here4areasonbutforgotit Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Har Partition Magic 8 og vil merge 2 partisjoner, men har stött på problem. Jeg installerte en ny intern disk og av en eller annen anledning så ble disken partisjonert med 1 enhet först som var 8 MB mindre enn totale disken (etter formatering). For å utnytte hele disken så laget jeg en partisjon av de ca 8 MB som var igjen for så å merge begge partisjonene. Problemet er at den lille 8 MB partisjonen (Z:) ligger först på disken, slik at Partition Magic kommer opp med en melding om at den store partisjonen (E:) kommer til å bli en folder under (Z:). Dette er jeg meget kritisk til å gjöre, da jeg er redd jeg taper lenker, m.m. på alle bildefilene som ligger på disken. Mulig at det i praksis ikke er noe problem men, finns det en måte å gjöre dette omvendt. Dvs. så at lille (Z:) blir en folder under store (E:) ?? Mvh Endret 16. juli 2005 av here4areasonbutforgotit Lenke til kommentar
here4areasonbutforgotit Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Ser nå at lille (Z:) er en Primary partisjon, mens store (E:) er logical. Spiller det noen rolle? Disken er kun brukt som lagringsdisk, dvs OS er på annen disk. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Du kan bare skifte Stasjon-bokstav etter at du har merge'a partisjonene. Lenke til kommentar
here4areasonbutforgotit Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Hmmm, du har nok rett der. Men da alle data på disken er "livsnödvendig" så vil jeg helst forsöke på annet vis om det fungerer. Disken er en "Extended partition". Om jeg ikke har fullstendig feil så spiller det ingen rolle om den er extended eller ikke, om man ikke tenker å ha flere enn 3 partisjoner på disken. Kan man gjöre om disken til "ikke extended" ? Kan man uten risk gjöre om min store partisjon (E:) fra logical til primary? Forutsatt at jeg tar bort lille (Z:) helt? Lenke til kommentar
here4areasonbutforgotit Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Fallet er löst ... tror jeg: jeg gjorde om den lille (Z:) partisjonen fra Primary til logical. Etter det fikk jeg mulighet til å merge begge veier (dvs folder i valgfri partisjon). Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Har dårlig erfaring med merge-funksjonen til PM. Det jeg bruker å gjøre er å flytte data fra "partisjon 2" over på "partisjon 1" eller "partisjon X" for så å slette "partisjon 2" og så utvide "partisjon 1". Endret 16. juli 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Har dårlig erfaring med merge-funksjonen til PM. Det jeg bruker å gjøre er å flytte data fra "partisjon 2" over på "partisjon 1" eller "partisjon X" for så å slette "partisjon 2" og så utvide "partisjon 1". Jeg prøvde å bruke merge for et par dager siden på D: partisjonen min. Den ble formatert helt uten forvarsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå