TheBoz Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Heisann! Jeg har nettop reinstallert XP og skal ha inn MSN messenger. Ønsker å bruke MSN 6.2 fordi jeg synes MSN 7 har alt for mye dilldall. Hvordan kan jeg få installert MSN 6.2? Jeg har installasjonsfilen til MSN 6 liggende, men den skal absolutt oppgradere til 7 når jeg har installert. Før jeg reinstalerte kunne jeg beholde 6.2 siden det var den jeg hadde installert. Kanskje noen har installasjonsfilen til MSN 6.2 liggende? Håper denne posten ikke er helt feilpostet, fant ikke noen bedre kategori for den. Lenke til kommentar
H_S Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Aner ikke svaret på det du egentlig spørr om, men snubbla over denna sia, http://www.mess.be/ Last ned den som heter "Mess Patch" (ligger link ganske høyt opp til venstere) Da fikk jeg iaf bort en god del av tullet til Mess 7.0 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 send en PM, så kan jeg sende install over msn Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Sjekk denne tråden. Vil dog anbefale at du gjør som H_S sier, bedre å ha en up-to-date versjon av msn 7 som er patchet fremfor å ha 6.2 som en sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hvorfor ikke bare bruke standard Windows Messenger (den som følger med XP) fremfor MSN Messenger. Den er jo kjemisk fri for alt dill dall? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Windows messenger er jo kanskje den verste og mest plagsomme msn noken gang. Den er iallefall ikkje sikker. Det bør vel gå an og google etter msn 6.2 Men det beste er nok å bere instalere msn 7.0 og so bruke mess patch for å endre den akkurat som du vil Du kan jo og ta av nudge og wink dersom du misliker det. Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 sjekka www.oldversion.com ? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 No fekk eg nesten litt lyst til å laste ned msn messenger 1.0 for å sjå korleis det var Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Windows messenger er jo kanskje den verste og mest plagsomme msn noken gang. Den er iallefall ikkje sikker. Det bør vel gå an og google etter msn 6.2 Jaha...dette får du utdype. Jeg skjønner godt at man har mye å utsette på sikkerheten i messenger tjenestene til Microsoft generelt, men at Windows Messenger skal være mer plagsomt og usikkert enn MSN messenger skulle jeg gjerne likt å sett dokumentasjon på. Windows Messenger er beregnet for bedrifter, mens MSN Messenger er beregnet for hjemmebrukere. Windows messenger har derfor en del tilleggsfunksjoner når det gjelder nettopp sikkerhet, bl.a. er alle meldinger som sendes kryptert, noe de ikke er i MSN Messenger. Les dokumentet på denne siden for mer informasjon om forskjellene mellom WM og MSN Messenger: Link Hvis du ikke kommer til å savne all reklamen, nudges og winks, ser i hvertfall ikke jeg noen grunn til å bruke MSN Messenger Endret 16. juli 2005 av Mr_Snuffles Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Eg beklager no for mitt dårlige innlegg istad. Eg snakka mest ut av eigne erfaringer og det at eg hadde hørt av andre. Men du veit klart meir ein meg om dette og det kan virke som at windows messenger er den beste løsningen då. Takk for at du forklare på ein god måte Lenke til kommentar
Azton Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hvis du bruker Apatch kan du tweake MSN 7 til den er helt pure.. beste som har hendt MSN ever. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Endelig en sjel som også hater MSN 7! Flott da er jeg ikke alene :!: . Jeg har gått tilbake til 6.2 på begge mine PCer. Helt enig, 7-eren ser grusom ut . Hvis MS går i samme designspor på neste 7.x/8.0-versjon, så er det over og ut for Messenger på mine PCer. Da laster jeg ned et MS MSN-alternativ. Edit: Takker for linken til A-patch! Få fikk jeg luket ut nesten all driten. Nå tror jeg at jeg kan leve med den. Endret 16. juli 2005 av brsseb Lenke til kommentar
tbend Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Bruker MSN6,2, legg meg til på msn så skal du få en MSN6.2 versjon som funker den dag i dag... Faktisk den eneste! Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 MSN Messenger 6.2 ligger til nedlasting på microsoft.no. Du finner den: Her eller Her Husker ikke hvilken som fungerte... Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Takker for alle svar! Har nå funnet MSN 6.2 instalasjonsfila, men når har installert den tvinger den meg til å oppgradere til MSN 7 uten at jeg får brukt MSN 6.2. Er det noen versjon som ikke tvinger meg til å oppgradere? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 MSN Messenger 6.2 ligger til nedlasting på microsoft.no. Du finner den: Her eller Her Husker ikke hvilken som fungerte... Ahh, den siste fungerer! Super med MSN 6.2 igjen! :) Må lagre den fila på et sikkert sted! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Personlig, så bruker jeg aMSN, en MSN-klient som opprinnelig var skrevet til Linux, men som har blitt portet til Windows. Den har et noe spesielt utseende, men når man blir vant til det, vil man ikke tilbake til MSN Mezzengah' 7 Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 aMSN høres sennede ut hvor får jeg taki den? Linux power Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 http://amsn.sourceforge.net/ Jeg tror den åpner et nytt vindu hver gang noen åpner et vindu for å kikke på avataren din, snakke med det etc. og det kan være litt slitsomt dersom du har mange kontakter. Det er bare å slå av dette i innstillingene. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Windows messenger er jo kanskje den verste og mest plagsomme msn noken gang. Den er iallefall ikkje sikker. Det bør vel gå an og google etter msn 6.2 Jaha...dette får du utdype. Jeg skjønner godt at man har mye å utsette på sikkerheten i messenger tjenestene til Microsoft generelt, men at Windows Messenger skal være mer plagsomt og usikkert enn MSN messenger skulle jeg gjerne likt å sett dokumentasjon på. Windows Messenger er beregnet for bedrifter, mens MSN Messenger er beregnet for hjemmebrukere. Windows messenger har derfor en del tilleggsfunksjoner når det gjelder nettopp sikkerhet, bl.a. er alle meldinger som sendes kryptert, noe de ikke er i MSN Messenger. Les dokumentet på denne siden for mer informasjon om forskjellene mellom WM og MSN Messenger: Link Hvis du ikke kommer til å savne all reklamen, nudges og winks, ser i hvertfall ikke jeg noen grunn til å bruke MSN Messenger Må nesten si jeg er litt enig i scorpion87, den ser hvertfall ikke bra ut ! Og Messenger 6.2 har ikke nudge og alt det fjortis-tilleggssakene, var kanskje den beste versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå