Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom ADSL vs INO???

Anbefalte innlegg

Jeg skal i forbindelse med jobben flytte til et sted der jeg kan velge mellom 4-5 ADSL leverandører og INO. Jeg er da litt usikker på hva jeg skal satse på. Nextgentel leverer desverre ikke ADSL her, så da blir den eneste aktuelle ADSL 1Mbps fra Bluecom. Jeg er derimot bekymret for at Stelenor nå skal ta betalt pr nedlastet MB, og lurer på om det er sannsynlig at de andre leverandørene følger etter.. På den annen side har jeg hørt mye dritt om INO sin internett løsning, så som dårlig oppetid, diverse porter og tjenester sperret, det blir satt restriksjoner på båndbredden for de som laster ned mye, osv...

Lese vg på nett kan jeg da gjøre med ISDN, det jeg skal med ADSL/INO er jo å laste ned fra forskjellige steder, da er det ikke noe særlig om porter/tjenester er sperret eller at jeg må betale etter hvor mye jeg laster ned.... Hva skal jeg velge? Noen som har erfaringer med INO?

The Edge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BlueCom har i hvert fall "i denne omgang" bestemt seg for å ikke gi etter for pris pr mb. Det betyr ikke at de ikke kommer eller kan komme til å gjøre det. Personlig har jeg BlueCom og er VELDIG fornøyd med oppetid, hastighet (384/128 som yter 415/135) og kundebehandling. Så jeg vil ikke la være å anbefale BlueCom. Har ingen erfaring med INO..

Lenke til kommentar

Quote:

Kr]st[an skrev (2002-07-30 11:22):

BlueCom har i hvert fall "i denne omgang" bestemt seg for å ikke gi etter for pris pr mb. Det betyr ikke at de ikke kommer eller kan komme til å gjøre det. Personlig har jeg BlueCom og er VELDIG fornøyd med oppetid, hastighet (384/128 som yter 415/135) og kundebehandling. Så jeg vil ikke la være å anbefale BlueCom. Har ingen erfaring med INO..

Hvis du har mulighet for ADSL, så IKKE ta INO, det er et JALLA tilbud de har! Så lenge du signerer en kontrakt på 1/2 år med bluecom kan de ikke bryte betalings avtalen som står spesifisert i kontrakten!

Go for BLÅ-komm!

Lenke til kommentar

Jeg benytter sjansen til å spør:

Tilbyr Bluecom tilbud for studenter slik telenor gjør/gjorde? Jeg nyter enda godt av denne avtalen (syns det er litt dyrt med 450kr mnd for 704/128 Kbps), men setter de sine planer med betaling etter hvor mye en laster ned blir dette HELT uaktuelt. NextGenTel kan ikke levere hos meg før tidligst desember, samme måned som bindingstiden min går ut.. Derfor ser jeg etter alternativer....

Håper noen vet dette. Telenor skjuler ihvertfall student-tilbudet sitt for de tjener selvsagt ikke så mye på disse kundene....tenkte kanskje Bluecom gjorde noe av det samme...

God sommer...

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg finner desverre ikke linken igjen. Har søkt på forumet og funnet et par linker som kan være den jeg tenker på, men siden er ikke det lengre. Ta å ring telenor og spør. Tror også en får noe tilbud på hub + nettverkskort hvis dette er av interesse. Ta det med ro, du slipper timevis i telefonkø dersom du skal bestille noe :wink: Hehehe...bombe.

Ps. Det er en mulighet at de ikke har dette tilbudet lengre...

God sommer...

Lenke til kommentar

Jeg har INO og må si at de har kommet seg nå skal alle privat kunder få egen ip så da blir det jo mulighet for spilling på nettet og ftp server ellers har jeg hatt en fart på Grokster på 60Kb/s og på Direct Connect har jeg hatt 92,7 Kb/s

PS det kan til tider være mye trafikk

Nå har jeg faktisk vært i 130Kb/s på Direct Connect

[ Denne Melding var redigert av: Mumiene på 2002-08-07 19:53 ]

Lenke til kommentar

Snakket med Bluecom idag, for å sjekke nummeret og evt. bestille ADSL. Men det viser seg at jeg ikke kan bestille ADSL Gjør det selv, bare fordi jeg ikke har tlf abbonemang fra før av(og skal heller ikke ha tlf).Han som flytta ut hadde abb. intill for noen dager siden så kablene og kontakten og alt er jo der. Hvorfor i Heite H...... skal jeg da måtte betale kr 400,- ekstra for å måtte ta meg fri fra jobben for å være hjemme og vente på at en eller annen inkompetent Bravida montør skal dukke opp og plugge i en kabel som jeg utmerket kunne gjort selv... Det blir bare for dumt. Ikke at de 400,- er noen stor sak, men bare av prinsipp og det er jo ikke alltid like greit å komme ifra på jobben...

Er Tiscali eller mimer noe bra alternativ til Bluecom? (Stelenor er selvfølgelig boikotta)

Hadde bare nextgentel vært tilgjengelig...

Takk for svarene så langt..

The Edge

[ Denne Melding var redigert av: TheEdge på 2002-08-05 13:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...