Gå til innhold

everquest 2, hvem spiller?

Anbefalte innlegg

@Snabben

Ble litt gira av det bildet ditt der.. Det så snasent ut! :w00t: Gleder meg til jeg får ny maskin om ca ei uka, for da ser det ut til at også jeg må installere EQ2 igjen!!

Er grafikken veldig fin med det systemet du kjører der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Snabben

Ble litt gira av det bildet ditt der.. Det så snasent ut! :w00t: Gleder meg til jeg får ny maskin om ca ei uka, for da ser det ut til at også jeg må installere EQ2 igjen!!

Er grafikken veldig fin med det systemet du kjører der?

5710802[/snapback]

Kan kjøre ca Balanced på raid uten at maskina går helt i senk :)

Extreme details kan jeg kjøre i instances med 6 personer uten å ha stort lagg, kommer jo ann på hva man sloss mot, er det 50 monster 1 drage og area of effect spells kan det begynne å bli litt lagg men det skjer jo skjeldent :)

Ser foresten "enda" kulere ut nå, svart bukse, hihi

Lenke til kommentar

Okei! Stilig! :)

Hva er "lagg" for deg? Folk er jo så forskjellige .. Hva ligger gjennomsnittsFPS din på?

Hadde vært stilig om du kunne ha lagt ut noen bilder til, hvis du har orket! :) Gjerne noen fra "naturomgivelser" om dagen! Har litt sansen for "lyse" bilder når jeg skal se på grafikk og greier!

Lenke til kommentar

Det virker som det er et problem for folk med mindre enn 2GB RAM.

Tech-forumet til SOE er overflowed av folk som klager på samme feilen.

Vi kan sitte og spille helt normalt, så plutselig dumpes ut i desktop med ei spesiell feilmelding som er lik hver gang. Alle får den samme.

Jeg fulgte et tips om å defragmentere harddisk, legge swapfila på den defragga disken og øke den til 2GB statisk. Det hjalp, men jeg kræsjer enda av og til.

Det ble visstnok tatt opp med utviklerne på forrige møte, og da hadde de bare trukket på skuldrene og blitt oppgitte, fordi de ikke veit hvor feilen ligger i den nye patchkoden. Det var visst ikke sånn før de siste par patchene. Men det jobbes "for fullt" sa de.

Lenke til kommentar
Vel spillet har vært ustabilt og ræva siden dag 1, så im not counting on it :)

5718641[/snapback]

Er alltid noen som har problemer med spill, men i de fleste tilfeller er det brukeren som kan løse det eller som har skyld i problemet. Selfølgelig finnes det problemer som kun utviklerne kan løse, som f.eks "error 132" som herjet WoW for en tid tilbake. Har også registrert at det er en del poster med crash til desktop på EQ2 sitt tech-forum om dagen etter LU #19, så er jo mye som tyder på at utviklerne har forårsaket dette problemet hos en del brukere.

Jeg har spilt EQ2 siden det ble lansert og har aldrig hatt tekniske problemer. Syses det faller på sin egen urimlighet å si at "spillet har vært ustabilt og ræva siden dag 1...". Rart at 300000+ gidder å spille det da i så fall. Mulig det har vært det for deg, men om det er din skyld eller utviklerne sin veit jeg ikke, men skulle jeg satset penger hadde jeg satset på at dette var et problem som du selv kan løse eller selv har skyld i :p

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet seriøse ting osv så langt i denne posten, men skrev det litt ut av frustrasjon. Jeg har ikke virus eller spyware, det er ingen problemer med pcen min. Jeg spiller alle andre spill helt bra, men Everquest 2 hakker uansett hva jeg gjør. Sist gang jeg spilte gikk jeg skikkelig inn for å prøve å finne ut av problemet, har lest utallige tech forum prøvd utallige ting, noe som jeg også har skrevet i denne tråden. Så jeg kan trygt godt si at jeg har prøvd mitt beste og at det nok ikke står på brukeren denne gang. Det er nok bare skjermkorte mitt som av en eller annen grunn ikke liker eq2. Hadde et radeon 9800pro kort før som det gikk bedre med, så jeg vett nok egentligt hva som er problemet, men orker ikke å bytte skjermkort helt enda, bare for 1spill :)

Har aldri hatt noen eq2 kræsj faktisk, så der er jeg kanskje heldig, men problemet er vel ene og alene hakking/fps om du vil :)

Amd 3500 geforce 6800glh og 2gb ram er vel og bra nok for å klare kjøre et slikt spill på minimum grafikk uten hakking, i midt tilfelle, nei :(

Lenke til kommentar

Ja har fått inntrykk av at Geforce 6800 korta ikke alltid er så snille når det gjelder Eq2. Men gidder jeg virkelig bruker et par tusen lapper på nytt grafikk kort pga eq2? Svaret er nei :( Har lenge hatt lyst å oppgradere litt, gå over til pci-e, men har bestemt meg for å vente til etter sommeren. Og da er vel Vanguard mest aktuelt, så jeg ser for meg at Eq2 toget mitt har gått :(

Lenke til kommentar

Vel, igår starta jeg opp igjen for å se om det ble noe bedre etter tweaks'ene jeg gjorde med swapfila osv. Kræsja bare en gang på hele kvelden :)

Jeg starta en Paladin på Splitpaw. Hvorfor er det bare 3 servere å velge mellom i lista egentlig? Er lvl 8 og har ennå ikke turt å forlate Isle of Refuge, hehe. Gjort alle questene, og level'a opp alle harvestingskillene til rundt 40. Har lest det er veldig høy konkurranse om ressursene i og rundt Queynos, så det er best å levele opp endel på Øya før man rusler videre, siden det er overflod av ressurser der. Har lekt meg litt med matlaging også, kompliserte saker den craftinga.

der så det er vel på tide. Bare 1 PVP-server med high load høres jo litt snålt ut...

Tror jeg bør skalere ned grafikkoptions endel, dro med meg ei gruppe på 4 stk inn i The Cave, og da var framerate helt nede i stillbilder til tider når magen nuka og de andre brukte spells i kamp.

EQ2 sin grafikk er ikke ment for å kjøre på max settings UANSETT hvor mega PC du har nå. Grafikken er laget for å holde i noen år fremover. Så å kjøre Ultra High på alt sammen bare fordi du har en bra PC er nok ikke så smart.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...