Gå til innhold

everquest 2, hvem spiller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

spillte også eq2 en periode, men ble lei. sånnsom dere. også prøvd swg, kjøpte begge nye expansions til det nå. MEn fortsatt lei ! :p

nå spiller jeg eve-online

dette burde prøves. *Et meget vanskelig spill, her er det ikke snakk om no lvl 14 på en dag nei :)

hvis dere er lei de vanlige mmorpg spilla. så prøv dere på eve-online. Det er en utfordring.

www.eve-online.com

og søk etter sci-fi channel på web, de tilbyr en 14 dager trial til eve.

Lenke til kommentar

Idag kom Desert of Flames (expansion) ut. Har gruet meg til denne dagen lenge, da jeg regnet med et par timer nedetid i det verste tidsrommet. 6 timer faktisk, utrolig irriterende akkurat nå da det er like før jeg er lvl 20 og Paladin, får mount, skikkelig armor osv.

Uansett, noen her som skal laste ned DoF?

Post noen synspunkter da :)

Lenke til kommentar
Litt OT, men er det på lvl 20 man får mount? Og er det totalt 50 levels i EQ2 for spillere?

Man kan få i en mount når man er level 20 ja. Den er langt i fra like rask som de beste hestene, men det er en mount. Uten expansion er det level cap på 50, med expansion 60.

Ja jeg vet, billig salgstriks.

Edit: Nå har serverne (US) vært nede i over 8 timer! Dette er for dårlig, da ETA var 6 timer.

Endret av V36a
Lenke til kommentar

Man kan kjøpe seg mount når som helst bare man har penger. Ingen lvl minimum for mounts. Noen mounts får man kun tilgang på når guildet man r medlem i når visse lvleller. F.eks flyvende tepper kan man kjøpe når guildet når lvl 30.

Men paladins og shadowknights får en mount som såkalt "fun spell" på lvl 20. Denne mounten er ikke noe raskere enn å gå dog, men ser kul ut.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
Man kan kjøpe seg mount når som helst bare man har penger. Ingen lvl minimum for mounts. Noen mounts får man kun tilgang på når guildet man r medlem i når visse lvleller. F.eks flyvende tepper kan man kjøpe når guildet når lvl 30.

Men paladins og shadowknights får en mount som såkalt "fun spell" på lvl 20. Denne mounten er ikke noe raskere enn å gå dog, men ser kul ut.

Det er ikke korrekt, hesten har en 10 % increase, hva hadde ellers vært vitsen med en hest??

Duger greit nok den, får snart tak i en 40% hest da, da blir det andre boller :)

Lenke til kommentar
Man kan kjøpe seg mount når som helst bare man har penger.  Ingen lvl minimum for mounts. Noen mounts får man kun tilgang på når guildet man r medlem i når visse lvleller. F.eks flyvende tepper kan man kjøpe når guildet når lvl 30. 

Men paladins og shadowknights får en mount som såkalt "fun spell" på lvl 20. Denne mounten er ikke noe  raskere enn å gå dog, men ser kul ut.

Det er ikke korrekt, hesten har en 10 % increase, hva hadde ellers vært vitsen med en hest??

Duger greit nok den, får snart tak i en 40% hest da, da blir det andre boller :)

Hehe. Stemmer det. Det skulle stå "er ikke NOE SÆRLIG raskere...".

Lenke til kommentar

Kjøpte Eq 2 straks det kom ut. Hadde prøvd en del mmorpg før dette, men INGEN inneholt hobbiter, og såg at eq hadde hobbiter, og ville gjerne kjøpe eq, men såg at eq2 var rett rundt hjørnet så jeg ventet. Spilte det vel i 3-4 måneder, var veldig hekta på det verste, men jeg klarte ikke få meg noen skikkelig ingames venner, eller guild. Og ingen av mine venner hadde interesse av og spille dette spillet, for dem var alt, VI VENTER PÅ WOW. Og når endeligt wow kom ut, spilte vi det kanskje 1-2måneder før dem ga seg. Har utroligt lyst og spille eq2 igjen, den enkle grunnen til at jeg kan vær hobbit gjor eq2 verdt og spille. Synes også det var et veldig bra mmorpg, wow har noen ting jeg liker litt bedre en i eq2, men til gjengjeld har eq2 ørten ting jeg liker bedre en i wow. I eq2 kan man faktisk velge kjempe mye om hvordan man skal se ut, slik man ikke ser lik alle andre, sånn man gjær i wow, noe som irriterer meg grenseløst. Er det noen som spiller enda? som har en guild kanskje? eller som vil invitere meg inn i en guild? trenge helst et par jeg kan spille litt med viss jeg skal starte, går litt lei viss jeg bare traver rundt alene. Får meg visst ikke så lett venner, det er hardt og være Hobbit :|

Lenke til kommentar

Hvor spiller du da ? Valget av server står vel for meg mellom den der eu serveren som er nenvt her, og den andre rp serveren som er nevnt. Har tildigere spilt på Lucan Dlere, og det var en rp server, og folk var veldig hyggelige og det ble litt rp, som er veldig kjekt :)

Så også noe artig, at viss jeg logger på nå, får jeg spille 7dager gratis, gjelder alle kontoer som ikke har vært aktive siden sommer en gang.

http://everquest2.station.sony.com/promoti...inback/index.vm

Lenke til kommentar

Har akkurat reaktivert (vel 3 uker siden) og spillet er veldig mye bedre nå. Det "føles" riktigere og har fått en haug med nytt innhold.

For de som tenker på å prøve spillet, så ha en skikkelig spillerigg. Rikelig minne og en noenlunde rask harddisk gjør ventetiden på zoning omtrent ikke-ekisterende. En noenlunde rask CPU hjelper på. Og ett noenlunde oppdatert grafikk-kort er å foretrekke. Selv bruker jeg et x800xt og spille med textures og lighting på høyeste setting, gjør virkelig en stor forskjell i dette spillet.

Anbefaler også splitpaw-pakken til spillet. Vel verdt det om du bare vil spille litt nå og da. Desert of Flames (ekspansjonen) er tilpasset de som er over lvl 45.

Om man har litt tålmodighet er crafting en flott del av dette spillet. Det er litt en grind, så det er ikke for alle.

Det eneste som mangler i dette spillet er flere utseender på rustninger og våpen. Husene er dritbra, og kan sluke noen uker spilletid om man bestemmer seg for å innrede ett på fornuftig måte. De som spiller er stort sett hjelpsomme og erfarne mmorg-spillere. Om man bommer litt på servervalget kan man komme borti snobbete elitespillere som ikke er like hyggelige. Miljøene domineres ikke av "kids" for å si det slik.

Det finnes også en trial-versjon av spillet, dette er låst på lvl 6 og gir kun tilgang til den første sonen i spillet.

Om du er usikker på hvilken server du skal starte på (alle står oppført som "light" uten at det betyr for mye), så begynn i en ende og bruk kommandoen "/who all 1 10" og "/who all 11 20". Finner du en server med mer enn 100 på begge søkene er det ikke mye å lure på ;)

Eq2 har rundt 500.000 aktive kontoer for tiden (new york times) og 80% av dem er i USA. Veldig mange av oss Europere spiller på amerikanske servere (man kan velge kontinent når man starter spillet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...