Luuuringen Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Hei... Driver på å kjøper ny pc nå.. har sett meg ut alt jeg vil ha... noe er alt bestilt og mottatt... Da jeg skulle bestille HK tok jeg en siste titt på spesifikasjonene til dette hk'et.... Nederst nede sto noe som jeg ikke har sett før: For this model, you must use a Power Supply which has a -5V pin supply Så gikk jeg inn å sjekket på den psu'en jeg har kjøpt: MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA fra microplex... På denne strømforsyningen står der kun 5V... Betyr dette at jeg har gjort en tabbe? For når jeg såg på en annen psu: bZerk, 500W, Aluminium, 20/24pin, Sort så står der at der er en -5V kontakt i tillegg til den 5V kontakta... Er jeg helt lost her ? Må jeg da bestille ett annet HK enn jeg har tenkt til å bestille? Eller ? Videre last jeg på microplex at: -5V Moderne ATX hovedkort bruker ikke denne spenning, den er der kun fordi ISA buss standarden krever den. Har ikke hovedkortet ekspansjonsspor for ISA kort har det heller ikke bruk for -5V . Kan noen vennligst hjelpe meg litt her ? Endret 16. juli 2005 av Luuuringen Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Den var vrien. Det er vel noe de bruker -5v til på det kortet da, skjønner ikke hvorfor men.. -5v er tatt bort fra standaren for 24 pins ATX iallfall, den pinnen står nå som "reserved" i spesifikasjonen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) -5v er ikke std på de nye stforsyningene, men noen har den fortsatt. Det kortet du har bestilt krever -5v for at lydkortet på det skal fungere, tror faktisk deet er det eneste hk som krever det. Så ja om du ikke har bestilt kortet allerede så bestill et annet. Her er syndern. Creative sound Blaster Live 24-bit onboard audio meget bra lydkort,men krever som sagt -5V Endret 17. juli 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Dette kortet er det samme som du har valgt. På komplett står da dette: NB !!! I denne pakken følger det med wireless 54G, Bluetooth og Dual Gbit Lan nettverkskort, denne versjonen krever ikke 5volts kontakt på strømforsyningen Altså, MSI har lagd en oppdatert versjon som ikke trenger -5V for å virke. Da kan du velge den meget bra 500W Mist forsyningen sammen med dette veldig gode hovedkortet uten å få lydproblemer. btw, er det bare meg eller har Komplett også begynt å selge DFI-hovedkort nå? Endret 17. juli 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Dette kortet er det samme som du har valgt. På komplett står da dette: NB !!! I denne pakken følger det med wireless 54G, Bluetooth og Dual Gbit Lan nettverkskort, denne versjonen krever ikke 5volts kontakt på strømforsyningen Altså, MSI har lagd en oppdatert versjon som ikke trenger -5V for å virke. Da kan du velge den meget bra 500W Mist forsyningen sammen med dette veldig gode hovedkortet uten å få lydproblemer. btw, er det bare meg eller har Komplett også begynt å selge DFI-hovedkort nå? Da har de endret dette på de nye kortene,var selv i kontakt med dem tidligere ang dette og da kunne de ikke svare om det ble endret. hardware.no har vel også tatt opp den saken med dem. Ja Komplett har begynt å selge disse,det er jo et kort som selger som bare det så de vil vel ha en del av kaken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå