dabear Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Hepp, prøvde for ikke så mange minutter sia å legge meg sjøl til som en msn-buddy i Gaim, for å se min egen status (på mystisk vis er ikke dette tilgjengelig i Gaim?). Det gikk ikke særlig bra. Gaim slutta umiddelbart av med en «notification error» (husker ikke nøyaktig teksten) og den reconnecta seg til msn igjen, før jeg datt ut med samme «notification error». Etter gjentatte forsøk, skjedde den samme «notification»-erroren hver gang jeg logga inn, og jeg blei også disse gangene logga ut. Sånn fortsatte det; ikke en gang ctrl+alt+backspace fikk has på problemet (det samme skjedde fortsatt etter jeg logga inn igjen), så jeg reboota (dette pleier å funke i windows ). Etter jeg kom inni Gnome igjen, lot jeg det stå å prøve og logge inn, men jeg blei straks logga ut igjen med den samme «notification error». Dette gjentok seg noen ganger, helt til jeg fikk beskjed om at applikasjonen hadde låst seg, og måtte avsluttes. Gaim avslutta seg sjøl, og på mystisk vis forsvant både «Window List 2.10.1» og «Show Desktop Button 2.10.1» fra Gnome panelet. Etter enda en ctrl+alt+delete, var de ikke kommet tilbake. Jeg måtte nå manuelt legge de tilbake på panelet... Så er det sånn det skal være? Skal en applikasjon bare «få lov» til å ikke bare krasje, men å ta med seg deler av desktopen min? For å fikse Gaim igjen, måtte jeg slette $HOME/.gaim . Da starta programmet som normalt -og etter jeg la til msn-kontoen min - kunne jeg bruke programmet som normalt. Vært linux-bruker i noen måneder nå, men én ting har jeg enda ikke skjønt: Hvorfor skal jeg oppleve så mange rare «feil» og spesielle situasjoner? Endret 16. juli 2005 av dabear Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Vært linux-bruker i noen måneder nå, men én ting har jeg enda ikke skjønt: Hvorfor skal jeg oppleve så mange rare «feil» og spesielle situasjoner? Hmm, akkurat omvendt av slik eg ser det. Etter at eg gjekk over til GNU/Linux har sluppe å oppleve så mange underlege ting. Uansett, rare greier. Noko du kanskje ikkje burde gjere er å ta Ctrl+Alt+Backspace utan å logge ut først. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Ctrl+Alt+Backspace utan å logge ut først. Hm, jeg var jo logga ut da. Gaim logga meg inn, deretter fikk jeg den «notification error»en, og da logga gaim seg ut. Det var da jeg restarta xdm/gdm/kdm (aner ikke hvilken jeg bruker ) med ctrl+alt+backspace Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Ctrl+Alt+Backspace utan å logge ut først. Hm, jeg var jo logga ut da. Gaim logga meg inn, deretter fikk jeg den «notification error»en, og da logga gaim seg ut. Det var da jeg restarta xdm/gdm/kdm (aner ikke hvilken jeg bruker ) med ctrl+alt+backspace Eg meinte logga ut av GNOME. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Nå har gnome det der for å dra med seg skipet og alle småbåtene rundt seg med i dragsuget når en applikasjon går åt helvet. Det er ikke ukjent Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Småsøskenene mine bruker stadig Ctrl+Alt+Backspace for å logge ut. Rare feil er noe jeg stadig opplever med MSN, men jeg regner med at man bare må godta det, siden det har MS i navnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå