Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av nettkamera via ADSL og wlan

Anbefalte innlegg

Nå er modemet koblet til PC'en direkte utenom Asusen. Via et dialup ikon kobler jeg meg til Telenor. Så langt så vel. Hvis jeg prøver å komme inn i speedtouchen så går ikke det som sagt. Så jeg er usikker på om det er i bridgemodem eller ei. Prøvde å koble Asusen til Speedtouchen å sette den opp med PPPoE fullt brukernavn@osv.. men ingen kontakt. Som skrevet tilbegynne med trengs den hjelp for dummy her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja da er altså telenormodemet satt opp som bridgemodem. Men når jeg kobler til Asusen å stiller den som PPPoE osv. kobler det seg ikke til internett. hvordan skal dette gjøres?

Regner med du har trippelsjekket brukernavn og passord?

Vil tro denne har en logg som kan fortelle hva som skjer, lyser lampene korrekt på router og modem når du tester?

Lenke til kommentar

"In order to make the camera externally available, use the 'port forwarding' function of the home router. Specify that port 80 of the WAN IP is to point to port 80 of the local IP 192.168.1.3 (the Axis camera). This will now make the camera accessible on the internet, given that the WAN IP address is known."

Noen eksperter som gidder å forklare dette?

Lenke til kommentar
"In order to make the camera externally available, use the 'port forwarding' function of the home router. Specify that port 80 of the WAN IP is to point to port 80 of the local IP 192.168.1.3 (the Axis camera). This will now make the camera accessible on the internet, given that the WAN IP address is known."

Noen eksperter som gidder å forklare dette?

Det betyr noe lignende av det her:

For å få kameraet til å fungere på internet, bruk "port forward" funksjonen på ruteren. Still slik av port 80 på internett IPen peker til port 80 på IP adressen til kameraet (192.168.1.3). Dette vil gjøre at kameraet er tilgjengelig på internet (på den IPen telenor gir deg)

Hvis du har port forwardet port 80 til 192.168.1.3 port 80 er det bare å gå inn på den eksterne IPen for å se kameraet.

Endret av mhw357
Lenke til kommentar
Nei det gikk ikke. 85.164.xxx.xxx som jeg har fått fra Telenor fikk jeg bare melding om at kunnne ikke finne server. Må port 80 åpnes på den IP'en?

Prøve du og teste dette fra en annen linje eller sitter du bak routeren og tester?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd med en no-ip addresse. Men det er jo help håpløst dette. IP addressen inn forandrer seg hele tiden, så den skal tydeligvis ikke brukes når portene skal åpnes. Var sikker på at å åpne port 80 på IP'en til kameraet var nok å så logge inn på IP'en som Telenor har gitt meg, men neida! Er det noen eksperter som ikke er reist på ferie som kan hjelpe meg med dette?

Det kan ikke være helt galt, for viss jeg skriver den externe IP'en i explorer lokalt, da kommer jeg inn inn på kameraet.

Er det Telenor som har noen sperrer her for trafikk utenifra?

Endret av EinarB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...