DreamT Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei! Jeg skal nå formatere pcn og har lastet ned noe som skal lagres på en diskett men når jeg trykker på filen og står at jeg på sette inn en diskett i diskettstasjonen står det noe invalid! Så jeg tenkte at jeg skulle formatere disketten først, men når jeg trykker på min datamaskin så er ikke diskettstasjonen der? Noen som vet? kan ikke ha noe med master, slave ! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Har floppystasjonen virket tidligere? Uansett sjekk kablingen - den kan ha løsnet hvis du har vært inne i PCen. Sjekk også at den ikke er disablet i BIOS. Lyser det konstant på leden foran på floppydrivene står kablen feil vei. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Koblet diskettstasjonen korrekt? Edit: PerB før meg Endret 16. juli 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Kabelen står ikke feil! jeg trykket inn alle ledningen og floppy er enabled i bios! Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Skal formatere i kveld så hadde vært fint om noen kunne svare? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) hvorfor ikke sende filen til en eller annen mailkonto som du har, istedetfor å lagre den på floppy? Endret 16. juli 2005 av el_cash Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Fordi jeg skal boote fra diskettn! Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Sjekk at du ikke har fått noen av pin-ene på utsiden av pluggen på diskettkabelen på hovedkortet. Sjekk også at disketstasjonen lyser. Begynner den å boote fra disketstasjonen i det hele tatt? Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Sjekk at du ikke har fått noen av pin-ene på utsiden av pluggen på diskettkabelen på hovedkortet. Sjekk også at disketstasjonen lyser. Begynner den å boote fra disketstasjonen i det hele tatt? Hvor sitter diskettkabelen på hovedkortet? Når skal diskettstasjonen lyse? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Det er bare en plass på hovedkortet, der floppy-kabelen passer, så skal godt gjøres om du har satt den feil. Har diskettstasjonen funket før? Når du setter inn en diskett, hører du har diskettstasjonen jobber? Lyser LED'en på diskettstasjonen konstant, uten noe inni den? Testet om diskettstasjonen funker på en annen maskin? Har du en annen floppy-kabel, prøv den. Kanskje kabelen er skadet. Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Lyset lyser ALDRi! Og den jobber ikke! Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Kanskje strømkabelen er dårlig. Testet den på en annen maskin? Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Om jeg har testet diksettstasjonen på en annen pc? Nei, det har jeg ikke for jeg har ikke en pc tilgjengelig! Men jeg har to sånn store ledningen liggende fra min gamel pc men jeg veta da faan hvilken av dem som skal brukes til diskettstasjonen! Faan altså, Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Kam jeg sende over filen til naboen og få den ut der? Er det farlig for den pcn? Problemet er at den filen må åpnes og lagres, vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart! Filen heter:boot98se.exe HVOR er strømkabelen da? Endret 17. juli 2005 av DreamT Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 jeg har hatt samme problem. jeg tror rett og slett den er litt gammel.. det var min. så jeg pælma den ut av vinduet. kan du ikke bare kjøpe ny? de er ikke særlig dyre! Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 jeg har hatt samme problem. jeg tror rett og slett den er litt gammel.. det var min. så jeg pælma den ut av vinduet. Virka det? Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 seff, ting funker når det har gått ut av vinduet trådstarter: har du prøvd den aktuelle diskettastasjonen i den naboen som du snakka om sin pc? hvis du gjør det så får du iallefall utelukka noen alternativer. Lykke til. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Kam jeg sende over filen til naboen og få den ut der? Er det farlig for den pcn? Problemet er at den filen må åpnes og lagres, vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart! Filen heter:boot98se.exe HVOR er strømkabelen da? Strømkabelen er den minste av de to kablene som går til diskettstasjonen, ikke den tvista som går fra HKet, men den som går fra PSUen. Du kan selvfølgelig pakke ut den fila på en diskett hos naboen, men skal du bruke den i maskina di etterpå til å boote opp så kan det bli vanskelig dersom diskettstasjonen ikke fungerer.. Hvis du er veldig glad i den diskettstasjonen kan du jo spørre om å få testa den hos naboen, dersom den ikke fungerer der kjøper du deg en ny (som andre før meg også sier). Dersom den fungerer (hos naboen) vil jeg gjette at strømkabelen din er dårlig, og da kan du kjøpe deg en ny PSU. Eller så kan du bare bruke en bootCD, hvis det er dette som er problemet. Kjør filen så står det nok hva du skal gjøre. Vil vel be deg om å sette inn en formatert diskett eller noe, og så legger han inn filene. EDIT: skrivefeil. Endret 17. juli 2005 av gunnard Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Fordi jeg skal boote fra diskettn! men... skal du installere win98? Lenke til kommentar
DreamT Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Nei! Ok, nå driter vi i dette! Har nytt spørsmål : Hvordan formaterer jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå