Gå til innhold

CRT skjerm på ny data?

Anbefalte innlegg

Hei, min bror (som har asberger-syndrom) har i dag kjøpt seg ny pc. Uten skjerm. Men han har en gammel 17" IBM CRT skjerm, som han tenkte at han skulle bruke. Men så kommer faren min med en tåpelig utalelse om at den skjermen kan ødelegge dataen hans. Og det vil ikke han legge fra seg, så jeg vil bare få en bekreftelse fra dere (som jeg regner med at kan mye) om at skjermen ikke skader den helt nye dataen?

Det kan vel ikke skje noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ikke skje noe verdens ting... PC'en og monitoren er helt seperate enheter. ved mindre du skulle ha noen mistanke om at skjermen har noen veldig seriøse kortsluttninger så er det 100% safe.

Hvilken relevans var det at din bror har asbergers syndrom? (Ellers var det en stikk mot oss datanerder generellt sett? :p )

-Stigma

Lenke til kommentar
Her bør det være rom for å innrømme at far har rett slik at han kjøper en 20" lcd til broren din :)

touchè ! :D

Man må vite når man skal føye seg ikke sant Øyvind?

-Stigma

Så bytter du skjermene sånn at du for 20" LCD'en og han den gamle :p

Lenke til kommentar

Jeg kan garantere deg at skjermen ikke kan ødelegge PC'en med mindre den tar fyr og brenner ned hele huset (inkl PC'en).

Har hatt PC siden 1988 (IBM 80286) og har aldri opplevet at en skjerm på noen som helst måte kan virke inn eller skade en PC.

At en skjerm er gammel kan skape problemer, men bare da ved at den ikke klarer høye oppløsninger eller høye oppdateringsfrekvenser. Men i disse tilfellene vil skjermen koble seg ut og vise tekst slik som "out of sync" o.l.

Dette har ingenting med PC'en og gjøre - kun med skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...