Gå til innhold

M-prosessor eller desktop?

Anbefalte innlegg

Det virker som at mange av de store(Compaq, Dell, Fuji,,,) produsentene av bærbare har fått litt panikk, og begynner nå å sende ut bærbare med desktop prosessor. Faktum er jo at slike pc-er har vært på markedet lenge(Crest osv.). Compaq kommer nå med Evo 1000 c og v, både med M-prosessor og desktop prosessor.

Det jeg lurer på er om alle de store vil komme med desktop prosessor? Eventuelt når de vil være å finne på markedet? De bærbare med desktop prosessor ser ut til å være vesentlig billigere enn de med M-prosessor. Forskjellen mellom Compaq Evo 1000c og Evo 1000v er ca. 650$. Bortsett fra mer støy og dårligere garanti. Hvor vil den store forskjellen være mellom de to? En 2,2 GHz burde jo på papiret være betydelig raskere enn en 1,7 GHz!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en trend som kommer til å fortsette. En 2,2 er raskere enn en 1,7. At folk flest ikke kommer til å merke no særlig forskjell på dem betyr ikke no. Mhz selger :smile:

Og siden folk er mer interresert i pris, så bruker de desktop CPUer. Greit nok det også, om du har den på strømnettet hele tiden. Ser ikke noen grunn til ikke å ta en billigere og kraftigere desktop CPU da. Men skal du bruke den endel på batteri ville jeg nok gått for M CPU. Er jo begrenset hvor mye CPU kraft du trenger og da? De fleste laptoper jeg har sett brukes til mail, internet og office. Da er en PIII 1Ghz mer en nok....

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er ganske behagelig å jobbe med en bærbar maskin som ikke bråker veldig.. Vet ikke om viftene på M- prosessorer går veldig ofte når man begynner å nærme seg 2 GHz, men min gode gamle Mobile PII 266 er stort sett alltid helt lydløs..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...