TanglewoodD Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg har akkurat sett Farenheit 9/11, og ble mektig inspirert til og skrive her. Måten George W Bush har gitt informasjon gjennom media til befolkningen i Amerika er utrolig, det minner om Adolf Hitler. Ren hjerne vasking. Hvordan tørsten etter penger og makt og ikke minst blod, sprer seg gjennom mennesker. Hvordan kan Bush få halvparten av befolkningen i Florida som er afro Amerikanske til og miste sin stemme ? Ikke nok med det, men at dem protesterer, og at ingen gjør noe ? Det er tydlig at noe er galt. Si deres mening, om hele Amerika, veldig gjerne om deres politik, og ikke minst deres syn på George W. Bush Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Du bør nok ikke bruke Fahrenheit 9/11 som faktakilde, da den er full av løgn og propaganda. Anbefaler deg å heller se filmen Fahrenhype 9/11, mye bedre film. George W. Bush vant valget fordi han fikk flest stemmer. Amerikanere er et folkeslag med en kultur ulik vår egen, og ulikhet er naturlig. Jeg har ingen ting imot dem. Endret 16. juli 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Til opplysning så er Fahrenheit 9/11 en løgnaktig propaganda film. Skal finne en link til en tråd her på forumet som kler av M.Moore, men det er litt sent nå, skal lete etter den imorgen. Hvis da ingen kommer meg til forkjøpet. Ta den filmen for det den er, propaganda, en veldig ufin en sådan. Angående Bush: Liker ikke fyren og han virker ukomfortabel hver gang han uttaler seg om noe. Virker som han er forhåndsintruert til å si noe og ikke sier hva han selv tenker. Han ser ofte veldig forvirret ut. Men mannen taklet tiden etter 9/11 bra, hvis man ser bort ifra de første par dagene. Å sitte i flere minutter og se ut som en forskrekket ape når han fikk beskjed om angrepet virket ikke særlig...imponerendes. Men det er vel ikke den letteste situasjonen å forholde seg til ellers. Når det kommer til USA så har de oppført seg som de fleste andre land. Ut i fra sine egne interesser. På godt og ondt. Heldigvis har vårt land tjent godt på de interessene de siste 60 årene. Det e rbra de kjører en offensiv mot terrorisme, selv om ikke alt de har gjort har vist seg så smart. Da spesielt Irak, som har slått endel feil ut. Afghanistan var mer vellykket. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Fahrenheit 9/11 ikke akkurat skaper et helt biasfritt bilde, men personlig mener jeg at Bush spiller mye på 9/11 i politikken sin. Ved valg i USA er det forresten ikke totalt antall stemmer det kommer an på, for fire år siden f.eks fikk Al Goore (?) flere stemmer enn Bush totalt. Det som gjelder er hvor mange mandater hver stat har og de fleste statene gir alle disse til partiet som vinner. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Jaok, om filmen var ren løgn vet jo ikke jeg 100%, men at Amerika er kynisk mener jeg er riktig. Og bush holder jo propaganda taler rett som det er. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jaok, om filmen var ren løgn vet jo ikke jeg 100%, men at Amerika er kynisk mener jeg er riktig. Og bush holder jo propaganda taler rett som det er. Det gjør/gjorde Kerry også. Og Clinton. For ikke å snakke om våre egne politikere. Ingenting tilsier at USA er korrupt, det e rmer enn Bush som må til for å styre landet, deriblant senatet. Og amerikanere er ikke så dumme, de er opplyst og har uttallige muligheter til informasjon i det landet. Ingen land i verden bidrar mer til fredsbevarende arbeid enn USA, på langt nær. De holdt russerne unna oss i flere tiår, noe vi ikke bør glemme. Men så skal det jo også nevnes at ingen andre land har vært mer "krigskapende" i det siste heller Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Norge holder jo ikke akkurat sånne taler som Bush. Langtifra. Ja, er vel bra at dem er hjulpet oss og mange andre land, men dem er veldig krig sultne Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Norge holder jo ikke akkurat sånne taler som Bush. Langtifra. Ja, er vel bra at dem er hjulpet oss og mange andre land, men dem er veldig krig sultne De har vel en historie som tilsier at de benytter sin overlegne militære makt til å ville løse ting. Det blir vel litt som når "storebror" diskuterer med "lillebror". Da kan storberor fort ty til muskler for å avslutte hele diskusjonen. (Som lillebror har jeg fått erfare dette ). Veldig forenklet forklart Men så blir man sikkert litt aggressiv og besluttsom av seg når noen dreper 3000 amerikanske sivile. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg har akkurat sett Farenheit 9/11,..... Ren hjerne vasking. Jeg fikk litt lyst til å foreta litt kreativ sitering, bare for å påpeke det ironiske i åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Nå sier vel Moore rett ut at han ikke velger å fortelle historien objektivt så løgn og propagana er det vel strengt tattt å ta i litt hart. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 George W. Bush vant valget fordi han fikk flest stemmer. Hvis du tenker på 2000 valget, så fikk altså Gore flest stemmer Lenke til kommentar
howzer Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Du bør nok ikke bruke Fahrenheit 9/11 som faktakilde, da den er full av løgn og propaganda. Anbefaler deg å heller se filmen Fahrenhype 9/11, mye bedre film. Se Fahrenheit 9/11 i lys av Bushs egne løgner og propaganda. At mannen ikke er stilt for riksrett for lenge siden er en skandale. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 George W. Bush vant valget fordi han fikk flest stemmer. Hvis du tenker på 2000 valget, så fikk altså Gore flest stemmer Det er jeg klar over, og jeg burde ha redigert innlegget mitt. Jeg burde ha skrevet at han vant valget i overenstemmelse med landets grunnlover, ikke at han fikk flest stemmer. Det er jo, merkelig nok, mulig å vinne valget i USA uten å få flest stemmer. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Se Fahrenheit 9/11 i lys av Bushs egne løgner og propaganda. At mannen ikke er stilt for riksrett for lenge siden er en skandale. Det er tydeligvis flertallet av amerikanere uenig med deg i, desverre. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Flertallet av amerikanerne tror fortsatt at Saddam hadde forbindelser med Al-Qaida... Dessuten er det avdekket mye valgfusk i vippestatene i USA uten at noe har skjedd. Men pytt sann, litt valgfusk gjør da ikke noe? Demokratiet er nyttig når det ganger Bush. Ellers kan man bare lyve litt om motstanderen sin, dikte opp historier, og fuske litt med stemmetellingen. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Kan du dokumentere at Bush jukset ved valget 2004 ? Endret 18. juli 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Kan ikke si meg fornøyd med Bush : *Avviser klimapolitkken og mener at det ikke finnes noe gode begrunnelser for å begrense utslippet av CO^2. *Den økonomiske utviklingen i Usa ledet av Bush & co har gitt mye til de rike og tatt fra de fattige, mange av disse velger å tjene landet i "forsvaret" eller burde jeg si "invasjonstroppene", fredsbevarende er de nå ikke. *Diplomatiske relasjoner nådde sin bunn med Bush & co, som for eksempel krigen i Iraq beviste. *Spiller på frykt og terror for å få godkjent handlingene sine, når ting går dårlig refererer han til 9/11 i talene sine. Forsåvidt er jeg ikke fornøyd med en eneste politkker hvis første bokstav er B. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Kan ikke si meg fornøyd med Bush : *Avviser klimapolitkken og mener at det ikke finnes noe gode begrunnelser for å begrense utslippet av CO^2. Det er feil. USA, under BUSH, bruker milliarder av dollar på forskning dedikert til å minske CO2 utslipp. *Den økonomiske utviklingen i Usa ledet av Bush & co har gitt mye til de rike og tatt fra de fattige, mange av disse velger å tjene landet i "forsvaret" eller burde jeg si "invasjonstroppene", fredsbevarende er de nå ikke. Tatt fra de fattige og gitt til de rike er bare en klisje som betyr at Bush har satset på næringslivet, de som produserer verdiene. Samme klisjeene som venstresiden bruker ovenfor høyresiden her i Norge. *Diplomatiske relasjoner nådde sin bunn med Bush & co, som for eksempel krigen i Iraq beviste. Det motsatte av populisme. Bush gjorde som han mente var best, selv om det har gjort han upopulær. USA har fortsatt gode relasjoner til de fleste land, selv om det på overflaten er en del missnøye. *Spiller på frykt og terror for å få godkjent handlingene sine, når ting går dårlig refererer han til 9/11 i talene sine. Påstander og tolkninger. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Kan du dokumentere at Bush jukset ved valget 2004 ? Alle som fulgte litt med under valget fikk med seg de mange problemene som oppstod. F.eks.: http://www.answers.com/topic/2004-u-s-pres...ote-suppression "This could possibly be explained by vote suppression (such as significant machine shortages in black neighborhoods)" "Detailed analyses indicate that reports of malfunctioning voting machines were tightly clustered in black neighborhoods" "Reported incidents of malfunctioning voting machines are tightly clustered in neighborhoods where a large percentage of the population is black." "And where were these broken machines located? In heavily Democratic, pro-John Kerry, predominantly black communities." Osv. osv. osv. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 http://politics.slashdot.org/article.pl?si...tid=103&tid=219 "The first is the Common Dreams report that shows that optically scanned votes have a strange anomoly in florida: the Touchscreen counties roughly matched up to party registration numbers, but optically scanned paper ballot counties showed strangeness like one county where 69.3% registered democrat, but only 28% of them voted for Kerry." Ja, du tar sikkert poenget. Slashdot har mange innlegg på slike ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå