_M@ts_ Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei, Jeg lurte på hvilken hovedkortet er best av Epox EP-9NDA3+ eller MSI K8N NEO2 Platinum. Jeg har et AGP skjermkort og gidder ikke å gå over til PCI-e. Forslag? Mvh Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg kjenner ikke særlig god til Epox-kortet. Har bare hørt at det overklokker bra. MSI-kortet har jeg hatt to av, og jeg sier: Styr unna!! Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Epox kortet klarte til 310 HTT mens MSI sitt bare til 270Mhz HTT. MSI har jo noen "bugs", f.eks. northbridge vifte osv. Begge er lik i pris Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Liker ikke plasseringa av powerpluggen på de Epox-korta, må dra hele tykk-kabeln rundt CPU. Flloppy-connectorn kunne vært lengre opp også. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hva med dette: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24229 4 sata og brukbar layout bortsett fra 2 malplasserte sata-kontakter Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Liker ikke plasseringa av powerpluggen på de Epox-korta, må dra hele tykk-kabeln rundt CPU. Flloppy-connectorn kunne vært lengre opp også. Jeg kan love deg at MSI-kortet ikke har noen gjennomtenkt kontakt-plassering, heller. Begge PATA-kontaktene, floppyen og ATX-kontakten står nærmest klistret inntil hverandre og det er et strev å få alt på plass. Selv har jeg bestilt et DFI NF3 som Netshop har på lager. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Det så bra ut. Støtter den, der får du nok ett topp kort for overklokking m@ds. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Liker ikke plasseringa av powerpluggen på de Epox-korta, må dra hele tykk-kabeln rundt CPU. Flloppy-connectorn kunne vært lengre opp også. Jeg kan love deg at MSI-kortet ikke har noen gjennomtenkt kontakt-plassering, heller. Begge PATA-kontaktene, floppyen og ATX-kontakten står nærmest klistret inntil hverandre og det er et strev å få alt på plass. Selv har jeg bestilt et DFI NF3 som Netshop har på lager. Så bra ut det. Kanskje jeg går for det også hvis det er det "ultimate" s939 hovedkortet med AGP. Send meg noen erfaringer hvis du har mottat det Takk Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Sitter her å lurer på det samme som dere, vil ha det beste NF3 kortet som er å få tak i... Har gode erfaringer med Epox kort fra før av, var meget fornøyd med mitt Epox 8KHA+ som nå skal pensjoneres. MSI ville jeg ikke gått for, har hørt om endel som ikke er heilt fornøyd med dei. Epox EP-9NDA3+, Test av EPoX_9NDA3 Lurer på om dette er det beste alternativet for oss AGP folk, DFI kortene har jo fått masse skryt oge. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Sitter her å lurer på det samme som dere, vil ha det beste NF3 kortet som er å få tak i... Har gode erfaringer med Epox kort fra før av, var meget fornøyd med mitt Epox 8KHA+ som nå skal pensjoneres.MSI ville jeg ikke gått for, har hørt om endel som ikke er heilt fornøyd med dei. Epox EP-9NDA3+, Test av EPoX_9NDA3 Lurer på om dette er det beste alternativet for oss AGP folk, DFI kortene har jo fått masse skryt oge. Kortene har jo samme pris nesten. Epox er visst et super kort men jeg tenker på den dumme ATX kontakten, samme er det med MSI sitt. Northbridge viften er alt for nær AGP porten og mange har problemer med andre ting på hovedkortet. Bob Ibsen får vel DFI NF3 kortet i løpet av uken, så får jeg se om det blir Epox eller DFI. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Når det gjelder Dfi sitt NF3 kort så sies det at det skal komme ut i rev.b siden det er en del problemer med det som ikke kan løses med en bios oppdatering. Har selv 9NDA3+ og har ikke noe negativt å si sålangt om kortet, skulle det være noe så måtte det være plaseringen av Sata kontaktene som vil kolliderte med GT kortet mitt siden jeg bruker en Silencer. Lenke til kommentar
benz Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 MSI-test: http://www.pcmoddingmy.com/content.php?review.272 Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Hmm..Robin, jeg har Club3d GF6800 med den kjøleren som kom fra butikken. Trur du den vil kolidere med SATA kontakten ? Og; har lest endel tester av EPoX 9NPA+ Ultra, der det kommer meget godt ut. Dette er et nForce4 kort, men forskjellen på det og EPoX EP-9NDA3+ ervel bare at det førstnevnte har SLI. Det er vel samme brikkesett osv... ? Endret 17. juli 2005 av Fre_ZZe Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg har også problemer med å velge S 939 hk. Kunne oppgradert til PCI-E, med AMD X-2. Men det er ikke vits nå. Jeg har et 6800 Ultra og den yter supert. Men vet at cpuen holder meg bak for å klokke mer. Derfor tenkte jeg å oppgradere til NF3 Ultra brikkesett. MSI kortet ser bra ut i testene og ytelse. Men ikke når det gjelder overkloklokking og det liker jeg ikke Muligens DFI-kortet er bra med overklokking, har jo 3.2 volt på Vcore så det tror jeg skal bli bra. Men har noen en link om av en test av kortet? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Hmm..Robin, jeg har Club3d GF6800 med den kjøleren som kom fra butikken. Trur du den vil kolidere med SATA kontakten ? Hvis det er standard kjøler på det så vil jeg tro at det går fint, jeg kappet av en del på min plugg slik at den passet.(Den øvre delen). Endret 17. juli 2005 av Robin B Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Tingen med MSI NEO2 er at de fikk veldig god omtale i tester, men i ettertid har utallige brukere erfart noe ganske annet. Noen heldige få ender opp med stabil HTT på godt og vel 300, men generelt har dette vært serie av høyst varierende kvalitet fra den ene eksemplaret til det andre. Epox kortet som Fre_ZZe linker til skal visstnok være en av de bedre overklokkerne blant S939 nForce3, men DFI er nok et mer gjennomført entusiastprodukt. For meg er det også et poeng at DFI gir vDIMM inntil 3,2, mens Epox-kortet bare gir 2,8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå