mfurmyr Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Det virker som at mange av de store(Compaq, Dell, Fuji,,,) produsentene av bærbare har fått litt panikk, og begynner nå å sende ut bærbare med desktop prosessor. Faktum er jo at slike pc-er har vært på markedet lenge(Crest osv.). Compaq kommer nå med Evo 1000 c og v, både med M-prosessor og desktop prosessor. Det jeg lurer på er om alle de store vil komme med desktop prosessor? Eventuelt når de vil være å finne på markedet? De bærbare med desktop prosessor ser ut til å være vesentlig billigere enn de med M-prosessor. Forskjellen mellom Compaq Evo 1000c og Evo 1000v er ca. 650$. Bortsett fra mer støy og dårligere garanti. Hvor vil den store forskjellen være mellom de to? En 2,2 GHz burde jo på papiret være betydelig raskere enn en 1,7 GHz!? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Det er nok en trend som kommer til å fortsette. En 2,2 er raskere enn en 1,7. At folk flest ikke kommer til å merke no særlig forskjell på dem betyr ikke no. Mhz selger :smile: Og siden folk er mer interresert i pris, så bruker de desktop CPUer. Greit nok det også, om du har den på strømnettet hele tiden. Ser ikke noen grunn til ikke å ta en billigere og kraftigere desktop CPU da. Men skal du bruke den endel på batteri ville jeg nok gått for M CPU. Er jo begrenset hvor mye CPU kraft du trenger og da? De fleste laptoper jeg har sett brukes til mail, internet og office. Da er en PIII 1Ghz mer en nok.... Lenke til kommentar
mfurmyr Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg skal ha en notebook til redigering med blant annet Avid Xpress DV, streaming og After Effects. Streaming er prosessoravhengig, mens After Effects kan aldri få nok RAM! Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du vil nok få problemer med harddiskhastigheten også om du har tenkt til å bruke den interne harddisken da. Lenke til kommentar
soft Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 ->Du vil nok få problemer med harddiskhastigheten også om du har tenkt til å bruke den interne harddisken da. Har akkurat tatt opp 2 x 30 minutter DV via Firewire gikk som en drøm... Z2002 Lenke til kommentar
texaz Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 er det ikke sånn at forskjellen mellom c og v på evo modellene stort sett dreier seg om garantier da. skal man ha pentium m så må man vel se på evo 800 c eller v Lenke til kommentar
ekren Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg synes egentlig det er ganske behagelig å jobbe med en bærbar maskin som ikke bråker veldig.. Vet ikke om viftene på M- prosessorer går veldig ofte når man begynner å nærme seg 2 GHz, men min gode gamle Mobile PII 266 er stort sett alltid helt lydløs.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå