Winged Monkey Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 hehe bra Men følger det med overganger fra DVI Efølger det med 1 eller 2? På mitt POV-kort følger det med 1 overgang fra DVI--> VGA og en multiovergang fra S-video --> S-video/kompositt. (Kortet har i utgangspunktet 2 DVI-porter og en S-video utgang) Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 QUOTE Har sett litt rundt og har da tenkt å skaffe meg et 7800GTX Etter at mitt 6600GT gikk til himmelen herregud!!!! jeg hadde så vidt råd til å kjøpe et dyrt grafikkkort (gråter over de pengene til daglig), driter du penger så drit litt til meg også.. Hehe... Sliter på et lager 2 ganger i uken + 2aftenposten ruter hver kveld masa penga (Sommerjobber) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Hmm lurer litt på bundle Mitt 7800gtx gs (480 - 1300 foresten , tror det er den høyeste fabrikk standaren) kom uten bundle i det hele tatt noe som iriterer meg bitte litt da mange kort kommer med bra spill. Hva er bundelen til kortet deres? så langt vet jeg 7800gtx gainward gs - ingenting 7800gtx pov - Far Cry, Pacific Fighters og Brothers in Arms (bra bundle!) Endret 10. august 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Forskjellen er 3 ting: 1) Klokkefrekvens. Noen har forhånds-overklokket kortene. Standard er vel 430 på kjernen, men det kommer modeller opp i 480. Disse er dog eksakt samme hardware, men muligens litt mer overklokkingsvillig enn gjennomsnittet ellers. Ytelsforskjeller er marginal. 2-3% under idelle forhold. 2) Bundle. Noen kommer med gode spill osv inkludert. Det er verdt å tenke på om du bryr deg om sånt. 3) Kjøleløsning. De fleste bruker vel Nvidias reference løsning, men noen produsenter mekker alltid sin eget løsning (noen ganger bedre, noen ganger ikke så bra...). -Stigma Endret 10. august 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 XFX har et som er klokket til 490 hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 XFX har et som er klokket til 490 hvis jeg ikke tar feil. Mulig mulig, det var vel Gainward som hadde opp til 480 kanskje. -Stigma Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Er det Pacific Fighters bra, i det minste greit nok ? Lenke til kommentar
iceraizEr Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Vivo funksjonen? was is das? explain Lenke til kommentar
amarios Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 video inn, og video ut. nok forklaring? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) på xfx kortet er det kjernehastigheten som er 450mhz, ikke minnet. det er 1250mhz hvis jeg ikke tar feil. msi og pov tror jeg kjører referansehastigheter, altså 430/1200 Riktig, xfx og noen andre produsenter har valgt å klokke opp kortene litt, dette er mest en "gimmik" for at det skal se "heftigere" ut . Disse kortene klokker uansett ikke lengre enn de andre . PS. sjekk kjølern på kortene dere kjøper, for den kjølepastaen som er på de fleste er elendige greier, skiftet pasta på mitt og temp sank med 8 grader idle, Vel.. det er nok en gimmick at de selger overklokkede utgaver, men jeg vet ikke om dette er hele sannheten.. Etter å ha hatt tilsammen 3 forskjellige POV kort (6800U*2 og 6800GT*1), 2 Albatron 6800U, Ett Gainward 6800U, og 2 XFX 6800U så er det mer til dette enn en gimmick. Mine egne opplevelser tilsier at det ER en kvalitetsforskjell, både når det kommer til stabilitet og ytelse. Har til dags dato aldri eid et Nvidia kort som har vært i nærheten av XFX sin 6800 U kort, som klokket bedre både i SLI og hver for seg enn alle de andre kortene.. og det med meget god margin.. Hadde mye problemer med POV sine kort, måtte sågar kjøre to av dem ned til 390 mhz for at maskinen ikke skulle fryse under spilling.... Kjøpte derfor relativt nylig et 7800GTX kort fra XFX, med en kjernefrekvens på 490mhz, og dette kortet klokker til hele 546 mhz på vann.. Det vil jeg kalle meget akseptabelt! Dette kortet forsterker inntrykket om at XFX muligens har en bedre kvalitetskontroll enn flere av de andre produsentene, samt at de i større grad bruker håndplukkede og testede komponenter på sine kort.. nå har jeg hatt 3 übersupre XFX kort på rad, mens erfaringen med POV, var det stikk motsatte tre meget ustabile og lite klokkevillige kort..Albatron var faktisk OK md tanke på stabilitet, men klokket helt ræva... Gainward var et så begredelig kapitter for min del at jeg helst ikke vil snakke om det.. det gjør simpelthen for vondt.... Det er jo mulig at jeg har vært meget heldig med XFX kortene mine og tilsvarende sinnsykt uheldig med de andre.. men.. det virker ikke helt sannsynlig.. Og det er ikke snakk om voltmodding eller ekstremkjøling på disse kortene.. kun vann Endret 11. august 2005 av stoolman Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 på xfx kortet er det kjernehastigheten som er 450mhz, ikke minnet. det er 1250mhz hvis jeg ikke tar feil. msi og pov tror jeg kjører referansehastigheter, altså 430/1200 Riktig, xfx og noen andre produsenter har valgt å klokke opp kortene litt, dette er mest en "gimmik" for at det skal se "heftigere" ut . Disse kortene klokker uansett ikke lengre enn de andre . PS. sjekk kjølern på kortene dere kjøper, for den kjølepastaen som er på de fleste er elendige greier, skiftet pasta på mitt og temp sank med 8 grader idle, Mister man ikke garantien om man sjekker dette? (må vel nødvendigvis ta av kjølern) Lenke til kommentar
lasus Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 kortet fra ASUS er også klokket : http://www.hardware.no/artikkel/18069 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå