Gå til innhold

konstant lagg med 6800GT


BennyB9

Anbefalte innlegg

dag fikk jeg tilbake et nytt 6800GT etter at det andre gikk føyken og når jeg satte det i fikk jeg en blåskjerm under oppstart...men dette løste seg med en formatering. Men når jeg prøvde wow senere fikk jeg sånne rare lagg hvor alt låser seg og lyden forsvinner. disse laggene vare bare et par sekunder men kommer gansle ofte. Og det virket som at det ble mer lagg på høy grafikk selv om 6800Gt skal klare det gansle lett. Det skjer også noe annet rart:

 

For hver gang jeg går ut av wow igjen og tilbake til windows har det lagt seg en ny mappe på skrivebordet som heter log innbærer en liste fra CPUen, men den har aldri hvert der før og hvorfor kommer den nå som jeg har fått nytt skjermkort? her er hva som står på loggen:

 

7/16 18:24:05.296 vendor: 2

7/16 18:24:05.296 features: 0000000F

7/16 18:24:05.296 sockets: 1

7/16 18:24:05.296 cores: 1

7/16 18:24:05.296 processors: 1

7/16 18:24:05.296 chip = AuthenticAMD

7/16 18:24:05.296 standard (1): 1b=00000800 1d=078bfbff 4a=00000000

7/16 18:24:05.296 extended (24): 1c=00000000 1d=e1d3fbff 4a=0000002B 8c=00000000

 

 

Jeg ser ikke noe feil der...? (uten at jeg har noe særlig kunnskap)

 

Jeg prøvde ny skjermkort driver men da ble jo ting ti ganger værre!!

kortet blir heller aldri varmere en ca. 65c og det er ikke mye.

 

Jeg skjønner ingen ting...... :ohmy: Håper dere har noen råd :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså. Problemet eksisterer, og det eksisterer for VELDIG mange. Det er ikke noe "jalla" nforce3 kort det er snakk om, hva du enn mener med det.

 

Ser ikke helt poenget med at dere kommer med kommentarer som "funker her", det hjelper jo trådstarter fint lite.

Lenke til kommentar
Ehm, klart det har relevans...Du fremstiller det nesten som at svaret er nforce3+6800... Det trenger ikke å ha noe med det å gjøre i det hele tatt.

Har du kanskje tenkt på at det faktisk fins noen som ikke snakker ut bakenden? Har du brukt 10 timer på å gjøre research på problemet etter å ha opplevd NØYAKTIG det samme? Har du lest om 30 andre som også har samme problemet?

Nei, trodde ikke det. Dette forumet er så fullt av tullinger som alltid skal krangle om ting de ikke har peiling på...

Lenke til kommentar
Nå må du roe deg ned litt, jeg har faktisk lest masse om det og jeg vet om problemet. Du fremstiller det som at det er svaret uten tvil, og jeg påpeker at dette nødvendigvis ikke er svaret, tulling!!

Jo, hvis fastwrites off ikke løser problemet så er dette den velkjente "stuttering" bug'en med nforce3+6800gt. Ferdig.

Lenke til kommentar

jeg har fått lignende problem med mitt powercolor x800 xt på asus A7N8X-E. får stadig små "hakk" i bevegelsene, og fps halveres. jeg har en gammel cpu(amd 1600+) som sikkert begrenser skjermkortet en del, men det har fungert helt fint å spille wow inntil for 3-4 dager siden da problemet oppsto. er det noe jeg kan prøve for å fikse dette?

 

ps. kjørte nettopp direct3d og directdraw fra dxdiag. de roterende boksene roterte i en vanvittig fart. dx9 hadde små stopp innimellom, ikke ulikt det som skjer i wow. hva er det som skjer?

Endret av aeiopop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...