Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av nettkamera via ADSL og wlan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På undersiden av asusen står det 192.168.1.1 . Det er ikke den du mener ?

Følg rådet og skru av routeren i modemet, det tar 1 minutt og du er kvitt endel slike bekymringer, asusen er en mye bedre router en den i modemet.

Lenke til kommentar
Skru av router funksjonen i Speedtouch ADSL modemet? Hvodan skal instillingene da hvere i Asusen?

PPPoE som tilkoblingsmetode, og legg inn brukernavn og passord du fikk av Telenor i routeren, husk @online.no etter brukernavnet.

Lenke til kommentar

CD'en hørte ikke til modemet, der hadde Telenor pakket feil. Modemet er ett bridgemodem, så innstilingene måtte gjøres i Windows, "ny tilkobling" osv..Angående Webkameraet må vi bare begynne på nytt. For jeg har resatt både modem og router. Er det noen eksperter som føler seg kallet til å lose meg igjenom dette på nytt?

Lenke til kommentar

Først setter du modemet i bridge modus, hvordan finner du her

Så stiller du Asusen til PPoE og legger inn brukernavn (husk @online.no) og passord fra telenor,

så forwader du port 80 til kameraet ditt (192.168.1.3)...

Da ska det være i boks :yes:

Lenke til kommentar

Dersom du fikk ADSL før april 2004, har du hele tiden hatt bridge utgaven av modemet, mao ikke routerversjonen. Da trenger du bare konfe ASUS routeren tilbake slik som det sto, med pppoe, [email protected] og passord.

Dersom du fikk den nå nylig, april, mai, juni, har du bare fått et modem som er firmware oppgradert. Da kan du følge guiden for "MBTN624MQ.." :thumbup:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
Tror årsaken ligger her. Det er sikkert ikke mulig å gå inn gjennom webgrensesnitt, etter jeg resatte modemet.

Hvis du fikk satt det opp i brigde så holder det jo og sette opp den andre routeren din med PPPoE. Har du ikke CD-en som fulgte med fra Online?

Lenke til kommentar
Tror årsaken ligger her. Det er sikkert ikke mulig å gå inn gjennom webgrensesnitt, etter jeg resatte modemet.

Når du setter modemet i bridge, slår du i samme slengen av DHCP-serveren. Derfor må du sette manuell ip på NIC i ip-range til speedtouch.

Men når du ført har kommet så langt, ville jeg vel heller prøvd å gå satt opp asus-routeren din med pppoe ja! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...