Luchy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 1. Ringenes Herre 2. The fast and the Furious 3. Enemy of the state Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Ikke for å være frekk, men ROFL på nr 2 til deg K9. Hele poenget med en film som det der, er det visuelle, og der lykkes de ikke engang. Litt kjipt. Nei, jeg sier ikke at du IKKE kan ha den på topplista di. For ja, det er subjektivt. Men uansett. Endret 20. juli 2005 av bos5e Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ikke for å være frekk, men ROFL på nr 2 til deg K9. Hele poenget med en film som det der, er det visuelle, og der lykkes de ikke engang. Litt kjipt. Nei, jeg sier ikke at du IKKE kan ha den på topplista di. For ja, det er subjektivt. Men uansett. Etter min mening så er den filmen ganske Konge. men kanskje det er fordi den gir meg en god følelse om "miljøet". det er heller ikke mange "street racer" filmer. hver gang jeg ser den så blir jeg ikke lei Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Min personlige betrakning av den filmen, så blir det bare dratt utover en lang snor. Selve miljøet blir ikke akkurat så veldig bra skildret, grunnet at det tenkes på en person som gjør noe stort, og ikke hele spekteret. Selvsagt, vi får høre subwoofere og deilige biler. Men ja, jeg føler de drar de de har , utover en lang snor. Så det blir bare en utstrekt kjedsomhet, enkelt sagt. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Min personlige betrakning av den filmen, så blir det bare dratt utover en lang snor. Selve miljøet blir ikke akkurat så veldig bra skildret, grunnet at det tenkes på en person som gjør noe stort, og ikke hele spekteret. Selvsagt, vi får høre subwoofere og deilige biler. Men ja, jeg føler de drar de de har , utover en lang snor. Så det blir bare en utstrekt kjedsomhet, enkelt sagt. filmen git meg det jeg liker. fine damer, stilige bilder, musikk som passer inn, brae skuespillerne. men jeg har jo min mening da Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Selvasgt, film er jo kun om egne meninger uansett. Men, for meg er ikke The and the Furious noe å henge på veggen, nei. For.eks, jeg PRØVDE å se "Collateral" , men jeg klarte desverre ikke å se den ferdig. Vanilla Sky (som også går under det trådstarter ville ha) digget jeg helt febrilskt. Og Tom Cruise leverte varene. Men, Collateral var så ekstremt dårlig. Så sjekker jeg IMDb.com, den har 7.7 i snitt. Enda et betydning på at film er av egne meninger Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 1. The Rock 2. Boondock Saints 3. American History X Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) 1. The Matrix (alle) 2. The Green Mile. 3. X-Men 1 og 2. 4. The War of The Worlds (den nyeste). 5. Kill Bill 1 og 2. 6. Ringenes herre filmene. 7. Snatch. 8. Alien Vs. Predator. 9. The Punisher. 10. Hunter X Hunter (Anime ) Mine topp 10 Endret 20. juli 2005 av Newt32 Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Topp 5: 1. Fight Club 2. Eternal Sunshine of the Spotless Mind 3. Pulp Fiction 4. Requiem for a Dream 5. A Clockwork Orange Åh, så kjedelig filmsmak jeg har. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Helt umulig å sette sammen en liste, men gjorde et halvveis forsøk: 1. Blade Runner (1982) 2. Goodfellas (1990) 3. Shawshank Redemption, The (1994) 4. Hotaru no haka (1988) 5. Versus (2000) 6. Lai wong (1991) 7. Koroshiya 1 (2001) 8. Raging Bull (1980) 9. Vampire Hunter D: Bloodlust (2000) 10. Godfather, The (1972) 11. Braindead (1992) 12. Lola rennt (1998) 13. Requiem for a Dream (2000) 14. Lost Highway (1997) 15. To Kill a Mockingbird (1962) 16. Plan 9 from Outer Space (1959) 17. Ed Wood (1994) 18. Mystic River (2003) 19. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 20. Die Hard 2 (1990) Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Mine favorittfilmer i tilfeldig rekkefølge: - The Boondock Saints - Ringenes herre: Ringens brorskap - Star Wars 3-6 - Se7en - Snatch - American high (Jeg kødder ikke. Det er den morsomste og mest usaklige filmen jeg har sett) Beste norske film: - Svidd neger (Av samme grunn som American high) Lenke til kommentar
LIRS Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 mine favoritt filmer(ikke i rekkelfølge) -The Matrix(kun eneren) -pulp fiction -resevoir dogs -from dusk til dawn -scarface -American History X -28 days later -seven -the shining -saving privat ryan -apocolypse now -shrek 2 -ace ventura 1 -cky 3 og 4 (jada) Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Selvasgt, film er jo kun om egne meninger uansett. Men, for meg er ikke The and the Furious noe å henge på veggen, nei. For.eks, jeg PRØVDE å se "Collateral" , men jeg klarte desverre ikke å se den ferdig. Vanilla Sky (som også går under det trådstarter ville ha) digget jeg helt febrilskt. Og Tom Cruise leverte varene. Men, Collateral var så ekstremt dårlig. Så sjekker jeg IMDb.com, den har 7.7 i snitt. Enda et betydning på at film er av egne meninger Det virker som vi har litt samme smak. Jeg har både The Fast and The Furious 1 og 2 på DVD, mest fordi jeg hater å bare ha 1 film om det har kommet ut oppfølgere. Jeg har også det inntrykket av at miljøet blir heller slapt beskrevet, og det er for min del for mye neon-godtepose-preg over filmene. Realisme handler det uansett overhodet ikke om på noen som helst måte, men det er neppe derfor folk ser de Jeg har også Collateral og Vanilla Sky, og personlig synes jeg Collateral er heller kjedelig og en del oppskrytt, mens Vanilla Sky fengslet meg veldig med fortellermåten og historien, og alle de smarte detaljene (f.eks. himmelen du legger merke til i starten, men ikke tenker så mye over før et stykke ut i filmen). Filmer som Vanilla Sky krever litt mer enn at man bare sitter og koper på skjermen uten nevneverdig hjerneaktivitet Det er noe av det jeg elsker ved slike filmer. Endret 21. juli 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Listen er i stadig forandring, men favorittene per dags dato, i tilfeldig rekkefølge, er: Ran - Akira Kurosawa 8½ - Federico Fellini Rashômon - Akira Kurosawa Once Upon a Time in America - Sergio Leone Mulholland Drive - David Lynch Eraserhead - David Lynch Smultronstället - Ingmar Bergman Det Sjunde inseglet - Ingmar Bergman Un chien andalou - Luis Buñuel A Clockwork Orange - Stanley Kubrick Naked Lunch - David Cronenberg Blue Velvet - David Lynch Ladri di biciclette - Vittorio De Sica Taxi Driver - Martin Scorsese Brazil - Terry Gilliam Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam One Flew Over the Cuckoo's Nest - Milos Forman Raging Bull - Martin Scorsese Ôdishon - Takashi Miike 2001: A Space Odyssey - Stanley Kubrick Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Satt å tenkte på en liten ting vedrørende Takashi Miike. Mannen har laget kanskje 60-70 filmer på under 15 år og nesten alle har en 7+rating på imdb.com. Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 LarsP: En ting. Japansk filmkultur (noe som er litt alà gamle europea). Film er sett på som kunst, og ikke pengemaskin. Og det er vel ett av utslaga som har forskjell. Har ikke sett så mange filmer av Takashi Miike, den eneste jeg husker i farta er isåfall Ôdishon, og den var meget imponerende Men, for å komme tilbake på Europa. Så føler jeg selv at Aksel Hennie har startet ødeleggelsen av NORSK FILMKULTUR (og ja, du har rett til å skyte meg). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Så føler jeg selv at Aksel Hennie har startet ødeleggelsen av NORSK FILMKULTUR (og ja, du har rett til å skyte meg). PANG Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Random rekkefølge: Boondock Saints, Snatch, Star Wars, Matrix, Pulp Fiction, og den første Blade filmen, den er rå-herlig! Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Pfft, Blade Trinity, den var genial. Hihi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå