Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import fra tyskland - priser

Anbefalte innlegg

Fant ut at jeg kan spare en del ved å importere bil fra tyskland siden bilen jeg tenker å kjøpe (prelude '92 2.3l) er såpass gammal at det trekker en del fra engangs avgifta.

Noen tips til hva jeg burde være obs på når jeg importerer?

Hvor lang tid vil en slik prosess ta? Fra å ta turen ned til tyskland til den er skilta og på norske veier.

Er det lettere/bedre å la professjonelle bil-importører å importere for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor importere fra akkurat Tyskland? Det finnes land i Europa med enda lavere bilpriser, som f.eks Polen. Sjekk denne siden f.eks.

Skal vel kanskje ha litt "is i magen", men man kan garantert finne bra kjøp der. Aner ikke hvordan det er med momsrefusjon ved import av bil fra Polen, men det går det sikkert an å finne ut, hvis man gidder. Men Polen er vel et EU-land, så det er sikkert det samme som i Tyskland (ved kjøp fra bilforretning vel og merke....gjelder jo ikke ved kjøp fra privatperson). Søkte på denne polske sida, og fant en 2003 Z4 2,2. Med alle avgifter betalt kom denne på under 285 000. Prisen i Norge er vel drøye 400 000.

Østerrike og Sveits er også noe rimeligere enn Tyskland. Drar man enda lenger østover enn Polen, får man vel bilene kastet etter seg....

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...