EinarB Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Hvordan er prosedyren for å finne denne IP'en? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det står et eller annet sted på ASUS routeren din hva slags IP den har på wan porten.... ville starta der! Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 På undersiden av asusen står det 192.168.1.1 . Det er ikke den du mener ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 På undersiden av asusen står det 192.168.1.1 . Det er ikke den du mener ? Følg rådet og skru av routeren i modemet, det tar 1 minutt og du er kvitt endel slike bekymringer, asusen er en mye bedre router en den i modemet. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Skru av router funksjonen i Speedtouch ADSL modemet? Hvodan skal instillingene da hvere i Asusen? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Skru av router funksjonen i Speedtouch ADSL modemet? Hvodan skal instillingene da hvere i Asusen? For informasjon om hvordan du slår av routeren i speedtouchen(setter i brigde modus) finner du her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...dem-bridge.html Da trenger du kun å forwarde porten i asus routeren. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Det må vel gjøres en del instillinger i Asusen i tilleg til å forwarde port. ellers mister vel jeg internet forbindelsen til Telenor? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Skru av router funksjonen i Speedtouch ADSL modemet? Hvodan skal instillingene da hvere i Asusen? PPPoE som tilkoblingsmetode, og legg inn brukernavn og passord du fikk av Telenor i routeren, husk @online.no etter brukernavnet. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Det gikk rett til H... Nå er jeg uten internett på hytten. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Det gikk rett til H... Nå er jeg uten internett på hytten. Da bruker du Online CD-en og setter det opp igjen som første gangen du monterte opp ADSL-pakka. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 CD'en hørte ikke til modemet, der hadde Telenor pakket feil. Modemet er ett bridgemodem, så innstilingene måtte gjøres i Windows, "ny tilkobling" osv..Angående Webkameraet må vi bare begynne på nytt. For jeg har resatt både modem og router. Er det noen eksperter som føler seg kallet til å lose meg igjenom dette på nytt? Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Først setter du modemet i bridge modus, hvordan finner du her Så stiller du Asusen til PPoE og legger inn brukernavn (husk @online.no) og passord fra telenor, så forwader du port 80 til kameraet ditt (192.168.1.3)... Da ska det være i boks Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Serienummeret på modemet stemer ikke med veiledningene. Mitt har MBTN624MPB2. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Dersom du fikk ADSL før april 2004, har du hele tiden hatt bridge utgaven av modemet, mao ikke routerversjonen. Da trenger du bare konfe ASUS routeren tilbake slik som det sto, med pppoe, [email protected] og passord. Dersom du fikk den nå nylig, april, mai, juni, har du bare fått et modem som er firmware oppgradert. Da kan du følge guiden for "MBTN624MQ.." Endret 20. juli 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) Ja jeg fikk det i April. Så da er det avklart. Bortsett fra at jeg ikke kommer inn i setupen på 10.0.0.138 etter at jeg resatte det. Endret 20. juli 2005 av EinarB Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Du bruker selvfølgelig kabel rett i modemet og ikke via routeren? Prøv å resette en gang til om det ikke funker. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 Tror årsaken ligger her. Det er sikkert ikke mulig å gå inn gjennom webgrensesnitt, etter jeg resatte modemet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Tror årsaken ligger her. Det er sikkert ikke mulig å gå inn gjennom webgrensesnitt, etter jeg resatte modemet. Hvis du fikk satt det opp i brigde så holder det jo og sette opp den andre routeren din med PPPoE. Har du ikke CD-en som fulgte med fra Online? Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 21. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2005 CD'en telenor hadde pakket med var feil. Så jeg måtte ha hjelp av en supporter til å gjøre instilingene. Skal prøve å sette Asusen til PPPoE så får vi begynne på ny frisk. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Tror årsaken ligger her. Det er sikkert ikke mulig å gå inn gjennom webgrensesnitt, etter jeg resatte modemet. Når du setter modemet i bridge, slår du i samme slengen av DHCP-serveren. Derfor må du sette manuell ip på NIC i ip-range til speedtouch. Men når du ført har kommet så langt, ville jeg vel heller prøvd å gå satt opp asus-routeren din med pppoe ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå