Tomzern Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei! Har et problem med PC'en min og nettverk...Har nettopp formatert, og når jeg skal prøve å opprette et nettverk mellom en annen PC jeg har, og denne, så får jeg bare beskjed hele tiden på denne pcen om at MSHOME ikke er tilgjengelig, og at jeg kanskje ikke har tillatelse til å bruke denne ressursen el no sånt crap...Dette problemet hadde jeg før jeg formaterte også, og det begynner å irritere meg noe sinnsykt... Internett funker fint, og jeg får ikke det samme problemet på den andre pcen Kan det ha noe med Norton innstillinger å gjøre? Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Finner du pcen på nettverket? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Må bare få denne i Mine Innlegg, siden jeg har hatt dette problemet selv (både jeg og andre) Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 jeg finner ikke PC'en i nettverket nei, og når eg skal inn på mshome så tar det 5 minutter før det plutselig popper opp at mshome ikke er tilgjengelig...På den andre PC'en funker det fint...Bruker 2 nettverkskort i den ene PC'en og kryssa kabel...Det er den med 2 nettverkskort som ikke vil virke, altså hovedPC'en min...Har et kort for bredbånd og et for nettverk... Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Står begge maskinene i samme workgroup? Høyreklikk på "my computer", velg Computer Name, og sørg for at "Workgroup" er det samme på begge PCene Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Okay ser at du også har samme problem som meg. Har postet en liknende og fått en del svar, men ennå har jeg ikke klart det. Ser der, kanskje du får løst problemet ditt. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=444286 Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 fikk løst problemet som tråden dreier seg om, det var bare noe firewall-innstillinger i norton, men så dukker det opp nye problemer da vettu, nå får jeg faen ikke kontakt med den andre pc'en:( alt skal være så vanskelig...Finner PC'en min på den andre PC'en, men får ikke aksess, det står at jeg ikke har adgang el no sånt...Hva kan det tyde på? Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Ofte får du slike meldinger hvis du ikke deler noe, det har iallefall jeg erfart. Prøv å del en mappe eller noe slikt. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) done it edit: "finner ikke nettverksbanen" står det på slutten av feilmeldingen jeg får... Endret 19. juli 2005 av Tomzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå