Stian89 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste, men satser på det Jeg og et par andre, holder siden fatalt.org gående, og det har vi gjordt siden januar. Nå ønsker vi imidlertid å prøve å gjøre siden litt mer interaktiv, og da tenker jeg på noe ala http://supersnadder.com/standard/ siden. Vi ønsker altså å ta utgangspunkt i en template, slik snaddersia har gjordt, og evt endre på templaten senere, men det viktige er å få det interaktive opp å gå. Altså at man kan registrere seg som bruker, skrive komentarer osv.. Hvis dere kikker rundt på snaddersia, skjønner dere hva jeg mener.. Så, noen som vet om en rimelig template som kan dekke noen av våre behov, noe som kan minne om snaddersia's tjenester.. (helst ikke begynn å snakk om at det er teit å bruker template, og at alt bør lages på egenhånd, for det mener jeg også, fatalt.org har alltid blitt laget fra bunnen av , av oss som driver siden, men et så stort og avansert prosjekt som det vi ønsker nå, er vi rett og slett ikke kompetente nok til å lage selv, derfor vender vi oss til en template i første omgang) Så om noen kan hjelpe, hadde det vært utmerket, hvor finner vi slike templates? Endret 18. juli 2005 av Stian89 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Google etter 'free website templates' eller noe sånt. Er ikke vanskeligere enn det EDIT: Etter litt nøyere lesing, tror jeg du har misforstått hva en "template" er. En template er en mal for selve designet og layouten på en webside, den har ingenting med tjenester og funksjonalitet å gjøre. I så fall er du ute etter et CMS ala Mambo, phpNuke, etc. Endret 16. juli 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Aha, da vet jeg det, takk Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 OK, prøver meg på PHP Nuke, men sliter med å konfigurere det Mer spesifikt, har jeg problemer med config fila.. $dbhost = "mysql.domeneshop.no"; //greit nok, den er rett $dbuname = "fatalt"; // tror da denne er rett, brukernavn til mysql databasen, ikke sant? $dbpass = "******j"; //passord til login her, selvsagt sensurert $dbname = "Hva skal stå her?"; //skjønner ikke hva som skal stå der..? $prefix = "Her da?"; // skjønner ikke denne heller...? $user_prefix = "Hva??"; //skjønner ikke denne heller...? $dbtype = "MySQL"; $sitekey = "S·kQSd5%[email protected]+W9"; $gfx_chk = 0; $subscription_url = ""; $admin_file = "admin"; $advanced_editor = 0; Noen som kan hjelpe til litt her, og informere meg. Har ikke så mye peiling på dette her takk Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 dbuname er bruker navnet til den databasen som du skal bruke mot phpnuke dbname er navnet på databasen som skal brukes mot phpnuke og som har dbuname som sin bruker. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 OK, men hvordan vet jeg hva de databasene heter? Hvordan oppretter jeg dem? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Flere webprovidere som tilbyr MYSQL, som jeg regner med deres gjør, har også verktøy i cpanel som lager databasen for deg. Ofte er det phpMyAdmin. Det du da må gjøre er å lage mysql basen "fatalt" og gi brukeren av basen admin rights. (dvs dba, databaseadmin) Er ikke så komplisert som det høres ut.. Rent oppsetts messig så er jeg av den erfaringen at mambo er litt enklere å sette opp og komme igang med enn phpnuke. Ihvertfall for en newbie som meg. Lenke til kommentar
maltake Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 $prefix = "Her da?"; // skjønner ikke denne heller...? $user_prefix = "Hva??"; //skjønner ikke denne heller...? dem to der forstår ikke jeg helt heller? noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Ikke pent å kidnappe tråden, maltake. Stian89: Hva med navnet PHPNuke gjør at du poster i WDS og ikke i PHP-seksjonen? Rapportert. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Ikke pent å kidnappe tråden, maltake. Stian89: Hva med navnet PHPNuke gjør at du poster i WDS og ikke i PHP-seksjonen? Rapportert. Ahh, beklager det, postet in a hurry Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 $prefix = "Her da?"; // skjønner ikke denne heller...? $user_prefix = "Hva??"; //skjønner ikke denne heller...? dem to der forstår ikke jeg helt heller? noen som kan hjelpe? Nå har jeg aldri satt opp PhpNuke før. I og med at det står ved masse MySQL variabler så er det vel sikkert prefixet på tabellnavn. altså hvis prefix = hallo . så blir tabellnavnene: hallo_users hallo_admin hallo_articles etc. Tror ikke det er noe videre stress hva du skriver der. Lenke til kommentar
maltake Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 takk takk trur jeg har klart å satt den opp nå se her hvis du vil se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå