Gå til innhold

Hjelp til kjøp av luftig & billig kabinett

Anbefalte innlegg

Bygget for en tid siden en egen pc til samboeren (så jeg fikk min egen i fred ;) ), men den støyer infernalsk.

Maskinen består bl.a. av:

CPU: Celeron D320 2,4GHz S478

HK: MSI 651 M-V

Kabinett: Gammelt (og ganske så lukket) Fujitsu-Siemens m-ATX

Maskinen fungerer glimrende, hun bruker den kun til surfing og e-post; problemet er støy fra CPU-viften. Den låter ut som en 1600W støvsuger. Siden CPU'en blir svært fort varm, og kabinettet er så godt som uten luftehull i det hele tatt, trenger jeg (hun, men jeg må selvsagt betale & montere) nytt kabinett. Hjelper neppe med ny CPU-kjøler siden varmen likevel forblir inni kabinettet. Gidder ikke mekke på det gamle kabinettet, kjøper heller nytt.

Noen som har forslag til et billig og luftig ATX/m-ATX kabinett (helst uten PSU)? Max 5-600 kroner, trenger ikke være fancy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig bra kabinett til en rimelig penge : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303823&cks=PRL

Her er også en kjøler til psuen : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300358&cks=PRL

Ville uten tvil gått for det "settet".... 

Håper dama blir fornøyd, uansett hva du bestemmer deg for  :thumbup:

Sikkert knallbra, men laaangt over budsjett ;) Her snakker du 1150 kr totalt...

Edit: Det kabinettet kunne jeg heller tenke meg til min egen maskin :)

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
Off... de kabinettene du har sett på er, litt plastikk aktig, på en fin måte ;)

Hva med dette? : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306744&cks=PRL

Det er et ganske greit kabinett, med mulighet for mange vifter.... Ville gått for det  :thumbup:

Hehe, de er billige og gjenspeiler innmaten på en måte :D Utseende er ikke nøye.

Er sidedøren på Mercury-kabinettet så gjennomhullet som det ser ut til? I så fall kan det duge bra.

Edit: Er det forskjell på kabinettet du nevner og dette: Mercury Miditower, Sølv/Blå, bortsett fra fargen? Dette er ca 150 kr billigere, bryr meg lite om hvordan det ser ut.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Lav kvalitet spiller liten rolle. Hun bruker maskinen max 15-30 minutter daglig. Problemet er at D320'en ligger på over 60 grader og viften på 3700 rpm allerede etter 3 minutter (idle). Hadde jo kjøpt annen CPU (evt sokkel) hvis jeg hadde vært lur nok til å sjekke på forhånd... Jaja, man lærer. Om PSU eller kabinett er lavkvalitet, er det ikke så nøye, liksom.

Lenke til kommentar
Du burde kanskje vurdere å gå til anskaffelse av en ny cpu kjøler?

Ville neppe hjulpet med det kabinettet maskinen har idag. Varmen har ingen vei ut. Vet det er mye støy med akkurat denne prosessoren, men nå står maskinen uten deksler whatsoever, og da er den til å leve med (48 grader/2200 rpm). Vil vurdere ny CPU-vifte hvis det ikke løser seg med nytt kabinett, men herregud, jeg har brukt nok penger på denne maskinen allerede :)

Lenke til kommentar

Hehe... skjønner akkuratt hva du mener... Herregud, hvor mange tusen har jeg ikke brukt på min pc nå... og den er så og si like støyete... det er så jeg får tårer i øynene...

Men til den tempen, ville jeg også kjøpt med en kjøler, i tillegg til det kabinett.....

Men det er da det JEG mener.....

Lenke til kommentar
Hehe... skjønner akkuratt hva du mener... Herregud, hvor mange tusen har jeg ikke brukt på min pc nå... og den er så og si like støyete... det er så jeg får tårer i øynene...

Men til den tempen, ville jeg også kjøpt med en kjøler, i tillegg til det kabinett.....

Men det er da det JEG mener.....

Hehe, helt enig!

Hun slår heldigvis av maskinen når den ikke er i bruk, så det plager egentlig ikke meg. Min mission er å slippe klaging på støy, liksom.

Men når jeg først bruker penger på pc, er det vanligvis for min egen del ;)

Lenke til kommentar

har northq til 500kr (400watt fra komplett) og thermeltake sopranos til 800kr fra psdata. Jeg holder mellom 24*c og 30*c med stjæsjet som står i signatur. Er støv filter forran viftene så blir ikke like mye støv inni.

Kabinettet har forøvrig ikke holdt over 31*c og da var det 24,5grad på rommet. Skjermkortet mitt er overklokket å lager litt varme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...