Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router: Internett går av og på

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nettopp kjøpt meg ny router, istedenfor den gamle, og har byttet, samme instillinger så godt som jeg kan se. Men alikevell mister jeg nettet/koblingen av og til, og den kobler seg opp igjen etterhvert.

Noen som har noen løsninger, eller noen ideer om hva det kan være??

Takker,

simenfs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettet som forsvinner, og jeg har kjøpt Linksys 54Mb Broadband Router WRT54G.

I skrivende stund, så virker nettet stabilt, så kan være det bare var i starten.

Så jeg lar den gå litt, så kommer jeg tilbake hvis nettet blir ustabilt.

Takker

Lenke til kommentar

Takk, har oppgradert firmware'en nå. Funker bra nå :)

Men noen som kan forklare meg hvordan jeg kan feks gi Battle.net tilgang på en port? Den forige routern var ikke så god, så litt færre instillinger å holde styr på.

Regner med at det er inne i Applications & Gaming menyen, men vet ikke helt hvor. Har åpnet BitTorrent porter på Port Range Forward, men tror ikke det er der man tar feks Battle.net

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Ok. Trekker tilbake det over. Alle i huset (nettverket) mister internett, og tilkobling med routeren fra og til. For å fikse det, må jeg ta ut og inn strømmen til routeren. Dette begynner å bli ganske plagsomt, noen som vet hva jeg kan gjøre? :hmm:

Kanskje noen settinger jeg har satt feil? Noe må det være, så trenger hjelp her.

Takk,

simenfs

Lenke til kommentar

Slik jeg leser det så var det slik før også, så sannsynligvis er det noe annet enn ruteren.

Er det egen modem boks på adsl løsningen? I såfall kan det være den, hvis ikke så kan det være linjen inn i huset som kan være årsaken. Uansett i begge tilfeller ta kontakt med din ISP.

Lenke til kommentar

Japp, vi har Adsl fra telenor, og har da fått et "modem" som så er koblet til routeren. Problemet er at av og til så forsvinner hele tilkoblingen med routeren, kan ikke gå på nett og kan heller ikke gå inn på web interfacet til routeren. Skal se om jeg kan få tak i Telenor.

Er litt i villrede her, aner ikke hva som er galt.

Takker for flere svar,

simenfs

Lenke til kommentar

Jeg har samme router og hadde samme problemet. Jeg trodde også det var ruteren som kødda så jeg oppgraderte firmwaren i denne uten at det hjalp. Så leste jeg på et annet gamingforum at det er winXP som kødder det til.

En av tjenestene til winXP heter Windows Zero Configuration eller noe slikt. Det den gjør er at den med jevne mellomrom søker etter trådløse tilgjengelige nettverk og mens den gjør det og finner tilbake til ditt vanlige nettverk detter linken mellom ruter og pc ned og slår seg forderva.

For å stoppe denne tjenesten klikk start og kjør/run og skriv services.msc og nesten helt nederst finner du denne tjenesten. Merk den og høyreklikk og så stopp den. Dette hjalp for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Problemet er at av og til så forsvinner hele tilkoblingen med routeren, kan ikke gå på nett og kan heller ikke gå inn på web interfacet til routeren.

Da er det nok noe feil med routeren. Får dette problemet nå på sommeren. Ikke nok med at routeren min blir kokt i hjel av det møkka-modemet fra Telenor, men nå skal den stå i solstejka også.

Lenke til kommentar

Nysgjerrig på dette, faren min har også samme ruter og adsl fra Telenor. Problemet der er at med jevne mellomrom får han ny ip-adresse, dette ble ett problem etter jeg gjorde om telenor-modemet til kun brigde (fjernet ruter funksjonen), må da legge inn brukernavn og passord i linksys ruteren (ppoe).

Ble ikke helt sikker på svaret ditt om du hadde det samme problemet med den gamle ruteren.. Er modemet satt til bridge??

Lenke til kommentar

Takker for svar

mungu: Ok, skal prøve slå av Zero Cofig. å se om det blir bedre.

Tordenflesk: Mulig. Tror heller egentlig ikke det er noe med routeren, er jo nettopp ny, men kan kanskje være jeg har bommet på noen instillinger eller no. Skal gå over en gang til.

thomas111: Mmm, er ikke 100% sikker på hva bridge er, men vi har det nettverket satt opp sllik at Telenor modemet er koblet til routern, også er 1 pc tilkoblet med kabel, og 3-4 med trådløs.

Jeg kan ikke si sikkert om jeg hadde samme problemet med den gamle, men den hadde hatt en tøff tid, blitt sparket mye i og sånt (yngre brødre). Men det har alltid vært litt trøbbel med nettverket tror jeg. Modemet til bridge? Vi har også måtte bruke ppoe på routeren (psw og bruker).

Takker for svar. Skal teste ut og se på litt instillinger som sagt over.

Lenke til kommentar

Når modem er i bridge modus virker det kun som modem uten ruter funksjoner, du må da legge inn brukernavn og passord som du har fått fra telenor på ruteren. Hvis du da ikke har ruter må man da sette opp en ppoe internett kobling på pc.

Du har selvsagt tatt strømbrudd (10s) på både ruter og modem??

Angående battlenet må du legge inn portforward (portene) til den ip`n du har på din lokale maskin. http://www.portforward.com/linksys/wrt54g.htm

Lenke til kommentar

Oki. Da er modemet i bridge mode. Og har fikset åpningen av porter til spill som jeg trenger.

Men, aner ikke hvorfor, men det ser ut som nettet plutselig er stabilt, har vært veldig bra nå i over 7-8 timer, noe som aldri skjedde før.

Merkelig, men fint så lenge det varer.

Takk,

simenfs

Edit: Forresten, jeg skiftet routeren til Connect on Demand : Max Idle Time 999, istedenfor Keep Alive tingen. Ser ut som det hjalp :)

Endret av simenfs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...