Gå til innhold

hvordan fa programmet over til mobilen?


Anbefalte innlegg

na har eg endeligt greid og lagd et enkelt programm i NetBeans, test kjort det i ein eller annen mobil emulator, og na har eg lust og testa det real-time, ka ma te far og fa det over til mobilen? er det nokk med en .class fil, eller ma nage annet te? kossen format ska programme ver i, og e det muligt og fa programmet over ved hjelp av bluetooth? btw, eg bruke Nokia 6310i / Samsung E700...

Endret av Richard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men ka ma eg gjor med programmet(NetBeans), eg har trukt pa "Deploy Project", men da dokke det opp ein .jar fil og ein .jad fil, kafor ein e det som ska te mobilen, og kossen kan eg senda ann ove bluetooth? har provd og lasta ann ne rvia wap(http://www.freewebs.com/shortcutmanager/myhello.jar / http://www.freewebs.com/shortcutmanager/myhello.jad ), men far bare opp feilmelding om at mobilen ikkje stotte den typen filer... (Samsung E700)...

Lenke til kommentar

Eg har provd bluetooth te Nokia6310i, men den nekte og mota filen(Jar file -> Send To -> Blueooth Devices -> Nokia 6310i), og den andre mobilen(Samsung E700, via wap) "stotter ikke typen", ka e galt, eg vett at begge telefonene stotta java... ?kan det ver at web serveren(freewebs) pa ett eller annet vis nekter og sende filen til mobilen? eller wap browseren som klikker?(OpenWave)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke særlig kjent med andre telefoner enn Sony Ericssons, men disse du nevner har kanskje Java versjon 1.0, og ikke 2.0, som nye java-spill er programmert i og krever støtte for? (MIDP 1.0).

 

Prøv å overføre med en Bluetooth-dongle, koster ikke mer enn et par hundringser...

Lenke til kommentar

Jad fila er den fila som beskriver programmet, selve programmet er .jar fila. Men jad fila må være riktig tror jeg for at det skal gå. Tro det blant annet skal stå størrelsen på jar fila og masse rart i den jad fila. Men det burde jo gå hvis du bruker netbeans til å eksportere. Nokia 6310i og siemens e700 støtter MIDP1 ikke midp2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...