Hehe litt smart tenkning av guttungen som vill ha talkbox men ikke har råd til full ps nemlig:P derfor tenkte jeg ut denne løsningen og jeg TROR at den vil funke...

Noen som ar en mening om hvordan mikk jeg burde ha??

Vil fortsatt holde alt billlig her så ingen 1000'kroners mikk men noe billig som funker bra

Lenke til kommentar

Skaff deg en brukt Shure SM57. Eller SM58 om du synger mye.

Shure SM57 tåler ufattelige mengder juling/spytt/snus/øl etc, og er en gammel traver som blir mye brukt som universal PAmic.

Tror forresten ikke de er altfor dyre nye heller, spør herr Google.

T'Weed

Lenke til kommentar
Jeg tror da ikke du trenger en ekstra mikrofon. Så på en jeg skulle kjøpe, der var "alt" i røret, og man trengte ikke en ekstra mikrofon.

Om du tar en titt i bruksanvisningen LINK Så ser du at du trenger en mikk, på side 9 for å være nøyaktig...

Angående den Shure mikken, ja hvis jeg skal synge mye ja, men faktum er vel at jeg når jeg skal synge har en annen mikk uansett, denne kommer mest sansynlig til å bli brukt utelukkende til Talkboxen...

Noen som eventuelt vet om noen andre mikker, vil prøve å holde det litt "billig"

Lenke til kommentar
Jeg tror da ikke du trenger en ekstra mikrofon. Så på en jeg skulle kjøpe, der var "alt" i røret, og man trengte ikke en ekstra mikrofon.

Om du tar en titt i bruksanvisningen LINK Så ser du at du trenger en mikk, på side 9 for å være nøyaktig...

Angående den Shure mikken, ja hvis jeg skal synge mye ja, men faktum er vel at jeg når jeg skal synge har en annen mikk uansett, denne kommer mest sansynlig til å bli brukt utelukkende til Talkboxen...

Noen som eventuelt vet om noen andre mikker, vil prøve å holde det litt "billig"

Skal høre med eieren av den hvordan hans fungerer ;)

Kan hende jeg tar feil, siden jeg bare så på den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...